Advarsel om SHG

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Det butikken skal betale, er den fragt man har betalt for at få varen i første omgang, men det er rigtigt, at man selv skal betale for at sende varen retur til butikken i forbindelse med, at man anvender sin returret. Er det en RMA sag det handler om, er det helt andre regler der skal bruges (Købelovens §78 stk. 4)


    http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pre...ne-fortrydelse/


    Returretten gælder kun hvis "skærmen" stadig var i emballage og han havde sagt den vil jeg ikke have alligevel. Men han åbnede den og brugte den. så den hopper direkte over i gruppen med reklamationsret. Varen var højst sandsynligt ikke det den gad sig ud for "ny fra fabrikken" Det er klart en overtrædelse fra SHG som forsøger at sælge en skærm som 100% ny, i original emballage.


    Hvis han havde fortrudt købet inden for 14 dage uden at bruge den, så skal butikken tilbage betale fragten begge veje.


    _________________________________


    Han betaler for en skærm der er ny, ergo skal han have en ny skærm. At den har været brugt, skal fremgå klart, ellers er det en ny skærm i original emballage som er 100 % ny


    Tvivler på i kunne tænke jer at jeres pålæg havde været åbnet og lagt tilbage igen.

    Toshiba Satellite Pro M70-233


    2 gHz Intel Pentium Centrion
    1024 DDR ram
    256 MB ATI Mobility Radeon 700X
    100 GB Toshiba Harddisk
    1 GB Intel Pro/wireless 2200BG
    ___________________________


  • Syntes fandeme det er en ualmindelig tynd sammenligning. Vi snakker hardware og ikke pålæg fra Irma her.
    Hvis skærmen ikke har levet op til køberens forventning er han/hun i sin gode ret til at returnere den. Man bliver ligesom nød til, at teste lortet for at se om det gør det.

  • Du ved jo ikke hvor den skærm har været... Den kan ha været trukket igennem en mark fuld af køer, og har fået i lidt deo til at skjule lugten, stoppet tilbage i kassen og solgt.


    Der er givet udtryk for at skærmen kom i "det jeg vil mene er " åben emballage, dvs. den kan ha været "hvor som helst"


    Samligningen med pålæg og hardware var af den sammenligning at den "ikke" havde været åbnet siden fabrikken. Det er meningen med at putte det i emballage, og når man har den emballage skal man kunne stole på, at den "ikke" har været åbnet"... Dvs. får man produktet i denne emballage, så skulle man være 100% sikker på at det man havde fået er nyt fra fabrikken uden en anden havde haft fingerne i det.

    Toshiba Satellite Pro M70-233


    2 gHz Intel Pentium Centrion
    1024 DDR ram
    256 MB ATI Mobility Radeon 700X
    100 GB Toshiba Harddisk
    1 GB Intel Pro/wireless 2200BG
    ___________________________

  • Quote

    Originally posted by Maverick
    Tudefjæs, var det første der slog mig da jeg læste første post.
    Da jeg selv før har brugt min 14-dages fortrydelsesret, er jeg bevist om at jeg en dag vil kunne modtage en vare der lige har været ude og vende hos en anden.
    Jeg fatter stadig ikke dette angreb på SHG. Du har fået en skærm der virker, med kvittering, garanti og hvad der ellers hører til. En gut, eller gutinde har dog har den hjemme til test. Men den virker, og du tuder.
    Jeg håber fandeme du aldrig selv har brugt fortrydelsesret på et netkøb, for så lugter det fælt af dobbeltmoral.
    Landet bugner af forretninger hvor du kan rage, pille, nusse osv. på det hardware du er interesseret i, inden du køber. Problemet er bare at det koster lidt ekstra.


    Jeg kunne jo starte mit indlæg her med at kalde dig en tåbe!! Den lader vi lige stå. At du acceptere at du får brugte varer, istedet for en nyt, tja det er jo op til dig. I mit tilfælde var den en skærm, som måske kune lige har været testet kortvarigt, men den kan også have stået i en udstilling og brændt 24/7 i et år??? Man aner det ikke.


    Men hvis du vil acceptere at købe en ny bil, hvor forhandleren lige har spolet km tælleren tilbage til nul fra 50000km?? Det tror jeg ikke du ville. Hvis det er noget du vil, så har jeg en helt ny passat fra 1999, den kan du få til 459000kr.


    Og jo jeg har benyttet mig af fortrydelses retten en enkelt gang, hvor i består dobbelt moralen??? for venligst!


  • Tja, det er hvad men kalder cost control. Den slags må indregnes i prisen. Man kan ikke bare snyde sig uden om den omkostning ved at føre kunden bag lyset. jeg vil hellere give en % mere og så være sikker på at det er sprit nyt. Jeg vil sige SHG har altid yden mig fænomenal service på RMA og levering, men når jeg vil have brugte varer så er det den blå avis jeg handler i. Og jeg kan da godt se SHG ikke bare sender 50-100kr til hvem som helst bare fordi de siger deres varer er brugt. men der er det man som virksomhed burde være lidt kulant, og kigge på kundens historik. SHG har til eksempel på intet tidspunkt nævnt over for mig at de ville refundere mine omkostninger ved at returnere skærmen, hvis de da yder den service. Og for den manglende vilje til at holde mig skadesløs, har de nu opnået at jeg ikke handler der mere, at x antal menesker har læst om historien, de er måske ikke enige nu, men når de selv møder lidt modgang hos SHG, vil dette poppe op i hukommelsen. Jeg er også blevet kontaktet af en journalist, som bestemt syntes det var værd at kigge nærmere på. Så meget omtale kan normalt ikke købes for 50kr.


  • det kan man jo slet ikke sammenligne.


    Så skulle du hellere sige at sædet var rykket frem og nu vil du ikke have bilen da en anden åbenbart har prøvekørt den før du købte den

  • Kan kun give martinb ret i det han skriver.


    Jeg arbejder selv i et internetfirma, hvor vi ville have gjort akkurat det samme.


    De tilbyder dig at du kan få dine penge tilbage, så tag dog imod det hvis du er så utilfreds ?


    Jeg er træt af de folk der ringer ind og siger de vil have kompentation fordi deres vare har været brudt! Det ærgeligt, men oftest bliver det testet inden det kommer ud på lageret.


    Så længe du har din 14 dages returret , og at firmaet ikke nægter dig at bruge den - kan jeg ikke se hvad der er at tude over.


    Sorry!


  • Det er altså i orden at bruge sin fortrydelsesret når det er dig selv der nyder godt af den. Du er åbenbart klar over, at den vare du sender retur muligvis havner hos en anden som en "ny" vare.
    Hvis det modsatte sker er hele verden imod dig, og forhandleren (SHG i dette tilfælde) bliver hængt ud i et offentligt fora.

  • Jeg kan kun give Maverick ret.


    Hvis man selv vil have mulighed for at bruge returretten skal man ikke brokke sig over at få en vare som har været ude ved en anden kunde som har benyttet sig af returretten.
    Selvfølgelig burde shg have tørret fingeraftrykkene af, men der er jo nok sket en smutter i denne situation.
    De fleste hardware butikker på nettet tjener mellem 1-10% på deres varen. Med sådanne en minimal fortjeneste er det jo stort set umuligt at sætte prisen ned på alle vare som kommer tilbage via. returretten. Hvis man derimod indregner en sådan kompensation i sine priser vil det bare betyde at mange kunder vil gå et andet sted hen og handle, da de fleste mennesker handler hos dem der er blandt billigste på edbpriser.

  • Jeg tror ikke i ved hvad "retur retten er"


    Returret/fortrydelsesret, er en ret man har når man køber et produkt og fortryder at man har købt det før man tager det i brug... Dvs. du fx. køber en grill i emballage og du returnere den inden for 14 dage,
    fordi du ikke gad have den alligevel. Stadig ikke pakket op


    Reklamationsret, er når du vil klage over en vare du har købt hos en forhandler eller privat person.
    Det kan være fordi den ikke virkede, eller på anden måde ikke levede op til kundens forventninger.
    Dvs. denne her ting er når produktet "ER" været pakket op, og har været brugt af forbrugeren.
    De første 6 måneder skal butikken bevise der ikke er en fejl ved produktet, de næste 18 måneder skal du påvise der er en fejl, som der var da du købte varen.



    Dvs. med returretten så har emballagen ikke været åbnet, og kan derfor sagtens sælges videre,
    som ny hvis den bliver sendt tilbage.


    Reklamationsret skal den have været åbnet og der er så blevet konstateret en fejl, der har gjort at handlen er gået tilbage, derved skal butikken have skærmen tilbage og kunden pengene tilbage eller en ny "ting".


    Ting der kommer "åbnet" tilbage fra kunden, må IKKE sælges videre, og skal oftest leveres tilbage til fabrikken. Men mange vælger at gøre det alligevel.
    _______________________________


    Internet butikker skal give reklamationsret og returret!
    Alm. butikker skal kun give reklamationsret, men vælger ofte at tilbyde returret's servicen

    Toshiba Satellite Pro M70-233


    2 gHz Intel Pentium Centrion
    1024 DDR ram
    256 MB ATI Mobility Radeon 700X
    100 GB Toshiba Harddisk
    1 GB Intel Pro/wireless 2200BG
    ___________________________

  • Quote

    Originally posted by Glacier
    De fleste hardware butikker på nettet tjener mellem 1-10% på deres varen.


    Ved ikke hvem der siger det, men det er 100 % løgn. Bruttoavancen på online butikker med hardware ligger på 25-35 % som alle andre onlinebutikker.


    Når der så er betalt fragt, lokaleomkostninger bla bla bla... så er der måske 10-15 % tilbage i ren indtægt.

    Toshiba Satellite Pro M70-233


    2 gHz Intel Pentium Centrion
    1024 DDR ram
    256 MB ATI Mobility Radeon 700X
    100 GB Toshiba Harddisk
    1 GB Intel Pro/wireless 2200BG
    ___________________________

  • Quote

    Originally posted by GoNe
    Jeg tror ikke i ved hvad "retur retten er"


    Returret/fortrydelsesret, er en ret man har når man køber et produkt og fortryder at man har købt det før man tager det i brug... Dvs. du fx. køber en grill i emballage og du returnere den inden for 14 dage,
    fordi du ikke gad have den alligevel. Stadig ikke pakket op


    Eller også ved du ikke hvad returretten, eller fortrydelsesret som den også kaldes, er ;)


    Ved internethandel - hvor det er mest aktuelt at diskutere det fordi butikkerne har pligt til at give det - skal varen leveres tilbage i væsentlig samme stand! Dvs. man må gerne pakke varen op og teste den, for derefter at pakke den pænt sammen og levere den tilbage igen indenfor de 14 dage.


    Betingelser for at bevare fortrydelsesretten


    Derudover er der også specielle regler for RMA sager - da man ikke bare kan komme og sige man VIL have pengene tilbage. Afhjælpning og omlevering er oftes de første ting butikken tilbyder ;)

  • Quote

    Originally posted by GoNe


    Ved ikke hvem der siger det, men det er 100 % løgn. Bruttoavancen på online butikker med hardware ligger på 25-35 % som alle andre onlinebutikker.


    Når der så er betalt fragt, lokaleomkostninger bla bla bla... så er der måske 10-15 % tilbage i ren indtægt.


    godt gone ;) Bruttoavancen ?


    Der er noget du har misforstået.. ved ikke om du arbejder indenfor dette område, men det er leverandørerne som tjener kassen og ikke forhandlerne...


    jeg har arbejdet i 2 virksomheder indenfor dette emne.. både dem som kørste med lav avance (itbutikken, SHG, Getmore osv ) mens jeg nu arbejder i et firma, hvor vi tager et sted mellem 10-12 % i avance..


    Den førstnævnte havde kun en avance om dagen på 4% da jeg arbejdede der, s¨ved slet ikke hvad du snakker om ? det kommer fuldstændig an på opbygningen af firmaet..

  • Bruttoavance er bruttofortjeneste i procenter... dvs.


    Nettoomsætning - Vareforbrug = Bruttofortjeneste.


    Virksomheder med en lav avance skal tjene så sindsygt mange penge før det kan betale sig. Det er oftest kun enmandsvirksomheder eller virksomheder der kun ansætter på deltid.


    Hvis man laver et regnestykke med en avance på 4 % så skal en virksomhed tjene 1.000.000 kr. så tjener en virksomhed kun 40.000 kr....


    Men jeg er enig det kommer helt andet på type af struktur i en virksomhed. Hvis ejeren ikke vil lave noget og stadig have en løn, så snakker der om millioner der skal ind for at det kan betale sig time mæssigt for en ejer.


    Men hvad jeg kan konkludere ud fra statiskter inden for det markantile område, så er det ikke større virksomheder der kan leve på en sådan avance, kun hvis det er en hjemme/send direkte til kunde fra fabrik forretning.


    25-35 % er de indtægter der før salgsmoms, salgsfremmende, lokale, øverige, løn, fragt osv. er betalt og det bringer det ned på de 10-15 %


    at en enkelt butik har nogle enkle vare de sælger med en fortjeneste på 1 eller 2 % er jo ren reklame og tiltrækning. Og hvis butikken ikke sælger noget ud over det, så lyder det for mig svært at se en fremtid for et firma.
    ______________________


    Formelt set ja... Du må godt have pakket pakken op og afprøvet den. Men bruger du den til et den var beregnet til, så forsvinder returretten. Generelt har jeg ikke indtrykket af at det virker på den måde, og jeg kan kun sige, det afhænger af varen type. Men du kan jo ikke bevise hvor meget du har brugt den, og butikken "kan" afvise dig fordi du har brugt den. Så det er ren gæstus og god service, hvis de vil acceptere den. Er den stadig i pakken så kan den ikke nægtes fra butikkens side.



    :roller:

    Toshiba Satellite Pro M70-233


    2 gHz Intel Pentium Centrion
    1024 DDR ram
    256 MB ATI Mobility Radeon 700X
    100 GB Toshiba Harddisk
    1 GB Intel Pro/wireless 2200BG
    ___________________________


  • Cool.

  • Jeg arbejder selv i et it firma som har en internet butik.
    Vi har til d.d. haft en gennemsnitlig fortjeneste på alle vores vare på 9%.
    Dvs. vi sælger vores vare 9% dyrere end vi køber dem hos vores leverandør.
    Så kommer der self. en masse andre ting i spil som gør at den reele gevist bliver noget større.
    Men hvis man sammenligner avancen hos netbutikkerne med den alm. it forhandler ned i gågaden så ligger netbutikkerne jo meget lavere.

  • Jeg vil nu stille mig i køen over dem der er meget utilfreds med shg.dk/itbutikken.dk


    De svarer ikke på henvendelser på mails ( har sendt et hav af dem) både til salg og bogholderi.


    De lover ting i telefonen de ikke holder (efter at man har ventet i en 15-20 minutter), og så kan man ellers bare blive ved med at kontakte dem.


    Har nu ventet i 2 uger på at få penge retur på et produkt der blev afvist ved leveringen (som jeg for øvrigt prøvede at afbestille samme dag jeg lavede fejl bestillingen, det kunne jeg i første omgang hvor det blev bekræftet, men produktet kom alligevel).


    Og samtidig har jeg en ordre liggende som jeg også har skrevet til dem om et par gange, men her svarer de heller ikke.


    Jeg har tidligere været rigtig glad for at handle med dem, men efter at de er blevet et firma er det under alt kritik - tvivler kraftigt på at jeg handler hos dem mere. Har ellers købt meget tidligere - specielt hos shg.dk.

  • Quote

    Originally posted by No.5
    Hej.


    Jeg syntes lige jeg ville advare andre om SHG.dk metoder. jeg har i mange år handlet hos SHG.dk, og været meget tilfreds. Lige indtil jeg købte en ny acerskærm. Dvs, jeg betalte for en ny, men fik en med fedtfingre og maglende beskyttelses cover (dem som har købt acer skærme ved havd der menes) tapen der skulle holde det cover sad der endnu. Jeg kontaktede SHG, og bad om at blive kompenseret, da skærmen ikke var det som jeg havde bestilt. Deres begrundelse for ikke at kompensere noget var at købelovens mulighed for 14 dages retur ret ikke skulle belaste deres økonomi. Jeg bad ikke om noget bestemt beløb, 50kr have været acceptablt, da skærmen for så vidt ikke fejler noget, men princippet i at man tror man køber noget helt ny. Jeg ved ikke om andre har det ligesom mig, men den følelse og lugt der er når man pakker nyt og ubrugt hardware ud, det skal bare være der, og det må jeg sige mangler når man står i denne situation. SHG.dk sagde jeg altid kunne benytte mig af de 14dages retur ret, men så skal men ulejlige sig afsted på posthuset, betale for at sende en skærm (80-100kr??) i det hele tage temmelig besværligt. Skulle de så vælge at refundere din porto, på en check, så skal man igen i banken og hæve. Alt i alt en ærgelig oplevelse med SHG.


    MED ANDRE ORD, NÅR DU HANDLER HOS SHG.DK SÅ KAN DU IKKE VÆRE SIKKER PÅ DET DU FÅR ER 100% NYT. FOR DE GØR IKKE OPMÆRKSOM PÅ DET ER ET OMBYTTER PRODUKT:


    Det er jo en meget spændende tråd det her :D Så man bliver jo helt nød til at melde sig til for at være med.


    Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor du valgte at købe skærmen ved shg.dk?


    Var det fordi den var billigere end andre steder? Måske endda "50kr" billigere end andre steder? Altså de samme 50kr ,som du ville have været tilfreds med at have fået fra shg.dk ;) kan du se hvor jeg vil hen?

  • Jeg tror ikke at der er en internet shop som ikke har nogle utilfredse kunder. Men hvad med alle de tilfredse kunder???


    Vi høre altid kun om dårlige oplevelser. Og hvis vi skulle holde os fra alle de shops som har fået lidt dårligt omtale. Ja så er der ikke mange steder tilbage at handle..


    Jeg synes tit at folk gør det til et større problem end det i virkelig er.


  • Og hvor er det så lige du vil hen med den? Det er nu sjældent at jeg har set shg være de billigste med nogen ting. Jeg har købt meget af mit hardware ved shg også, og det kunne jeg godt finde billigere, Men gjorde det fordi jeg normalt ikke har haft problmer der.. Kommer du fra shg siden du melder dig ind her bare for at være med i en tråd der nærmest var ved at dø hen.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD