Jeg har for nylig købt en lidt ældre bærbar. Jeg spurgte sælger om maskinen havde nogle ridser eller skrammer og om skærmen havde pixelfejl. Dette svarede sælger nej til, men siger at skærmen har noget "snavs" som en fagmand skulle have fortalt sælger kan tørres af.
Da jeg så får maskinen hjem, har skærmen har en tydelig hvid vandret streg på ca 4 cm i midten af skærmen som IKKE kan tørres af.
Det er tydeligt at låget har fået et kraftigt tryk ned på tastaturet og at det er kanten ved tastaturet som har lavet stregen på selve plasten på skærmen. Der er endda en sort streg på selve bunden af bærbaren hvor plastikken som omkranser skærmen har sat et aftryk.
Dette konfrontere jeg sælger med men han siger at han troede på fagmanden da han sagde at stregen på skærmen kunne tørres af, så han har handlet i god tro overfor mig.
Jeg spørger sælger om ikke han mener at et afslag i pris ( jeg foreslog selv et afslag på 300 kr da jeg selv gav 2700 kr for maskinen ) burde være passende, men sælger mener at 100 kr er passende.
Hvad mener folk i denne sag, er jeg urimelig i at kræve 300 kr tilbage for en temmelig irriterende lang streg midt på skærmen som ikke kan fjernes, eller er køber i sin ret til at trække på skuldrene og mene at jeg er smålig og mene at et afslag på 100 kr er passende?