QuoteOriginally posted by DonRon
ok, hvor har du sat blæserne der sider på Noctua`en til på bundkorted ?
Bare til de nærmeste Fan-stik, er nok lige så nemt som så meget andet.
ok, hvor har du sat blæserne der sider på Noctua`en til på bundkorted ?
Bare til de nærmeste Fan-stik, er nok lige så nemt som så meget andet.
nå men jeg tænkte på om du havede sat dem til det det "temp. styred cpu blæser stik"
men det har du jo så ikke, brokker bios sig ikke når der ikke sider noget i det stik
Jeg synes nu ikke de silverstone larmer! tvært imod! papst giver hele tiden de der trælse klik lyde hvis du begrænser hastigheden, og det er noget hø! de er ikke 100% lydløse men når jeg slukker for vandkølingen i videomaskinen samt switchen, kan jeg ikke høre blæserne overhovedet - og kassen ligger på gulvet cirka 140mm under mit hovede. Men alt er jo relativt. Jeg har en coolermaster 120mm som jeg fik med en disk cage - i forhold til den er papst's klik lyd en bagatel.
Angående billede af extreme - det må lige vente. Orger det ikke. Er totalt solbrændt efter dhb, og pisse træt. Men det var da en fed oplevelse.
Edit : stabil oc af mit p35 (begrænset af varmeudvikling) http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=204645
hvad så hvis man ikke begrænser hastigheden ?
man kan jo få dem i forskællige hastigheder http://www.edbpriser.dk/Produc…2&Submit.x=25&Submit.y=11
neiro du kan ikke bare generalisere, papst er gode og silent, jeg har ikke oplevet nogle kliklyde.
Donron den nederste i linket er mest lydløs
ja 18dba er mindre ind 26dba
ja, men har haft begge. Du må jo bare vælge efter behovet
nå men jeg tænkte på om du havede sat dem til det det "temp. styred cpu blæser stik"
men det har du jo så ikke, brokker bios sig ikke når der ikke sider noget i det stik
Jo den brokker sig ved post.. men du kan slå alarmen fra i BIOS.
QuoteOriginally posted by Spyro
Jo den brokker sig ved post.. men du kan slå alarmen fra i BIOS.
ok nice, hvad hedder det (der hvor du slår det fra i bios)
det kan oftest slåes fra i hardware monitoring, hvor der overvåges blæsere og temp
ok nice, hvad hedder det (der hvor du slår det fra i bios)
er der ikke nogle med et "Gigabyte GA-P35-DS4" der kan skrive hvad det hedder i bios ?
lær lidt selv eller skriv til neiro/Søndergaard/Sensation
det er jo ligesom det jeg gør ???
Kan ikke huske hvad det hedder. Men i hardware monitor delen er der noget smart fan skidt du kan slå fra - tror det vil løse problemet.
Jeg har ikke set den fejl meddelelse, men jeg har også slået alt det gøgl fra jeg ikke skal bruge.
QuoteOriginally posted by hot_fifty
det kan oftest slåes fra i hardware monitoring, hvor der overvåges blæsere og temp
præcis som jeg skrev. Ind i bios og slå det SmartFan fra som Neiro skriver
QuoteOriginally posted by neiro
Kan ikke huske hvad det hedder. Men i hardware monitor delen er der noget smart fan skidt du kan slå fra - tror det vil løse problemet.
Jeg har ikke set den fejl meddelelse, men jeg har også slået alt det gøgl fra jeg ikke skal bruge.
ka`du ikke lige checke næste gang du skal i bios
bios/hardware monitor/smart fan
så skal du slippe for at tage billeder.. hehe
har droppet "Thermalright 120 Ultra eXtreme" til fordel for Noctua NH-U12F
det sidste jeg gider at rude med er en skæv køler med monterings problemer
cheers lads
Jeg tog faktisk billeder igår. Men de blev så dårlige at jeg slettede dem igen. Uden blitz kunne man ikke se noget, og med blitz var billedet helt hvidt.
Men okay. Fint nok. Og ja ultra 120 er meget skæv. Man kan faktisk se det med det blåtte øje. Jeg har dog ikke gidet lappe min endnu, men det kommer en dag jeg får lyst.
Noctua er god - har den selv
ok, skriv lige næste gang du har været en tur i bios
hot_fitty: har du 2 blæsere på (hvilke)
nej kun den der følger med. men den er også top $. Plus der følger jo et kabel med som gør blæseren til vidst 7 volt hvis den larmer for meget. lige nu kører min blæser approx 1000RPM, silent, std. ved 12V er 1200RPM