Jeg er netop kommet hjem fra en sjov gang ballade i byen. Jeg nydt et par drink på den lokale, og gået fredeligt hen til min lokale statoil for at gøre de yderst nødvendige indkøb som jeg ikke kan gøre i morgen.
På vej hjem i taxaen hører jeg at Hamas og Fatah har begyndt en intern magtkamp, som indtil videre har kostet 40 menneskeliv. Om det bare er mig der vejer menneskeliv højt. Forestil jer hvor mange følelser, hvor meget tid, det tager at opfostre et menneske. Hvor mange ideer og mål der findes i et enkelt menneske.
Vi vælger så at sætte styrker ind i Irak, men ikke nok til at sikre freden, hvilket, indtil videre, har kostet flere tusinder menneskeliv. Ja, Saddam var en skidt kal. Men hvor mange slog han ihjel? Næppe så mange som krigen indtil videre har kostet af ofre, senest et dansk!
Vi valgte at trække vores tropper ud af Rwanda da det brændte på, hvilket resulterede i gader, og atter gader af lig, brutalt slagtede mennesker, fostre, børn, kvinder, mænd.
Vi vælger en Statsminister, som udtaler at Ariel Sharon vælger fredens vej. Vel videne at Sharon er ansvarlig for israelsk militærs indtrægen i to flygtlingelejre, hvilket har kostet mange hundrede ofre.
En Israelsk regering som jævner huse med jorden, hvor kun beboerne når at komme ud, fordi at deres nabo, uden deres videne, er blevet hjernevasket til at begå vanvittige handlinger. Som at spænde et bombebælte om sig.
En Israelsk regering som opbygger en mur som vi har kæmpet utallige år for at få revet ned! Sidste gang stod den i Berlin!
Det er 17 år siden!
Vi vælger sågar at sende 600 mennsker til Irak, til en region som den seneste måned har været åsted for 700 dræbte, med den påstand, at deres hjemland er fredeligt nok at vende hjem til!
Vi vælger en regering som støtter den amerikanske administration, som prædikerer at kondomer ikke forhindrer seksuelt overførste sygdomme, men at afholdenhed er den eneste vej!
Vel vidende at AIDS kræver tusinder af ofre, hvér eneste dag!
Og nu sidder jeg her på mit trygge værelse og jubler over den film Blizzard Entertainment netop har udgivet vedr. Black Temple. Fordi den giver mig mulighed for at kæmpe imod Illidan som har overtaget det onde lederskab af Black Temple, efter den ligeså onde Magtheridon. Et computerspil.
Hvordan fanden kan vi være dét bekendt?