Hejsa alle,
Nok ikke det mest lækre billede, men i får det at se alligevel.
NIKON d40
18MM
F/8
1/400
ISO-200
[Blocked Image: http://img160.imageshack.us/img160/223/rosexu1.jpg]
Hejsa alle,
NIKON d40
18MM
F/8
1/400
ISO-200
[Blocked Image: http://img160.imageshack.us/img160/223/rosexu1.jpg]
Fint billede rent teknisk, men siger mig ikke så meget. Fatter ikke du smider sådan en ramme udenom, den er da virkelig oldschool.
Meget fint billed, men ikke et som siger mig noget, er meget hurtigt videre. Og så syntes jeg ikke den ramme passer til billed.
QuoteOriginally posted by MvK
Fint billede rent teknisk, men siger mig ikke så meget. Fatter ikke du smider sådan en ramme udenom, den er da virkelig oldschool.
Nu er fotografen også lidt "Old school" Håber du kan ta lidt gas Henrik!
Synes heller ikke billedet siger mig det store, motivet og kompositionen er ikke fængende!
Og så er det som om at der generelt er noget ved de billeder du tager som gør at de på en eller anden måde ser lidt "fnidrede" ud, ved ikke om det er pga. efterbehandlingen i Photoshop der gør det, hvis du ohverhovedet behandler det? Hvis du gør, kunne jeg faktisk godt tænke mig at se billedet uredigeret!
Fordi dit kamera fejler da ikke noget ihverfald, så du må ha lidt at lære endnu!
Og igen alt respekt for at du tager billeder og ligger dem op til bedømmelse, jeg ville absolut ikke kunne gøre det bedre selv...Men jeg ejer så heller ikke andet end et mobilkamera!
Men keep em coming!
QuoteDisplay MoreOriginally posted by OC-Dog
Nu er fotografen også lidt "Old school"
Håber du kan ta lidt gas Henrik!
Synes heller ikke billedet siger mig det store, motivet og kompositionen er ikke fængende!
Og så er det som om at der generelt er noget ved de billeder du tager som gør at de på en eller anden måde ser lidt "fnidrede" ud, ved ikke om det er pga. efterbehandlingen i Photoshop der gør det, hvis du ohverhovedet behandler det? Hvis du gør, kunne jeg faktisk godt tænke mig at se billedet uredigeret!
Fordi dit kamera fejler da ikke noget ihverfald, så du må ha lidt at lære endnu!
Og igen alt respekt for at du tager billeder og ligger dem op til bedømmelse, jeg ville absolut ikke kunne gøre det bedre selv...Men jeg ejer så heller ikke andet end et mobilkamera!
Men keep em coming!
fnidrede, kan du uddybe det nærmere, og mener du at alle mine billeder ser fnidrede ud. ?
I så fald ja, så tror jeg din skærm er instillet forkert.
De ser fnidrede ud på en måde. De hvide blomster har en lille sort kant udenom, og stilkene har en lille hvid kant. Kan du ikke poste det originale billede. Jeg skal sidde mig 2 meter fra skærmen, før jeg kan få det til at ligne helt naturlige roser.
De ser fnidrede ud på en måde. De hvide blomster har en lille sort kant udenom, og stilkene har en lille hvid kant. Kan du ikke poste det originale billede. Jeg skal sidde mig 2 meter fra skærmen, før jeg kan få det til at ligne helt naturlige roser.
Sort kant 8o, nå men det er sikkert mine øjne der er lidt gamle, nu fyldte de også 32 år i går.
Jeg har desværre ikke original billedet mere, men tror problemet måske kan være at det var alt for overbelyst da jeg tog det, så det er justeret i Levels.
QuoteOriginally posted by |Henrik|
Sort kant 8o, nå men det er sikkert mine øjne der er lidt gamle, nu fyldte de også 32 år i går.
Jeg har desværre ikke original billedet mere, men tror problemet måske kan være at det var alt for overbelyst da jeg tog det, så det er justeret i Levels.
Slet ikke alle dine billeder har denne fnidren, men nogle har altså.
Næste gang du poster et billede, så gem lige originalen.
Slet ikke alle dine billeder har denne fnidren, men nogle har altså.
Næste gang du poster et billede, så gem lige originalen.
Må erklære mig enig her.
Syntes ofte der er de her skarpe, små-sorte kanter på dine billeder. Jeg ved ikke om det er pga. komprimering eller redigering, men de er tit på dine billeder.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke andre af mine billeder i ser sorte kanter på. ?
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke andre af mine billeder i ser sorte kanter på. ?
Det er lidt svært for mig at forklare begrebet "fnidret" yderligere. Det er også et bæ ord at bruge, men det eneste ord jeg lige kan forbinde med det jeg oplever på mange af dine billeder!
Det har jo ikke noget med min skærm at gøre da jeg jo automatisk sammenligner med alle andre billeder jeg ser!
Men der er ikke så galt igen, ved bare ikke hvad det er med dine billeder der ikke harmonerer med hvad jeg mener er et godt billede, eller hvad mine øjne synes er harmonisk at kigge på....
Men igen, fortsæt med at tage billeder og post dem....
Hvis det er det som de andre omtaler så er det i kantan af roserne op mod den blå himmel hvis man kigger nærmere så kan man ane en sort streg hele vejen rundt om roserne...
Dog hvis man kigger "almindeligt" på det er det ikke noget man lægger mærke til...
Fint billede, men den ramme ødelægger det hele!!!
Eller nice billede teknisk set!
Det der gør det "fnidret" er formentlig, hvis man bliver fristet til at bruge for meget sharpen i photoshop.
Mange fotografer gør dette.
Selve motivet er måske en smule kedeligt. Man skal lære at opbygge sin egen stil. Lad ikke andre fotografer tænke for dig. Det er ok at få inspiration fra andre fotografer, men et billede af en blomst med himlen som baggrund, er et billede man nærmest får deja-vú af at se.
Tillykke da!
Mht. til de andres kritik af billedet, så lyder det med at det måske lige har fået for meget sharpness som en meget god forklaring på det jeg mener der er "galt" med det!
Jeg tror også at for meget usm eller smart sharpen kan være årsagen det du for er en lille halo omkring tingene. Grunden til dette er at de skarheds værktøjer arbejder med at ændre kontrasten hvilket godt kan skabe denne form halos.
Du kan evt. som det første efter du har lagt skarphed på gå op i edit > fade
Så for du en lille boks op hvor du kan fade men der er også en dropdown og i den vælger du luminositi eller hvordan det nu lige staves.
Det kan hjælpe en smule men det er ingen garenti.
Endnu en gang et rigtigt flot billede fra dig. Det er skide godt ud. Billedet står super skarpt og farverne er flotte.
QuoteDisplay MoreOriginally posted by |Henrik|
Hejsa alle,
NIKON d40
18MM
F/8
1/400
ISO-200
Nu vil jeg ikke kommentere det fnidrede ved billedet. Men jeg synes ikke det ser så godt ud at du tager billedet nedefra, synes ikke roser er videre kønne, på undersiden.. Lad os dog se roser som vi godt kan lide at se dem. Måske er det meget brugt og så videre, men det er da også en del flottere
Tror grunden til henrik er gået ned her er for at få en ren baggrund ved hjælp af himlen. Det kan også være fint her virker det bare ikke helt optimalt.
Længere ned og tættere på havde nok været bedre.
Har selv tænkt på det med, at billedet er taget nedefra.
Synes ikke det er en god idé.
1. Roser er ikke kønne på undersiden.
2. Himlen som fylder 100% af baggrunden virker unaturlig i forhold til motivet. Jeg vil hellere se en grøn farvelade som baggrund, så man kan fornemme omgivelserne. Synes himlen er tom og kedelig - samt har væsentlig distance til motivet.
Alt i alt, billedet betager mig ikke. Teknisk set, er alt vel som det skal være. Men kunstnerisk set, synes jeg det mangler nogle ting.
Rammen vil jeg undlade at kommentere