ok helt sikkert, har du sat den til det "temp. styred cpu strøm stik"
hvad tror du en extra blæser vil gi`
cheers
ok helt sikkert, har du sat den til det "temp. styred cpu strøm stik"
hvad tror du en extra blæser vil gi`
cheers
2 grader tror jeg i load, plejer det at være, kan ikke betale sig.
Ja er sat til cpu stikket men vil hellere kører 7 volt gennem konverter end at få bundkort til at drosle ned
ok, kan du få 1000rpm ud af 7v
eller er det 9, aner det ikke
ER der monteringsproblemer med TR 120 ultra extreme?
For jeg har tænklt mig at købe en sådan og så satse på at den ikke er skæv som Martins.
Men TR skriver på deres hjemmeside at den passer på et DS4, kan jeg tage det for gode varer?
extremen passer kun hvis du sætter den lidt skævt på (drejer den 5 grader eller sådan). Ellers løfter den ene heatpipe northbridge køleren op eller skubber til den. Og hvis du vil have 2 blæsere på, er den på bagsiden nød til at sidde lidt forskudt op mod strømforsyningen for at kunne være der.
ps. tror ikke du kan få en extreme som IKKE er skæv! min er skæv nok til at jeg kunne se buen med det blåtte øje. Har dog ikke gidet slibe ; kører okay som den er (375*9 ram * 3.2)
QuoteOriginally posted by neiro
extremen passer kun hvis du sætter den lidt skævt på (drejer den 5 grader eller sådan). Ellers løfter den ene heatpipe northbridge køleren op eller skubber til den. Og hvis du vil have 2 blæsere på, er den på bagsiden nød til at sidde lidt forskudt op mod strømforsyningen for at kunne være der.
ps. tror ikke du kan få en extreme som IKKE er skæv! min er skæv nok til at jeg kunne se buen med det blåtte øje. Har dog ikke gidet slibe ; kører okay som den er (375*9 ram * 3.2)
What?! så er den fandeme skæv hvis det kan ses så tydeligt!
Hvordan kan det være at thermalright som ellers altid er kendt for at lave nice produkter, pludselig laver sådan noget lort, og så på deres ULTRA EXTREME som koster 500 bobs? Forstår det bare ikke.
Der er en artikel på enten firingsquad eller tomshardware (husker det ikke) om hvorfor det menes den er så skæv.
Men grunden er simpelthen at når de fræser rillerne til heatpipes har de planslebet bunden først, og når så heatpipes er i og toppen af den blok sættes på bøjer det i kanterne. De kan vist ikke gøre det bedre, grundet maskinelle begrænsninger (bl.a. med fastgørelse af køleblokken efter den er samlet, for at få maskinen til at slibe)
Den virker også glimrende selvom man ikke sliber den. Men hvis du alligevel har det kvarter det koster, ville jeg da foreslå du sliber med korn 200 og 800 - højere kan ik betale sig.
Har også set nogle folk får 1-2C bedre resultat ved at putte lidt kølepaste på heatpipes ved foden, men det er noget grisseri jeg ikke har tænkt mig at prøve.
ps. der følger noget hvidt kølepaste noget med køleren - hvis du bruger det, så sig lige hvordan det virker. Jeg brugte as5 for en sikkerhedsskyld
der er kommet ny socket 775 adapter men
tror du så ikke at den kan drejes efter den er sat fast.. tsssss
Quotethe socket 775 plate is a complete redesign. The original 775 mount would not fit between the extra pipes of the eXtreme. The revised 775 mount folds, and is easily passed through the tighter pipes on the eXtreme.
The new socket 775 adapter is certainly an improvement over the older design in terms of convenience, but we still have one complaint. The old adapter held the cooler firmly in place on socket 775, while the new adapter allows the cooler to be turned a bit after mounting, whether intentional or accidental. Buyers will be perfectly happy with the eXtreme's mounting and performance, but the 775 bracket could be improved further with wider metal on one of the blades that secures the cooler so it won't be able to turn
Står der egentlig ikke bare, at den nye monterings plade er anderledes end den på 'ikke extreme' udgaven?
Min kan drejes når den sidder der - på tomshardware var der en som foreslog at sætte et eller andet gummi halløj mellem pladen og toppen af 'sokkel klodsen (hvor heatpipes er inden i)'
Det burde løse problemet.
gør det noget at den kan drejes lidt?
*shrugs*
QuoteOriginally posted by neiro
*shrugs*
lol det tar jeg som et stort ja. Har monteret 2 stk Zalman CNPS9500 LED i venners pcer, og de ku begge dreje gevaldigt, så gik ud fra det ikke var så slemt.
Jeg tror det er meget tæt på ligegyldigt - så længe man ikke bruger den som bærbar i tåget eller sådan noget. Men skal ikke garantere noget
amatører siger jeg bare (Thermalright)
QuoteOriginally posted by DonRon
amatører siger jeg bare (Thermalright)
De plejer at være super gode, men sliber alligevel deres køleren så jeg får kobberoverfladen frem
QuoteOriginally posted by hot_fifty
De plejer at være super gode, men sliber alligevel deres køleren så jeg får kobberoverfladen frem
Er der kobber lige under overfladen?!!
QuoteOriginally posted by |Mojo|Jojo|
De fleste bruge kobber da det leder bedre end så meget andet...
QuoteOriginally posted by |Mojo|Jojo|
Ja. Så det er fino
QuoteOriginally posted by Sethos
Undskyld, men består afdeling for farvelægning af en flok hyperaktive børn med en spand farvekridt?
Yes, det er typisk kinesisk !
Hvis jeg må citere Troels Kløvedal i 'Kinesere syr med lang tråd':
Kinesiske byer skal have en masse lys på i forskellige farver og allerhelst et par grønne laserstråler, der vifter rundt
Så stjernerne har ikke en chance for at minde mennesket om dets lidenhed. Sådan som det jo ellers er så stærkt på en lille båd på et stort ocean.
De er til farvelade de kinesere ! det skinner igennem overalt. Jeg synes nærmest, at det er kitsch !