Roskilde Festival

  • Jeg blev der skam også! Var dog i kbh onsdag til torsdag, fik lige et varmt bad og en varm seng at sove i, ret lækkert. Mit telt holdt ellers tørt, bortset fra under min luftmadras, men resten var nogenlunde tørt.


    Den bedste oplevelse var nok Trentemøller i Arena. Der var den vildeste stemning, der var bare dømt fest fra første tone. Derudover var Muse også i særklasse, så dem ret tæt på oppe i pitten, men dem havde jeg set før. Whitest Boy Alive er blevet modtaget ret blandet i pressen, men jeg synes det var ret godt.


    Så egentlig ikke nogen dårlige koncerter i år. Det skulle da lige være Qotsa, hvor lyden stank de 10 minutter jeg stod alene og så det. Nåede ikke Red Hot, og gik vidst ikke glip af noget så vidt jeg hører :).


    Dog har jeg fået en ordenlig omgang forkølelse efter jeg kom hjem. Har ladet mig fortælle at det var urinstøvet der nåede at få lidt fat i løbet af søndagen. Alle i min lejr der blev til søndag er nemlig blevet mere eller mindre syge.


    Alt i alt en glimrende roskilde, var i den fedeste lejr i de 4 år jeg har været med, og musik-oplevelserne var også rigtig gode. Desuden er det rimelig fedt at have været til (og overlevet alle dage af) den vådeste festival nogensinde !:D

  • Jeg var der alle dage, og lå også i kø natten inden de åbnede. Mit telt holdte skide godt, lå i J sektionen. Min fedeste musik oplevelse var helt klart Tiësto! 4 timer med ham var så sindsygt nice! :D stod helt forrest ca 5 m fra ham, og da showet var forbi kastede han sine høretelefoner ud som han havde signeret, men var 2 m for langt væk til at gribe dem, ville ellers have været så nice! :D


    Ud over Tiësto så jeg, The killers, Volbeat, The sounds, Beastie boys og så lidt trentemøller og lidt my chemical romance... Ville så gerne have set Muse og Basement Jaxx men tog hjem om formiddagen søndag og nåede aldrig tilbage igen :( herre nederen... men fik oplevet det jeg allerhelst ville opleve og det var Tiësto, han alene var nok for mig, han var alt regnen og pengene og mudderet værd!

  • Jeg kom søndag og tog hjem lørdag ved middagstid, men det var nu planen hele tiden da jeg ikke havde tid længere.


    Jeg fik ikke hørt så meget musik. Jeg kommer der lige så meget for hyggens skyld (vi har en sindssyg god lejr). Trentemøller på grøn scene var dog en ret fed oplevelse. Normalt ikke lige min musiksmag, men vi stod helt oppe foran scenen, og der var vildt meget gang i den.


    Jeg fik desværre ikke set/hørt Björk da jeg gik lidt kold den aften. Det var ellers det absolutte hovednavn for mig.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg gad godt se en pålidelig kilde på det farlige urinstøv.
    Så vidt jeg altid har hørt at urin nærmest er sterilt. Dermed burde man ikke blive syg af det skulle jeg mene?
    Wikipedia siger for øvrigt følgende om urin:
    Urine has also been historically used as an antiseptic. In times of war, when other antiseptics were unavailable, urine, the darker the better, was utilized on open wounds to kill bacteria.
    Jeg tror ikke på det. Det er en myte ;)
    Ud over det er jeg så også blevet syg, men det skulle næsten undre mig om mit immunforsvar ikke er blevet svækket det mindste.

  • Har ikke rigtig nogen kilde på det der urinstøv, kan blot huske der stod en hel del om det i festival-globe sidste år :)


    Faktum er dog stadig at de fleste fra min lejr der tog hjem lørdag ikke har oplevet noget, mens os der tog hjem søndag alle er blevet mere eller mindre forkølede.


    Men godt at høre at folk har haft nogle gode oplevelser :)


  • Min brors kæreste, og 3 af mine venner blev syge af de sidste år, så det er ikke en myte.

  • Quote

    Originally posted by AtoM!C
    Har ikke rigtig nogen kilde på det der urinstøv, kan blot huske der stod en hel del om det i festival-globe sidste år :)


    Faktum er dog stadig at de fleste fra min lejr der tog hjem lørdag ikke har oplevet noget, mens os der tog hjem søndag alle er blevet mere eller mindre forkølede.


    Men godt at høre at folk har haft nogle gode oplevelser :)


    jeg ved godt det er en kæmpe festival-myte som startede i globen sidste år. Jeg betvivler bare hvorvidt det er sandt eller totalt hysteri :)


    edit: god timing, zaxzz. Man kan blive syg af så mange ting. Det jeg betvivler er lidt hvorvidt det er urinen i støvet. Eller måske om det overhovedet er støvet, eller noget helt tredje. Ingen tvivl om at det lugter grimt af pis derovre. Og heller ingen tvivl om at mange bliver syge efter sådan en tur (som sagt mig selv inklusive), men er det virkelig urinen? jeg har lidt svært ved at forestille mig det.

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    jeg ved godt det er en kæmpe festival-myte som startede i globen sidste år. Jeg betvivler bare hvorvidt det er sandt eller totalt hysteri :)


    edit: god timing, zaxzz. Man kan blive syg af så mange ting. Det jeg betvivler er lidt hvorvidt det er urinen i støvet. Eller måske om det overhovedet er støvet, eller noget helt tredje. Ingen tvivl om at det lugter grimt af pis derovre. Og heller ingen tvivl om at mange bliver syge efter sådan en tur (som sagt mig selv inklusive), men er det virkelig urinen? jeg har lidt svært ved at forestille mig det.


    3 forskellige læger sagde det til dem, så det vil jeg da håbe...

  • Uanset urinstøv eller vand i store mængder så stopper det os jo ikke fra at møde op igen til næste år! :cheers:


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by dna
    Uanset urinstøv eller vand i store mængder så stopper det os jo ikke fra at møde op igen til næste år! :cheers:


    - Anders


    Det er jo fuldstændig rigtigt :cheers:

  • Min første gang på Roskilde, og er ret sikker på jeg kommer igen! Vi ankom ved seks tiden (tror jeg nok) ved indgang vest. Desværre skulle vi slæbe al vores tunge lejr lort og tasker et par km, da kællingen i bussen ikke mente hun kunne komme under en jernbaneviadukt.. Så ikke nok med vi havde tømmermænd og ikke rigtig havde sovet, vi skulle også stå i kø fra 7 - 10 før vi var inde :P Og det var med al vores oppakning. Men da vi kom ind var det self. det hele værd. Desværre kunne vi så kun finde et passede sted til at lave lejr til de mange telte vi nu var, helt nede i afdeling E "Single camp", eller homo camp som vi kaldte det , da vi så en afro-transvestit stå og danse dernede da vi fik telte op :P ( sjovt nok var der ikke særlig mange singler i vores camp hehe ) Men vi hyggede os da i dagene op til, vi havde overdækket "terrasse" lavet af en pavilion, så der sad vi og pimpede dagen lang. Da vandet så begyndte at komme kunne vi godt se at vores ( mig og 2 andre ) lå i et decideret hul, for der kom godtnok vandt ind i midten af vores telt.. Vores telt var sån et med to seperate sovekabiner. Men vi gravede kanaler og øsede vand, så gik tiden også med det. Vores pavilion ting holdte selvfølgelig ikke evigt, og det kraftige blæsevejr knækkede også et par stænger, men vi stivede af med et par stænger fra en pavilion der var gået i stykker. Da så helvedesvejret begyndte der natten til torsdag, kunne vi godt lidt fornemme at vores pavilion og måske telte havde talte dage. Ikke nok med at blæsten tæskede løs, der stod også flere centimeter vand overalt i nærheden af os, og under vores sovekabiner. Så vi drak en kæp i øret, gik op for at høre Arcade Fire åbne Arena ( kedelig koncert synes jeg, men så godt kender jeg heller ikke deres musik ) , og efter det vandrede vi så igen ud i vandet. 100% gennemblødte, kolde og udmattede stilte vi os så op for at høre The Killers. Fed koncert selvom energien og humøret fra vores side ikke var nok til at gi' den gas. Da vi så vandrede ned til vandhullet "E", ja så kunne vi godt se at vi ikke havde noget sted at sove den nat. Nogle steder rundt omkring var der vand til navlen sagde vagterne. Så der var ikke adgang til vand, toilet, garderobe og vores telt var mere eller mindre ubrugeligt. Kl 01 den nat tog vi toget hjem til trygge Himmerland :P Lørdag eftermiddag, efter at være blevet desinficeret og fødet op , hoppede vi så på motorvejen og var i Roskilde kl 20 , lige til The Who ( Fuuuck en fed koncert!! ) Efterfølgende vandrede vi så helt op foran til det bagerste hegn i de der båse, i en ordenligt brandert, og gjorde os klart til at blive blæst væk af RHCP..! Men ak ak, føj for en led skuffelse. De fortjente godtnok at blive buet af scenen, ærlig talt. De virkede bare så dopede og så kedelige, de fodrede måske mainstream-mængden med noget fra deres nye album, men alle os der var der for at høre det gamle fik bare ørerne fyldt med lort.. (Eb's anmeldelse siger det hele) Men søndag eftermiddag opvejede det hele.. Først Arctic Monkeys, og så Muse med det fedeste stageshow ever.. Musikken var genial, samspillet kørte, og ja al det fede lys og de vilde effekter på storskærme osv.. HVORFOR de ikke lukkede Orange Scene forbliver mig en gåde ?! Deres show havde gjort sig godt i den tidlige aftenmørke.


    Nogen af jer der læste det med de 4 unge mennesker der blev forbrændt af gas-blus ?! Vi havde en lignende ulykke, heldigvis kom ingen til skade. Men mine to kammerater havde købt sån et blus med gas til, nede i Roskilde. Da de så tænder op, står der straks en stikflamme ud af blusset. De skynder sig at hente de der ildvagter, men de ser bare til, men så 2 sek inden skidtet eksploderer beslutter de sig endelig for at gå hen og kigge på det ( godt tænkt .. ) Heldigvis eksploderer det inden de kommer derhen, men de bliver totalt pissed på mine kammerater at de ville klippe armbånd ( fik de dog ikke lov til af en ansvarlig ) Men der må sku være en butik i Roskilde med røde ører over at ha udleveret forkerte gasflasker, for dagen efter købte vi et nyt ( samme model ) og der var en helt anden slags flaske med..


    Ved ikke om jeg tror på det med urinstøvet heller, men altså jeg havde hvertfald det klammeste snot dagen efter, men heldigvis havde jeg solbriller på da stod på så fik ikke rigtig støv i øjnene. Men kunne da være spændende at finde ud af om der er noget om snakken, jeg kunne da ikke forestille mig at det er sundt og få det støv ned i luftvejene. Tror jeg skriver en mail til festivallen.


    Her er et billede af hvor vores telt havde stået ( vores telt der ligger med "bugen" opad :P )


    [Blocked Image: http://www.pilgaard.eu/l0rt/08072007(001).jpg]

  • Det er da godt du har haft en god tur på trods af al modgangen Marquis :)


    Mht. det med gasblusset, så var den ene af piger der blev forbrændt søster til en i min lejr. Det havde vidst været helt sindssygt. De havde blot siddet i deres lejr, og så var det nabo-lejrens blus der var sprunget i luften og havde ramt dem, ret crazy.


    Billedet er desuden ret sigende for hele festivalen :D

  • Quote

    Originally posted by AtoM!C
    Det er da godt du har haft en god tur på trods af al modgangen Marquis :)


    Mht. det med gasblusset, så var den ene af piger der blev forbrændt søster til en i min lejr. Det havde vidst været helt sindssygt. De havde blot siddet i deres lejr, og så var det nabo-lejrens blus der var sprunget i luften og havde ramt dem, ret crazy.


    Billedet er desuden ret sigende for hele festivalen :D


    Wow okay sindssygt nok, priste mig også lykkelig for at "vores" blus ikke ramte indad mod det agora-telt ( de hvide nogen i hver agora ), der sad vi ~30 stykker, kunne ha' gået sindssygt galt.. Nu vi snakker om det, så hørte jeg faktisk 3 eller 4 af sån nogle eksplosioner der tirsdag og onsdag eller hvornår det var, er sikker på det også har været gasblus, men ved self ikke.


    Haha ja hele vejen ned til vores lejr, forbi "D" osv, lignte det også bare en slagmarke der søndag.. Følte ikke for at gå rundt og kigge i de andre lejre, synes ligesom jeg havde fået styret min lyst mht mudder og vand :))

  • Lyder til at det har været en fed festival i år.. trods vejret. Mega nederen at jeg ikke kunne komme med i år.. Ingen der så Band Ane?


    nå men.. Nogle der har også har hørt rygter om at slipknot kommer til næste år? Har hørt nogle der har snakket om det..?

  • Det lyder da som om det har været et generelt problem med sådanne gasblus. Temmelig skræmmende :S Heldigt det ikke gik ud over flere.


    Ja det hele lignede lort simpelthen. Torsdag aften var der seriøst en lille flod af vand ude ved gang/mudder-stierne. Vi havde heldigvis fået konstrueret en dæmning af en ghettoblaster + diverse så vores lejr ikke blev komplet oversvømmet.


    Så desværre ikke Band Ane nej. Var simpelthen for fuld :P


    Stemningsbilleder + lidt videoer fra vores lejr kan findes her: http://www.crappy.dk/roskilde2007.htm


  • De der videoer var alt for grineren :))