QuoteOriginally posted by Burger
Det butikken skal betale, er den fragt man har betalt for at få varen i første omgang, men det er rigtigt, at man selv skal betale for at sende varen retur til butikken i forbindelse med, at man anvender sin returret. Er det en RMA sag det handler om, er det helt andre regler der skal bruges (Købelovens §78 stk. 4)
Returretten gælder kun hvis "skærmen" stadig var i emballage og han havde sagt den vil jeg ikke have alligevel. Men han åbnede den og brugte den. så den hopper direkte over i gruppen med reklamationsret. Varen var højst sandsynligt ikke det den gad sig ud for "ny fra fabrikken" Det er klart en overtrædelse fra SHG som forsøger at sælge en skærm som 100% ny, i original emballage.
Hvis han havde fortrudt købet inden for 14 dage uden at bruge den, så skal butikken tilbage betale fragten begge veje.
_________________________________
Han betaler for en skærm der er ny, ergo skal han have en ny skærm. At den har været brugt, skal fremgå klart, ellers er det en ny skærm i original emballage som er 100 % ny
Tvivler på i kunne tænke jer at jeres pålæg havde været åbnet og lagt tilbage igen.