Har du stadig respekt for Bjarne Riis' cykelresultater i 1990erne?

  • Jeg har nogenlunde samme respekt for ham som jeg hele tiden har haft. Jeg har altid troet at han var dopet. Det var alle dengang og de folk der har sagt at de er rystede over det må enten være meget naive eller lyver.


    Jeg mener dog stadig at det er flot præstation han udførte.


    Det jeg synes er lidt underligt er at de hele tiden snakker om dopingsituationen i 90'erne men den er der jo stadig. De har muligvis dæmmet lidt op om den, men de har slet ikke gjort nok efter min mening.


    Cykelsport er på alle måder en alt for opreklameret sportsgren. Det er enormt kedeligt at kigge på. Alligevel viser de mange løb henover året, istedet for bare at vise sammendrag.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • To ting.


    Jeg har ikke mistet noget for bjarne, han er stadig min cykel favorit!


    Også mener jeg at, i tour de france, dem der ligger sidst er bedst, da de ikke er dopede.
    Og!! Så glæder jeg mig meget til at se cykelløb i år! Det kommer nok til at tage 10timer for bjerg etapen, da der ingen dope er .. haha

  • Bestemt nej. Det har ligesom ligget i kortene at han havde brugt et eller andet. Når det så kommer fra ham selv, ryger den sidste smule respekt.
    Undskyldningen med at de andre også gjorde det lyder lidt for meget af "blå stue".
    Han har levet på en løgn de sidste 15 år eller noget i den stil. Håber sgu han i det mindste har haft nosser nok til at informere sin, i øvrigt ganske søde, kone.
    Det overgår min fatteevne at CSC lader ham fortsætte som direktør for cykelholdet. Jeg er klar over Bjarne stadig vil være et godt "brand" for cykelsporten hos nogen, og pengene sikkert er store - men helt ærligt?
    At CSC samtidig er igang med et kæmpe anti-doping program svarer lidt til at installere et anti-virus program, når første virus er identificeret. Det er for sent...

  • Ja det har jeg. Han bankede jo alle de andre dopede rytter i feltet :D


    Ej spøg til side, jeg har stadig respekt for manden, det er jo ikke doping alene der gør at man kan vinde touren, der ligger jo mange års træning forud for en sådan bedrift. Selvfølgelig er det ærgeligt at dopingen er kommet ind i billedet, men det er der vel ikke nogen der kan være synderligt overraskede over?


    Jeg zappede lige forbi sporten på dr1 i går hvor de snakkede med en sportsjournalist om sagen, og han sagde at tilståelse ville få som konsekvens, at CSC ville komme mere i fokus. Så må vi bare håbe rytterne er "rene" så Bjarne og holdet har æren i behold og vist at det kan betale sig, at give folk en chance til.


    Og så et lille sidespring, jeg så også go'aften danmark på tv2 hvor de snakkede med BS Christiansen. Tror godtnok han er en god støtte for Bjarne, han støtter ham 110%, utrolig loyal ven han har der :9xo

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Selvfølgelig. Alle var dopede, og det gør ikke bedriften spor mindre..


    Det er rigtigt, det er ikke så meget det at han var på epo jeg er skuffet over - og hans konkurrenter var også på epo - og han var den bedste ingen tvivl om det.


    Men jeg husker tydeligt hvordan rytterne satte sig ned og "strejkede" mod doping tests og mod hvor forfulgt de var da der jo ikke var noget at komme efter i sporten. Den del skuffer mig meget, og for mig er det meget dårlig moral og tvetunget når man selv er på "stoffer".

  • stemte ja


    det er svært ikke at have et ambivalent forhold til det, for på den ene side kan jeg godt se det logiske i at bruge præstationsfremmende midler op til den "tilladte" grænse, men på den anden side så jeg da også helst at sporten blev holdt ren.
    det jeg derimod kan forholde mig til er Bjarnes store arbejde med CSC og hans kamp mod doping i dag. jeg synes det er fedt at han gerne vil stå ved sine fejl i 90'erne, og nu tilsyneladende har lært af dem.


    jeg kan sagtens følge dig martin, i at du synes det er dobbeltmoralsk at rytterne samtidig strejkede mod flere dopingprøver, men de havde jo ikke rigtig noget andet valg...? udover selvfølgelig ikke at bruge det...

  • Ligemeget hvor meget crap han har taget, så udgør det ikke et talent som har uden tvivl besidder!


    Selvfølgelig er det trist det har været krydret med EPO, og doping, men manden er jo ikke uden evner.
    Hertil skal man ikke lade fortidens synder ødelægge hans fremtid. Se frem og ikke tilbage!


    Tommel op fremover herfra

  • Hvis han ikke kan cykle uden at dope sig så lad være. Syntes det er noget snyderi.

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Quote

    Originally posted by Sethos
    Hvorfor fanden doper man ikke bare dem allesammen, så har alle samme fordel.


    Jeg håber det var et retorisk spørgsmål, for prøv at forestille dig hvad der ville ske hvis doping blev legaliseret.
    Lægerne ville blive lige så store stjerner som rytterne. Det ville blive lægernes løb, der så fylder rytterne med alle mulige stoffer for at få dem til at yde maksimalt. Man kan i højeste grad frygte for rytternes sikkerhed... Og hvad med amatørerne og børnerytterne? Hvornår skal man starte med at tage doping, og hvem skal styre amatørerne dopinganvendelse, når de ikke har råd til læger, der kan administrere det. Man vil ikke engang slippe for alt dopinghysteriet, for man kunne sagtens forestille sig oprørske mødre blokere Tour ruten i protest mod lægernes rovdrift på rytternes liv.


    At gennemsnitsfarten er steget i løbet af de sidste 50 år skyldes nok også at man bliver klogere på udstyr, ernæring og træning, og farten er faktisk ikke steget siden 90'erne, så noget tyder på at sporten er blevet en smule renere. En del af sportens problem er også polariseringen af den europæiske cykelscene. I Spanien og Italien vil man blæse på doping, mens man i nordeuropa gør en kæmpe indsats for at bekæmpe fænomenet.


    Det har altid ligget i kortene at Bjarne Riis har været dopet, og derfor undrer det mig også lidt, hvordan medierne blæser det op til den helt store skandale, at han også indrømmer det. De forsøger så vidt muligt at hænge manden ud, i stedet for at gøre det journalistik burde - tydeliggøre problemer til offentligheden. De går efter manden, ikke bolden. Mediernes lynch af Bjarne Riis gavner overhovedet ikke cykelsporten. Nu må de se at komme videre. Den kritiske journalistik har virkelig nået et lavpunkt.


    Jeg kører selv cykelløb og mit indtryk er at sporten er næsten 100 % ren på det nationale plan, og jeg tror da også på at anti-doping systemer som T-Mobile og CSC nyligt har indført er vejen frem for cykelsporten. Jeg håber Bjarne Riis kan fortsætte sit arbejde på Team CSC, hvilket alt også tyder på han gør. Come on! Vi kan ikke bære nag over at hele cykelmiljøet var så råddent dengang Bjarne brillierede. Sådan var præmisserne, og de er da heldigvis ved at ændre sig. Hæmskoen kunne dog meget nemt blive italienerne og spanierne. Det er ødelæggende for sporten.


    Bjarne Riis fortjener respekt. Han lægger kun kortene på bordet idet det tjener et formål, og indrømmer ikke kun for at indrømme eller sælge bøger. Desuden er hans bekendelse fuldstændig og forsøger ikke at ride bølgen af ved at påstå, at han kun brugte det et par gange, eller at han blev presset til det. Så :9xo herfra.


    Jeg har desuden svaret ja ;)

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Intet ændret her.. Om man kan kalde det at ha respekt for ham, det ved jeg sgu ikke. Men min mening om alle cykelryttere er den samme.


    Cykling har aldrig sagt mig det store, men det overrasker mig da slet ikke at han har været dopet.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Har stemt ja.
    Touren kan alligevel ikke vindes uden brug af doping og jeg tror da også de fleste - i lang tid - har været klar over at han var dopet....ligesom så mange andre både før og efter ham.

  • Et eller andet sted, er det jo fair for alle.. Hvis alle er dopede, har de samme vilkår? Tillad doping i cykelsporten, så er den skid slået!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo