QuoteOriginally posted by dna
Er det ikke kun i registreringsafgiften at der er forhøjelse med hensyn til km/l. Så er det vel ligegyldigt set i forhold til os der enten har bil eller køber brugt bil. Registreringsafgiften er jo allerede betalt.
Faktisk synes jeg det er et godt træk. Det er fint med mig at alle de store biler kommer til at bøde. Jeg fatter ikke hvorfor folk skal have alle de 4x4 der efterhånden er overalt. De fleste af dem kommer jo ikke engang ud på en grusvej i deres levetid. Det er da for latterligt!
- Anders
Her i vinters var jeg møg-hamrende misundelig på den gamles Sorento. Den klatrede nærmest over sneen. Der lå en halv meter sne i hans indkørsel, og det havde han ikke i sinde at skrabe væk. Så min stakkels Carina E kom ikke særlig langt.
-Ved godt det kun sner så voldsomt et par dage om året, men når det så endelig er, så er det nu dejligt.
Desuden er der jo mange som også gerne vil ha en 4x4, pga. den har stor træk-kraft. Det var da en af de andre grunde til at han valgte den, da de kører meget med campingvogn.
Min holdning til de stigende afgifter, bunder i at jeg synes det er helt fint. Det sgu fair at "miljøsvinn" skal betale mere end dem som kører lant literen. Og synes nu man kan få fede biler som også kører langt literen.
Har ikke læst hvor meget det handler om, men hvis det er de 16km/l, så har vi da:
Avensis Clean power 2.2D-4D
16,4km/l ved blandet kørsel
19,2km/l ved landevej
177 heste
0-100 på 8.6sek..
Top: 220kmt
Synes det en fin bil på papiret.
Og så er det en meget meget miljøvenlig øse.