Søger folk med erfaringer med franske biler og især peugeot
Er de så dårlige som folk siger, og hvilke ting er det de lider af ?
Erfaringer med franske biler ?
-
-
Flyttet til Off-Topic.
-
Er du god med en loddekolbe?
-
Personligt syntes jeg de er træls at kører i sammenlignet med mange andre. De er for bløde og sejler for meget rundt imo. Gælder mest de lidt større modeller ikke så slemt med de små.
-
Lad være med at tro for meget på folk der kun bygger deres udsagn på vandrehistorier og rygter..
Har haft 205 XS, 205 GTI x 2, 106 Rallye, 106 GTI (blev en 1860'er) 206 HDI samt Xsara Hdi - har endnu ikke haft en mandagsbil, men har haft nogle utroligt velkørende og godt udstyrede biler.
-
blæser motoren går i stykker på peugeot
må hellere lade være med at skrive mere, for ellers kører TheOriginalTB en hetz mod mig.
Må ikke fortælle mine erfaringer om de franske møgkasser
-
køre selv rundt i en 306'er, og den er sq dejlig nok... hvis folk syntes den sejler for meget, så skift fjerderne til nogle sænknigs fjerde, så bliver den jo hårder og sdåan noget hehe...
Jeg har arbejdet ved Peugoet og der syntes jeg heller ikke det var så dårligt... men ja... alle mærker har vel nogle fejl
-
Min far har kørt Citroen de sidste 25 år - han samler også på dem (har et par veteraner).
Jeg synes personligt, at det er en dejlig bil og køre i - har dog kun prøvet hans Citroen XM 2.5 turbo diesel.
At nogen folk påstår Hydrolikken - staveplade - går i stykker er noget vås, han har ALDRIG i den tid han har kørt citroen opblevet noget med det! Det virker - Citroen sælger faktisk også deres Hydrauliske system til bl.a. Rolls Royce og mercedes(uden pis).
Det var også Citroën der opfandt hydraulik affjedringen som de stadig har patent på. Hydraulikken gør at bilen altid står vanret, selv om er er tungt læsset med bagage bagi, og man kan hæve og sænke bilen som man vil. Det er et fantastisk smart system og store bilmærker som f.eks. Rolls Royce, har købt rettighederne til også at bruge systemet i deres biler.Deres diesel motorere er super gode, vi har selv haft to (en BX´er og en XM ér) som har rundet 500.000km uden større reperationer. - yderligere kender vi 3 andre som har rundet lige så mange km.
En anden ting ved Citroen er, at de har Hydrauliske bremser hvilket gør de bremser helt extremt godt.
Men Det er vores erfaringer med det. Nogen vil nok påstå noget andet, men det er fact hva jeg fremlægger der.
-
Laver Frankrig biler ??? LOL Peugeot er i hvert fald kendt for fejl i el systemerne
-
Originally posted by Shooqer
blæser motoren går i stykker på peugeotmå hellere lade være med at skrive mere, for ellers kører TheOriginalTB en hetz mod mig.
Må ikke fortælle mine erfaringer om de franske møgkasser
Hvis du ikke magter at der er andre der har en anden holdning end dig og du ikke formår at argumentere for dine synspunkter - ja så kan det vel tolkes som hetz.
Det eneste jeg beder om er at man er saglig og man kan dokumentere sine udbasuneringer - kan man ikke det, så bør man nok holde sig ude af diskussionen.
At de franske potter skulle være bløse - ja sæderne i specielt Citroën er ekstremt bløde i forhold til konkurrenternes, Peugeots undervogne er dog kendt for at være lige til den hårde side (læs diverse anmeldelser af 206 f.eks.) - men de kører filme også en del sjovere end f.eks. en tam understyrende golf. Tag en 205 GTI - den dag i dag er den stadig uhyggelig effektiv på en bane, bevares den kører ikke så godt som en 20 år nyere bil, men den er dælme velkørende. Hver gang jeg har været ude og køre i min 205 GTI så sidder jeg med jordens største smil på læberne, ikke fordi den er voldsom hurtig, men fordi den er SJOV at køre.
-
-
Originally posted by The old guy
Laver Frankrig biler ??? LOL Peugeot er i hvert fald kendt for fejl i el systemerneOg det er f.eks. VW ikke? Behøver jeg nævne bagviskeren på Golf II III og IV?
Behøver jeg nævne motorstyringen på 1.8T'erne?
Hvad med de Toyotaer hvor passagerairbaggen ikke blev koblet fra selvom man slå det fra med nøglen?ALLE mærker har svagheder - men du hører ikke så meget om Golf ejere med problemer af en enkelt årsag. De har købt en prestigebil og de har betalt boxen for dem, de fejl der kommer på dem går de stille med dørene med - udelukkende fordi Golf er blevet et prestigemærke. Med de franske biler er der ingen fisefornemme fornemmelser - så folk brokker sig hvis tingene går i stykker, de taber ikke prestigen hvis deres overprissatte bil går i stykker.
Som sagt så har jeg endnu ikke oplevet en decideret elfejl på mine biler - jeg har oplevet fejl pga. slid, men ikke poltergeister eller andre svagheder.
Af ren nysgerrighed, hvor mange franske biler har du haft?
(btw sidste ting, hvem tror du opfandt kurvelyset som vi nu ser på dyre biler? hvis jeg siger at den første bil kom med det i 60'erne og var fransk..)
-
Originally posted by Happy^
http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt.aspJeg tager lige nogle eksempler..
206 1.9D - 227.000Km
Motoren kan ikke starte!
Efter 3 dage på værksted mener de at det er ventilerne der står for stramt, og de skal justere dem for at den kan køre.Øhh bilen har kørt 227.000Km... Han har kørt langt den søndag
Og så en for en golf
Golf 1.4 - 88.000Km
Bilen er behæftet med følgende defekter:
- Motor
- Lak
- Interiør
- Unormal støj
- Generel funktionalitetDetaljeret beskrivelse:
Da bilen købes mangler der en inderskærm. Umiddelbart efter købet skiftes himmel og steedometer pga. fejl. Senere udskiftes hanskerum, hængsler i dørene, begge forlygter, konsol og betræk ved gearstang udskiftes.Det er gentagende gange nødvendigt med efterjurstering af døre. Hele motoren udskiftes ved 80.000 km pga. fejl. Håndtag i bagageklap er iret i stykker, bremseklodserne klikker og udskiftes.
Motoren taber meget olie og det lykkes at runde 35 besøg på værkstedet inden 2 år.
Som sagt så har alle mærker fejl..
-
Tak for de mange indlæg, men kunne I forfanden ikke holde Jeres private diskutioner til PM!
Acceptere at ikke alle har samme mening
Grunden til jeg spørger om erfaring med franske biler, er netop pga el i bilen. De private erfaringer jeg har løber nemlig på omtalte, og derfor var jeg interesseret i andres meninger, og ikke kommentarer som "smart ass" og andet ligegyldigt bavl.
-
Originally posted by bublegum
Tak for de mange indlæg, men kunne I forfanden ikke holde Jeres private diskutioner til PM!Acceptere at ikke alle har samme mening
Grunden til jeg spørger om erfaring med franske biler, er netop pga el i bilen. De private erfaringer jeg har løber nemlig på omtalte, og derfor var jeg interesseret i andres meninger, og ikke kommentarer som "smart ass" og andet ligegyldigt bavl.
Mine forældre har haft et par Citroën'er og har været vældig glade for dem. De har kørt uden problemer (udover et par småting som der jo vil være på alle biler ;))
-
hvad med de nye Fabia fra Skoda?
-
franke biler? Et ord: BUMMM
ej... der er selføgelig en hel del af dem der har nogle problemer med el-systemerne (ikke forseglet ordentligt etc.) på den anden side har VW's biler mange gange problemer med gearkassen og listerne
personligt så synes jeg ikke at franskmænd kan lave biler der ser godt ud, citroens nye design hvor de har lavet deres mærke på den måde er mega grimt IMO
Jeg vil foreslå (hvis din far eller du er medlem i FDM) at kigge på brugtbilsanmeldelser hvis den er brugt, derved har du mere forstand på de mere almindelige problemer med den bil du overvejer.
-
Vi har haft en Peugeot 405 og en Peugeot Partner, de har sgu aldrig fejler noget. Jo selvfølgelig småting som der er med alle biler.. Det eneste store er vist på partneren der røg topstykket efter 200.000km.
Men personligt syntes jeg det er fede biler, elsker især 407'eren.
Ellers er tysk mekanik vejen frem
Men held og lykke hvis du står og skal til at købe bil.
-
Franske biler var i gamle dage noget lort. Der var mange problemer med dem og det krævede en masse specialværktøj at reparere bilerne hvor andre biler bare krævede en skiftenøgle (lidt forenklet).
Nu om dage tror jeg ærlig talt ikke der er så voldsom stor forskel på på nye biler. De fleste har et svagt punkt eller 2. Nogle får nemt rust i skærmene, andre har problemer med det elektriske.
Er det en ny/nyere fransk bil du har i tankerne så er det sikkert fint nok, men hvis det er en ældre så ville jeg være noget mere betænkelig!
- Anders
-