P35 OC resultater

Originally posted by DonRon
    ok, hvor har du sat blæserne der sider på Noctua`en til på bundkorted ?

:cheers:

Bare til de nærmeste Fan-stik, er nok lige så nemt som så meget andet. :)

• Jeg synes nu ikke de silverstone larmer! tvært imod! papst giver hele tiden de der trælse klik lyde hvis du begrænser hastigheden, og det er noget hø! de er ikke 100% lydløse men når jeg slukker for vandkølingen i videomaskinen samt switchen, kan jeg ikke høre blæserne overhovedet - og kassen ligger på gulvet cirka 140mm under mit hovede. Men alt er jo relativt. Jeg har en coolermaster 120mm som jeg fik med en disk cage - i forhold til den er papst's klik lyd en bagatel.

Angående billede af extreme - det må lige vente. Orger det ikke. Er totalt solbrændt efter dhb, og pisse træt. Men det var da en fed oplevelse.

Edit : stabil oc af mit p35 (begrænset af varmeudvikling) http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=204645

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Rettet en gang, sidst af neiro ().

• neiro du kan ikke bare generalisere, papst er gode og silent, jeg har ikke oplevet nogle kliklyde.

Donron den nederste i linket er mest lydløs

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• ja, men har haft begge. Du må jo bare vælge efter behovet

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

nå men jeg tænkte på om du havede sat dem til det det "temp. styred cpu blæser stik" :)
    men det har du jo så ikke, brokker bios sig ikke når der ikke sider noget i det stik

Jo den brokker sig ved post.. men du kan slå alarmen fra i BIOS. :)

• det kan oftest slåes fra i hardware monitoring, hvor der overvåges blæsere og temp

ok nice, hvad hedder det (der hvor du slår det fra i bios)

er der ikke nogle med et "Gigabyte GA-P35-DS4" der kan skrive hvad det hedder i bios ?

:cheers:

• lær lidt selv eller skriv til neiro/Søndergaard/Sensation

• Kan ikke huske hvad det hedder. Men i hardware monitor delen er der noget smart fan skidt du kan slå fra - tror det vil løse problemet.
    Jeg har ikke set den fejl meddelelse, men jeg har også slået alt det gøgl fra jeg ikke skal bruge.

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Originally posted by hot_fifty
    det kan oftest slåes fra i hardware monitoring, hvor der overvåges blæsere og temp

præcis som jeg skrev. Ind i bios og slå det SmartFan fra som Neiro skriver

Originally posted by neiro
    Kan ikke huske hvad det hedder. Men i hardware monitor delen er der noget smart fan skidt du kan slå fra - tror det vil løse problemet.
    Jeg har ikke set den fejl meddelelse, men jeg har også slået alt det gøgl fra jeg ikke skal bruge.

ka`du ikke lige checke næste gang du skal i bios :T

bios/hardware monitor/smart fan

så skal du slippe for at tage billeder.. hehe
    har droppet "Thermalright 120 Ultra eXtreme" til fordel for Noctua NH-U12F
    det sidste jeg gider at rude med er en skæv køler med monterings problemer :boxing:

cheers lads

• Jeg tog faktisk billeder igår. Men de blev så dårlige at jeg slettede dem igen. Uden blitz kunne man ikke se noget, og med blitz var billedet helt hvidt.
    Men okay. Fint nok. Og ja ultra 120 er meget skæv. Man kan faktisk se det med det blåtte øje. Jeg har dog ikke gidet lappe min endnu, men det kommer en dag jeg får lyst.

• Noctua er god - har den selv

• nej kun den der følger med. men den er også top $. Plus der følger jo et kabel med som gør blæseren til vidst 7 volt hvis den larmer for meget. lige nu kører min blæser approx 1000RPM, silent, std. ved 12V er 1200RPM