Hvis jeg har en 2 Mbit linie, hvor mange kb/MB downloader jeg så i sek?

Omregning fra Mbit til MB???
-
-
1 byte = 8 bit og derudover er der noget overhead når det skal sendes over nettet + du nok ikke skal regne med at du faktisk får den hastighed du betaler for.
/ask
-
250 kilobytes
-
Originally posted by Nice2u
250 kilobytesMen regn ikke med mere end 150-200 på en god dag.
/ask
-
Du siger 2048kbit divideret med 8 og så får du det antal kb du kan hente med
Giver vist 254 eller sådan noget...ka ikk li huske
-
Originally posted by jacobask
Men regn ikke med mere end 150-200 på en god dag.
/ask
Tjahh... Jeg har en 2 mbit linje hos cybercity, og den downloader ofte med 300+ kbyte/s over steam og når jeg downloader diverse filer fra fileplanet, filefront, osv. -
Så er du jo bare heldig at du faktisk får mere end du betaler for, medmindre at de downloadhastigheder du aflæser faktisk er i kb og ikke kB...
/ask
-
Kan være at jeg er heldig. Har også 512 kbit upload, selvom jeg kun betaler for 128
-
Originally posted by Nice2u
Kan være at jeg er heldig. Har også 512 kbit upload, selvom jeg kun betaler for 128kender jeg op til flere som får, jeg har lige selv fået 8064/512 kb/s da min boost på 2048/512 kb/s ik virker så fucker min router totalt
-
Jeg er også en af de heldige, jeg får 255 KB/s fra en 2 Mbit linie, men som nævnt kan du også være uheldig og få meget mindre.
Men hvis du oplever mere end 15-20% "svind" ville jeg personligt lede efter en ny udbyder.
-
Originally posted by Malk
Jeg er også en af de heldige, jeg får 255 fra en 2 Gbit linie
Heldig? Lyder da ret uheldigt. -
OK?
Hvad ville du så mene at man skulle få fra en 2 Mbit?
2048/8= 256
Edit: Redigeret en mindre fejl
-
Nu hedder det altså megabit
-
Det har du da fuldstændigt ret i, jeg tror bare jeg kryber tilbage i hullet
-
Et godt udgangspunkt er at 1mbit = 100kb/s... 2mbit = 200kb/s... 3mbit = 300kb/s (Det kan godt være højere, det er lidt lotto, specielt ved de højere hastigheder afviger den fra de 100kb/sec per mbit). Min 1mbit henter med ca. 107kb/sec på toppen.
-
Et godt udgangspunkt er at 1mbit = 100kb/s... 2mbit = 200kb/s... 3mbit = 300kb/s (Det kan godt være højere, det er lidt lotto, specielt ved de højere hastigheder afviger den fra de 100kb/sec per mbit, altså til det positive).
Jeg startede med 256kbit der hentede med ca. 30kb/sec
Med 512kbit hentede jeg med 57kb/sec
Med 1mbit(nuværende) hentede jeg med 107kb/sec
Med 2mbit hentede jeg med 209kb/sec -
Man plejer at kunne udnytte ca. 85% af sin forbindelse. Hvordan kan det egentlig være at man ikke får 100% når det er hvad man betaler for?
-
Originally posted by MvK
Man plejer at kunne udnytte ca. 85% af sin forbindelse. Hvordan kan det egentlig være at man ikke får 100% når det er hvad man betaler for?Fordi alle internetudbydere leverer efter princippet "best effort". Der er mange ting der spiller ind på din hastighed, og det vil være umuligt at tage højde for dem alle, og skulle alle kunder betale efter hvad de reelt får, så ville priserne først blive uoverskuelige og ikke til at regne med.
-
Originally posted by Burger
Fordi alle internetudbydere leverer efter princippet "best effort". Der er mange ting der spiller ind på din hastighed, og det vil være umuligt at tage højde for dem alle, og skulle alle kunder betale efter hvad de reelt får, så ville priserne først blive uoverskuelige og ikke til at regne med.
Kan godt se hvad du mener.
Jeg ville kunne forstå hvis nogle forbindelser yder mere og andre mindre, da det lidt ville give mening. At man ikke får præcist hvad der reklameres for er heller ikke noget problem, men at stort set alle forbindelser i Danmark yder omkring 85% af det forventede virker en smule underligt, det burde de i det mindste gøre lidt mere åbentlyst, så man ved hvad man betaler for. -
Originally posted by MvK
Kan godt se hvad du mener.
Jeg ville kunne forstå hvis nogle forbindelser yder mere og andre mindre, da det lidt ville give mening. At man ikke får præcist hvad der reklameres for er heller ikke noget problem, men at stort set alle forbindelser i Danmark yder omkring 85% af det forventede virker en smule underligt, det burde de i det mindste gøre lidt mere åbentlyst, så man ved hvad man betaler for.Hvis du læser dine betingelser igennem vil du opdage at du ikke betaler for en hastighed på XX Mb/s men for en hastighed OP TIL XX Mb/s - hvilket er det udbyderne dækker sig ind under.
Det kommer sig af, at de åbner et hul på centralen som teoretisk giver mulighed for den hastighed du køber, men de garanterer intet om hvilken hastighed der kan komme igennem kobberet ud til dig.
/ask