P35 OC resultater

• til Cyclups så var jeg ikke på søle 325fsb men over 400 :hb:

1300MHZ
    http://www.tweak.dk/forum/atta…p?attachmentid=13069&sid=

strap er chipsete der løsner lidt på ramne,på 965chipen kommer det hvis man kommer over 400 fsb og 680i 424fsb
    så taber man rigtig meget ydelse,på ens sys :pokey:
    og så skal der oc meget før man hendter det igen ;)
    så derfor er P35 super når vi snakker strap :clap: der er ikke bare ens båndbrede på ramne,men også ns,det tager bare fat i en ram :T

som sagt jeg har sendt min cpu tilbage til INTEL,da den havde en fejl,venter på der kommer en ny cpu hjem ;) så derfor ikke 485x7 fsb

• jeg skrev det for du skrev
    "jeg havde min Cellshock op på 1300MHZ på mit 680I chip
    men så langt er jeg ikke kommet til i nu på dette bundkort"
    det var mere skrevet hvis du ikke var sikker på om du kunne nå DDR1300 med dit P35 bundkort.

• det bliver nok svært på P35,fordi der er så meget skub i det bundkort,hva angår ram :hb: det bundkort har sat gang i ens ram.
    med min E6300 var max båndbreden på ca.8600 på 680I chipen, ved 485x7 ;) men her på mit P35 er jeg oppe på 8800,ved 465x7 .
    så jeg glæder mig til at få en cpu hjem igen,så jeg kan TEST vider ;) ;)

• Jeg regner med at skulle have mig et P35 board..

Men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilket det skal være.. :rolleyes:

Har kigget på Gigabyte DQ6 og DS4, men også overvejet om jeg skal prøve endnu et 680i board..

Boardet skal selvfølgelig bruges til OC og benchmarking..

Er DS4 ik det bedste P35 board til prisen ?

• Efter min mening jo. Der mangler ingen features, og det har nok passiv køling til også at tillade vandkøling af cpu uden der skal sidde en blæser over blokken

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

• man kunne også købe et Asus Blitz Extreme, men det kommer nok til at koste lidt mere end et DS4 :)
    http://www.techpowerup.com/archive.php?31835

[Blocked Image: http://www.techpowerup.com/img/07-05-26/2.jpg]

• Det var da upraktisk at haev en clear cmos knap på bagsiden! Men fedt nok med vandkøling :)

ps. de blå klodser i fronten for neden - er det sata stik de har valgt at vende ud mod siden? hader de stik som vender den vej .... kan ikke være i mit kabinet!
    Jeg skal have begge raptors ud for at kunne tage stikket til mit cdrom drev ud af bundkortet fordi de vender den vej ...

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Originally posted by neiro
    Det var da upraktisk at haev en clear cmos knap på bagsiden! Men fedt nok med vandkøling :)

ps. de blå klodser i fronten for neden - er det sata stik de har valgt at vende ud mod siden? hader de stik som vender den vej .... kan ikke være i mit kabinet!
    Jeg skal have begge raptors ud for at kunne tage stikket til mit cdrom drev ud af bundkortet fordi de vender den vej ...

Tjoo.. Det kommer vel lidt an på hvordan man har sit setup stående. :)

Jeps, de blå klodser er SATA stik. :)

Jeg kan godt lide at de vender den vej.. I større kabinetter, giver det en chacne for at gemme kablerne væk. :)