• Quote

    Originally posted by Flindt_DK
    så skal jeg ''under'' sprøjten i dag kl. 15.20! :clap:


    Fik os en idag, og det virker sku rimelig godt, det eneste problem jeg sådan rigtig har haft lidt idag, var at min næsede kløede helt vildt, men så fik den en gang af næsesprayen, og så var det væk resten af dagen

  • Snakkede med min læge i dag, og den sprøjte i snakker om er rigtig god. Medmindre ens krop ikke er fuldt udvokset ligesom min, så kan man risikere og få knogleskørhed af det.


    Ellers kan man få en behandling over 4 år, der kurere høfeber 100%. Man skal have en indsprøjtning hver 6. uge i 4 uge... Prisen er 1000kr om måneden i 4 år... Altså 48.000kr.


    og det er ikke en joke.. lægen sagde det selv.

  • Nu føler jeg lidt, jeg bør bidrage lidt til emnet. Jeg har nemlig i den senere årerække fået flere og flere tegn på høfeber, men aldrig gjort noget ved det. Jeg tror, jeg har en indre panisk angst for at jeg bliver afhængig af medizin, og derfor render jeg sjældent til læge, når jeg endelig har skavanker og har brug for lidt lægelig hjælp eller til receptanvisning. Så de seneste par somre har stået på kløen, kløen, kilden, kløen osv i en uigenkendelighed. Og jeg vil faktisk gerne have gjort noget ved det, men jeg giiider ikke af dovenskab kontakte lægen eller selv finde en løsning på problemet.


    Mine irritationsmomenter er kilden i halsen, også selvom jeg synker helt vildt, kan jeg ikke få det til at gå væk. Jeg får voldsomme næseanfald, når jeg slår græs eller bare er i nærheden af græs eller en Tuja-hæk. Mine øjne kan klø helt vildt, og det er som det ingen ende får. Selv når man lukker øjnene kløer det bare videre.


    De sprøjter I snakker om … Jeg kan forstå, det er én man får, når der ikke er pollen i luften altså vinter. Hvad bevirker den, og hvor længe holder den? Hvad med benadryl - Er det noget man får på recept ?


    Jeg har spekuleret, om jeg skulle opsøge en læge, for at få diagnosticeret hvad det er jeg får de allergiske reaktioner fra. Hvad har I gjort ?

  • Quote

    Originally posted by DXC
    Snakkede med min læge i dag, og den sprøjte i snakker om er rigtig god. Medmindre ens krop ikke er fuldt udvokset ligesom min, så kan man risikere og få knogleskørhed af det.


    Ellers kan man få en behandling over 4 år, der kurere høfeber 100%. Man skal have en indsprøjtning hver 6. uge i 4 uge... Prisen er 1000kr om måneden i 4 år... Altså 48.000kr.


    og det er ikke en joke.. lægen sagde det selv.


    det er en såkaldt "vaccine" som opbygger kroppens antihestaminer overfor de allergier man nu bliver vaccineret mod. min lillebror har taget den mod husstøvmider og græs, og han bruger stort set aldrig piller længere.
    selv har jeg haft allergi overfor jeg ved ikke hvor meget siden jeg var lille, og det jeg har brugt mest er produkterne Zyrtech og Cetirizin. det virker fino for mig, man skal bare huske at tage dem kontinuerligt og om aftenen, så kroppen kan producere antihestaminer over natten.


    kender ikke den "sprøjte" i snakker om, men den lyder da praktisk, kunne være man skulle prøve den :D

  • Jeg har aldrig været i tvivl om at det var græspollen jeg ikke kan tåle.


    Sprøjten får du når du kan mærke du bliver irriteret, den er omkring 12 timer om at virke. (og skulle gerne holde hele sæsonen ud).


    Piller kan købes i håndkøb.


    Jeg synes det er tosset at gå rundt og være gerenet når det nu er så nemt at få gjort noget imod det. :)

  • Jeg har også høfeber, med kilden i ganen, snottet næse, og ondt i øjnene. Jeg har snakket med min læge 2 gange, første gang fik jeg Benadryl på recept, anden gang var det noget der hedder aeroius, eller noget i den stil, som jeg fik på recept, og begge to virker nada for mig. Kun mine øjendråber kan lindre smerten i mine øjne.


    Men tror lige der skal snakkes om den vaccine snart, da jeg skal til Polen om en måned, hvor jeg halvdelen af den tid jeg skal være der, vil komme til at bo ude på landet.

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • Synes godt nok jeg kæmper med snue og kløe i øjnene for tiden, på trods af jeg har fået indsprøjtning. Nu må de skide græspollen snart godt se at fordufte. ;(

  • Quote

    Originally posted by Deef
    Synes godt nok jeg kæmper med snue og kløe i øjnene for tiden, på trods af jeg har fået indsprøjtning. Nu må de skide græspollen snart godt se at fordufte. ;(


    Samme her. Men ok, når man ser hvordan andre har det slipper jeg vist meget nemt..