P35 OC resultater

• De her skulle være noget af det bedste man kan købe. Har dog ikke selv prøvet dem.
    http://www.getmore.dk/template…Group=3522&Guids=S3337458!$$!S3337460

Jeg har en stak af dem her i fronten af mit kabinet, og dem kan jeg rigtig godt lide. Har 13 vinger istedet for 7 som alle andre.
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=210880

det er hvis bedste = lav støjniveau

højest ydelse tror jeg du finder med en af de tykke delta blæsere

ps. 430x8 stabilt, og ram på 537mhz ; 440 er den ustabil ved.

Edit: og jo, man kan se masser af blæserne! gå ind på casemod siden og find mit kabinet - under speciel - sort desktop ting med lyserød skrift

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Rettet en gang, sidst af neiro ().

• jeg tror mit vald bliver et Gigabyte GA-P35-DS4 :)) så må vi se hva sådan et sæt Cellshock PC8000 cl4 kan på sådan et bundkort :evil:

Originally posted by DonRon
    kan du ikke linke til din kasser

du mener kabinet? det er hjemmebygget, så det er ikke noget man kan købe et sted.

http://www.tweak.dk/newtweak/casemod.php?caseid=345

Edit : martin, ultra 120eren kunne kun lige være der. En af de heatpipes på venstre side går imod kobberblokken på bundkortet. Så hvis du skal have en lignende køler, sørg for at stille den en anelse skæv, så du ikke ved et uheld får løftet chipset køleren op i den ene side.

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Rettet en gang, sidst af neiro ().

Originally posted by Søndergård
    Nej det kan ikke passe. Du mener altså at CPUen ikke er varmere end et tilfældigt sted i hans rum? Stuetemperatur..

Det kommer jo en liille smule an på hvor varmt han har i det rum, hvor hans PC står. :crazyeyes:

Det jo ikke alle der har 20 grader eller over, på deres værelse. ;)

Temperaturen kan godt variere fra kerne til kerne.. Det kommer jo an på hvilken der bliver brugt mest, da det jo ikke er alle programmer der kan bruge begge. Tror at det er derfor - har selv oplevet det. :)

Ah okay..

Dine RAM kan nok godt tåle 2.3v eller 2.4v kan de nok også.

Originally posted by neiro
    Jeg har en stak af dem her i fronten af mit kabinet, og dem kan jeg rigtig godt lide. Har 13 vinger istedet for 7 som alle andre.
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=210880

De er gode ja, men de larmer som bare fanden..
    Tror at Papst - 4412 F/2 GLL er det bedste, støj kontra CFM.

• Jeg kommer til at tænke på en Tivoli Rutsjebane

• så fik jeg mit Asus P5k hjem skal nok poste resultater senere :)

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

Originally posted by Svan
    Uhh det hvad jeg kalder passiv køling...

Det er det mest latterlige køling jeg længe har set.. Sådan noget køling man kan bare ikke tage seriøst..

1200rpm/18db/70m2-t

de bliver hvis slået af: Noctua NF-S12-1200 120mm
    1200rpm/17db/81m2-t
    http://www.vcore.dk/shop/noctua-nf-s12-1200-120mm-915p.html

Godt ord igen.. Men de koster så også lige en slat ekstra. ;)

Plus, de er forfærdelig grimme ! Selvfølgelig en smagssag.. Men til 149,- Pr. stk. så kunne de måske godt have lavet dem i sort, imo.

• ja du har ret, hopper nok også på papst men hvor mange rpm skal man vælge ?

Originally posted by neiro

Edit : martin, ultra 120eren kunne kun lige være der. En af de heatpipes på venstre side går imod kobberblokken på bundkortet. Så hvis du skal have en lignende køler, sørg for at stille den en anelse skæv, så du ikke ved et uheld får løftet chipset køleren op i den ene side.

kan du tage et billede af det, for jeg overvejer at få en anden køler for jeg viste godt at extrem haved problemer med at passe måske nøjes med ultra

ja du har ret, hopper nok også på papst men hvor mange rpm skal man vælge ?

De har begge 1200 RPM så vidt jeg kan se. :)

Men jo flere RPM, jo mere luft flytter de jo..

Hvis udseende ikke betyder lige så meget for dig som for mig, så vælg Noctua.

Jeg skal have flyttet så meget luft så muligt i mit system, da et voldsomt overclocket 8800 GTX, en varm 975X NB og en mindre overclocket E6600.. Det får sgu næsten vandet til at koge.. :))

Jeg har selv bestilt 2 af de Papst blæsere jeg viste, til mit vandkøling, af 2 grunde;

[list=1]
    1. Tænkte ikke over at Noctua havde bedre blæsere, kun til 30,- ekstra pr. stk.
    2. Blæserne skal være sorte, da de kommer til at være ret så synlige i min lille Shuttle og gider ikke til at male
    [/list=1]

ja, men papst fås også i 1600rpm (skal bruge 2 til cpu kølern)

Må være 28db så.. Er du ligeglad med støj?

Og hvilken CPU køler skal de sidde på? Noctua NH-U12?

Originally posted by Karse
    så fik jeg mit Asus P5k hjem skal nok poste resultater senere :)

deluxe eller?

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• nej bestemt ikke lige glad med støj "totalt vigtigt" så jeg snubber 2 af de der papst 1200rpm

køleren er jeg ikke sikker på enu..
    Noctua NH-U12 er grim i toppen med kobber møtrikker.. lol
    Thermalright 120 Ultra "eXtreme" passer dårligt
    så måske det bare bliver en TM "Ultra"

hvordan sidder blæserne på Noctua og Thermalright, you know ?
    følger der bøjler eller sådan noget, til at monterer blæser med Noctua og Thermalright kølerne eller..

:cheers:

• Okay. :)

Så er Papst eller Noctua det bedste valg.

Hmm Noctua NH-U12 har ikke møtrikke, det er kølerens heatpipes der er lukket sammen sådan.. Det ser lidt spøjst ud.. Men det er nok en af de bedste kølere du kan få til prisen.

Tjek her for en dårlig erfaring med ThermalRight Xtreme (eller hvordan det nu var).

Kender kun Noctua. Der kan sidde 1 blæser på hver side, da der medfølger bøjler samt gummi-strips til støjdæmpning. :)

Hvis du vælger Noctua (som jeg kun varmt kan anbefale), så køb da Noctua blæsere og sæt på. De støjer lige 1 db mindre og du kan købe dem samme sted som NH-U12. :)

Originally posted by hot_fifty

deluxe eller?

nope :) skal have vand på chipset så gad ikke det heatpipe gøjl ^^

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro