P35 OC resultater

• Måske har jeg bare dårlig smag (kan ikke lide de moderne flowerpower måde tøj ting eller de runde grimme biler heller), men jeg synes det er lidt fedt med stikkene i fancy farver. Stilrent i sort og guld eller sådan noget er også fint (som soundblasters gamle premium lydkort), men alle de farver minder mig om legoklodser - og når hardwaren minder mig om legetøj, så har jeg købt det rigtige.

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

• Nogen der lige gider komme med en konklusion på alt det her :D?

Står selv og skal købe - hvad vil i anbefale for et P35 motherboard? Hvilken køler vil i anbefale til en Quad Core (Q6600)

Og hvilke RAM passer bedst til sådan et setup hvis man gerne vil OC'e men ikke har så mange penge?

• En konklusion findes vist ikke, men et gigabyte ds4 ville jeg foreslå, samt vandkøling til cpu'en .... og se en af de andre tråde med info fra i dag - der er nogle ganske fine ram linket i en af dem, men jeg ville foreslå nogle ballistix pc2-8500

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Originally posted by neiro
    En konklusion findes vist ikke, men et gigabyte ds4 ville jeg foreslå, samt vandkøling til cpu'en .... og se en af de andre tråde med info fra i dag - der er nogle ganske fine ram linket i en af dem, men jeg ville foreslå nogle ballistix pc2-8500

og hvis man ikke har råd til vandkøling? :)

• så kan jeg ikke svare.
    Teoretisk skulle tuniq tower og thermalright ultra 120 extreme være de to bedste luftkølere på markedet. Men begge koster 500kr og thermalrighten SKAL slibes for at køle en quadcore ordentligt. Tuniq ved jeg ikke (har aldrig set en reallife)

• hvad vil du dog også bruge en quadcore til ? ...det er de færreste der nogensinde vil bruge de 2 sidste kerner til noget...men self hvis det er til en server eller en autocad pc så er det muligvis meget nyttigt...i spil er det ret ligegyldigt...

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by Fragman
    hvad vil du dog også bruge en quadcore til ? ...det er de færreste der nogensinde vil bruge de 2 sidste kerner til noget...men self hvis det er til en server eller en autocad pc så er det muligvis meget nyttigt...i spil er det ret ligegyldigt...

De spil der er på vej udnytter Quad i stor grad, som fx Crysis - langt de fleste fora er enige om at Quad er det bedste valg!

Originally posted by Chronos

De spil der er på vej udnytter Quad i stor grad, som fx Crysis - langt de fleste fora er enige om at Quad er det bedste valg!

True, det samme gør sig gældende Unreal 3 som understøtter op til 8 cores.

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

• nå det ikke et Gigabyte GA-P35-DS4 :crazyeyes: men et ASUS P5K
    :dance: (FUCK) det er fedt det et P35 chip kan :dance: så er det blevet sjovt at havde hurtig ram.
    her vil en del PC6400 komme til kort,under oc :pokey:
    http://hwt.dk/userdetails.aspx?UserID=53891

men lige pt: er min cpu sendt til RMA hos INTEL.
    håber jeg får en ny hjem i uge 25.
    så skal der mere oc,på dyrtet :T :evil:

Originally posted by Martin.v.r
    nå det ikke et Gigabyte GA-P35-DS4 :crazyeyes: men et ASUS P5K
    :dance: (FUCK) det er fedt det et P35 chip kan :dance: så er det blevet sjovt at havde hurtig ram.
    her vil en del PC6400 komme til kort,under oc :pokey:

Hvorfor et ASUS over Gigabyte? og hvad er det man kan med P35 hvor det er fedt at have hurtige ram?

og kan ikke bestemme mig mellem følgende motherboards:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=385018
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380743
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384008

Foretrækker Abit da jeg elsker mærket, men hvis det er det dårligere bundkort er jeg sæføli villig til at høre jeres argumenter ^^

• Ja en del.. Så det kommer meget an på hvilke chips der sidder på dem.. F.eks. vil mine D9 chips sagtens kunne følge med dine. ;)

• Jeg skal selv have et Gigabyte GA-P35-DS4.. :) Gigabyte har lavet nogle rigtig fede OC boards, så det er nok det bedste valg.

• jeg havde min Cellshock op på 1300MHZ på mit 680I chip
    men så langt er jeg ikke kommet til i nu på dette bundkort :T
    venter på en ny cpu :evil:
    jeg tog bare et asus,fordi jeg ikke gad at vendte en uge på at det andet kom hjem ;) andet er der der ikke i det.

D9 chips det må vil komme an på en prøve :pokey: ;) :evil:

se foto de det link jeg lage ind før,der vil du kunne se strap på mit bundkort :dance: og når man kommer ud af strap,tager fanden ved ens ram igen :hb:

• DDR1300 Ram, det er jo bare 325MHz FSB og så en 1:2 divider på rammen,
    hvad gav du rammen af volt for at de kunne køre DDR1300 ?

• Jow da.. Skal bare lige have noget ordentlig hardware, i stedet for det shuttle-lort.. jeg må ikke komme over 3.180 MHz.. Bundkortet fatter simpelthen ikke længere end dertil..

Kunne godt være at man så skulle få sin CPU planslebet.. Hvad er det man bruger til det?

• @ spyro se tråden om slibe ihs her på forummet

@ martin - hvad er strap? og med vandkøling, hvorfor kom du kun til 3,2ghz ? Du burde da mindst kunne køre 485x7 og så med ram på 2,5xfsb ... kan de klare 1300mhz kan de vel også 1212 jo :)

Originally posted by neiro
    @ spyro se tråden om slibe ihs her på forummet

@ martin - hvad er strap? og med vandkøling, hvorfor kom du kun til 3,2ghz ? Du burde da mindst kunne køre 485x7 og så med ram på 2,5xfsb ... kan de klare 1300mhz kan de vel også 1212 jo :)

Syntes ikke at jeg kan finde den tråd? :boxed:

Originally posted by Spyro

Syntes ikke at jeg kan finde den tråd? :boxed:

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=85240