nogle der bruger andre servere, end hvad Blizzard tilbyder

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden


    Det indikere citatet jeg har postet, samt en masse mere i det link jeg postede.


    Ja men det kan jo være enkelt stående tilfælde, den jeg spiller på har ikke de probler den har kørt uden problmer siden jul. Der har ikke været nogen form for rollbacks eller andet.

  • Jeg kan ikke se hvordan i kan mene det er samme spil...


    Hvad bruger i jeres tid på i WoW? Tøffer i bare rundt på må og få uden nogen rigtigt form for mål, så er det sikkert fint nok. Men har man mål, det kunne være arena ranking, pve progress eller noget helt tredje, ja så giver det overhovedet ingen mening at spille på privat server, men som sagt, hvis man bare tosser rundt uden nogle mål og ikke har planer om at nå lvl 70 og "endgame" indhold, ja så er en privat server sikkert stedet for dig. Men mon ikke du bare skulle have valgt et andet spil da du åbenbart ikke har forstået ideen bag spil som WoW. :)


    Spillet et det samme, men man går jo glip af alle de sjove ting på en privat server. Man bliver da lidt træt af at tosse rundt på en spøgelse-server.

  • Quote

    Originally posted by Deef
    Jeg kan ikke se hvordan i kan mene det er samme spil...


    Hvad bruger i jeres tid på i WoW? Tøffer i bare rundt på må og få uden nogen rigtigt form for mål, så er det sikkert fint nok. Men har man mål, det kunne være arene ranking, pve progress eller noget helt tredje, ja så giver det overhovedet ingen mening at spille på privat server, men som sagt, hvis man bare tosser rundt uden nogle mål og ikke har planer om at nå lvl 70 og "endgame" indhold, ja så er en privat server sikkert stedet for dig. Spillet et det samme, men man går jo glip af alle de sjove ting på en privat server. Man bliver da lidt træt af at tosse rundt på en spøgelse-server.


    Det er jo så din menning, og jeg har en anden. EOD

  • Quote

    Originally posted by Kolyzer


    Ja men det kan jo være enkelt stående tilfælde, den jeg spiller på har ikke de probler den har kørt uden problmer siden jul. Der har ikke været nogen form for rollbacks eller andet.


    Er der GMs?
    Får du samme antal XP? Loot? osv?
    Level? Playtime?

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden


    Er der GMs?
    Får du samme antal XP? Loot? osv?
    Level? Playtime?


    Ja jeg spiller på en Blizzlike Private ser og Drop,Lootog XP rates er de samme som på en blizz server. Og ja der er GMs

  • /offtopic/ Kan i ikke slappe lidt af med de der kæmpe quotes? Det er totalt umuligt at læse og fylder vildt meget. /offtopic/

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden
    En ting vil altid være forskellige, du er ikke sikker på at du har din char i morgen.


    Nej, der er rigtig. Men som sagt vil det ik være nogen katastrofe for mig da jeg ik går voldsomt meget op i det.


    Skal vi slut den her. Da det jo egentligt er voldsomt meget :offtopic: ??

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden


    Jeg gider ikke bruge meget tid på at skrive en forklaring .. Kort sagt så kan en admin let få fordele vha. commands (Kan jeg forestille mig) ... Retfærdigt? Nej!


    I mit aller første svar på denne tråd skriver jeg:


    Problemer med Private server er følgende:


    Ikke mange spillere


    okay ping til virkelig ringe ping.


    Mærkelig Bugs


    Fordele til GM's og venner af GMs


    Ingen regler, altså alt er tilladt..


    Dette gælder selvf. ikke for alle servers, men alle private servers har mindst en af de her.. i hvert fald af de 10-20 stykker jeg prøvede.. før jeg droppede lortet og betalte blizz igen


    Men det var nu mere din comment om at Spillet ikke er det samme. hvori der findes Servere hvor forskellen ikke findes, Altså hvor admins tager det meget seriøst at det er ligesom Blizz's servers, ´Men stadig lider disse server normalt af: Dårlig ping, få Spillere. hvilket imo ikke er godt når det er et MMORPG over nettet

  • At sætte en privat server, kræver jo at man omgår spillets filer, eller ændrer på samme. Dermed skulle jeg da mene, at man foretager sig noget ulovligt, i henhold til Blizzards regelsæt vedr. brug af spillet og det software der er på de skiver, som de sælger.


    Det er jo noget de godt kan forbeholde sig retten over. Altså deres udgivelser.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    At sætte en privat server, kræver jo at man omgår spillets filer, eller ændrer på samme. Dermed skulle jeg da mene, at man foretager sig noget ulovligt, i henhold til Blizzards regelsæt vedr. brug af spillet og det software der er på de skiver, som de sælger.


    Det er jo noget de godt kan forbeholde sig retten over. Altså deres udgivelser.


    Da jeg startede med WoW for 2. gang, prøvede jeg at starte en WoW server (LAN), og den eneste ændring er en txt.fil man skal ændre.

  • Quote

    Originally posted by Bllets


    Da jeg startede med WoW for 2. gang, prøvede jeg at starte en WoW server (LAN), og den eneste ændring er en txt.fil man skal ændre.


    Ja, det er jo dét du ikke må.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Sæt dig lige ind i tingene før du plapre op om alt muligt som du ikke har styr på. Og dig, berleburg, du burde få styr på loven omkring emulatorere før du kaster rundt med beskyldninger om at det er ulovligt osv osv. Tjek på nettet rundt omkring, de fleste servers er lavet med MaNGOS, en opensource emulator som ikke er ulovlig. Nogen servers er klart ulovlige, men pas lige på med generaliseringerne.


    Selvfølgelig er der forskel på private servers, det kan vi sagtens blive enige om. Der findes de servers som er lavet af en 13-årig som kører i baggrunden på hans desktop, og så er der de professionelle servers som lever af donations fra tilfredse spillere, hvor størstedelen af donations bliver brugt til at betale en dyr server.


    Det billede jeg postede før, viser en private server ved navn mmorpg4free.
    1000 spillere som er online, er stadig flere spillere end der er på diverse low populated wow servers på official. Derudover er pingen fremragende. Jeg har en ping på ~42, det billede der stammer fra en fyr fra udlandet som kører med dårligt net.


    Det med at GM's er corrupte er tilfældet på NOGEN servers, ikke alle. Pas lige på med generaliseringerne.


    Selvfølgelig er der bugs på private servers, men de er virkelig til at leve med. Det er fx at mobs får skade af spells før spellen rammer (gælder selvfølgelig kun spells som frost bolt, lightning bolt osv osv), spawns er ikke altid rigtige.


    Ingen regler? Der er så temlig mange regler om hvad du må og hva du ikke må. Fordelen ved private servers er den solidaritet spillerne har overfor hinanden. Selvfølgelig kan man snyde, og det er mindre risikofyldt når du ikk har en betalt account at miste. Her kommer solidariteten så ind. Fanger en spiller en anden spiller som botter eller ligninde, melder man ham til de altid aktive GM's, som efter endt efterforskning banner ham (ligesom official). Der er også antihack-programmer til servers, så de hacks som faktisk virker på official, ikke virker på private servers.


    forresten, det citat som var postet her før, med en fyr som hostede en LAN server for tre af hans venner, det var godt nok nok det mest useriøse argument jeg nogensinde har set. Hvorfor sku hans LAN blandes ind i internationale private servers med titusindvis af accounts? Det har da ingenting med hinanden at gøre. Langt fra. En private server, er ikke bare en private server som alle andre. Selv æbler er forskellige. Man skal godt nok have et snævert sind, eller overhovedet ikke have sat sig ind i tingene for at komme med det der argument. Jeg vil gætte på at det bare er fordi du ikk har sat dig ind i det.


    Til jer som undrer jer, jeg spiller på official servers, Twisting nether hvis nogen vil joine mig. Jeg ville bare lige blande mig i denne diskussion da det ikk virker til at alle ved hvad de snakker om. Private servers er IKKE ulovlige. Det er dog ulovligt at connecte til dem, så det er faktisk spilleren som er forbryderen, ikke server hosts. Jeg kan sagtens se fordelen ved private servers. Det er specielt det med rates. Hvis jeg fik valget, ville jeg klart helst spille på en official server hvor der er 3x så høje rates, netop fordi jeg bare er casual player, og ville nå længere der, uden den unødvendige grind. Jeg har bare valgt at spille på official af to grunde:


    1. Mine venner spiller der (nok den største grund, som de fleste vil støtte mig i)
    2. Der er jo altid bugs på en private server, og det vil der altid være. Det er der ikke (så mange af) på official servers.


    Det med de 100 kroner om måneden kan selv en studerende, levende af SU, kapere.


    De beskyldninger om urimelige GM's osv osv, skal i længere ud på landet med :P. Det handler bare om at finde en server host som er dedikeret nok. Folk som spiller Lineage II private servers ved hvad jeg snakker om.


    Peace out!

  • Nu er der altså noget, der hedder "Terms of Use".


    http://www.wow-europe.com/en/legal/termsofuse.html


    2. Limitations on Your Use of World of Warcraft. Your license to use World of Warcraft is limited by this Terms of Use and the World of Warcraft End User License Agreement which you were required to accept when you installed World of Warcraft. Limitations on your right to use World of Warcraft may include, but not necessarily be limited to, the following:


    B. Only Blizzard Entertainment or its licensees have the right to host World of Warcraft! Accordingly, you may not host, provide matchmaking services for, or intercept, emulate or redirect the communication protocols used by Blizzard Entertainment as part of World of Warcraft, regardless of the method used to do so. Such prohibited methods may include, but are not limited to, protocol emulation, reverse engineering, modifying World of Warcraft, adding components to World of Warcraft, or using a utility program to host World of Warcraft.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Igen, de regler gælder så kun hvis man har accepteret ToU. Det behøver man jo ikk have gjort for at lave en server. Læs min post igen, jeg har skrevet at det er ulovligt at connecte til serverne, for så har du accepteret ToU'en.


    Blizzard er jo ikke hævet over loven.


    Quote

    Copyright and Reverse engineering: The first issue is a possible infringement of the game creators copyright. As the case of Lotus v. Borland demonstrates, recreating "methods of operation" is not a copyright infingement. Thus, emulating copyrighted material is not a breach. However, this demands that the complete emulator is a work of its own. Sometimes the original server software leaks out of the company that created the game, for example AEGIS (Ragnarok Online). Use or distribution of this is definitely a copyright infringement. Modified versions of such original server software are not considered to be server emulators. The protocol that is used for communiciation between server and client is not subject to copyright, in contrast it could theoretically be patented, whereas software patents is a disputed field also. There are cases where a game creator effectively shut down popular private game servers by threatening lawsuits due to obvious copyright violations such as offering the client for download, or offering downloads of modified files from the original game package.


    MaNGOS er netop skrevet helt fra bunden selv. Det er folks eget værk, og ikke stjålet software.

  • Gider ikke diskutere det her længere. Der står direkte og helt konkret:


    "Only Blizzard Entertainment or its licensees have the right to host World of Warcraft!"


    Det er dét jeg forholder mig til. Så kan du sige hvad du vil, og hive quotes frem af ærmet som du lyster.


    Idet man har med WoW at gøre, er man samtidig underlagt de regler der står i TOU.


    "Any use of World of Warcraft not in accordance with the Terms of Use is expressly prohibited."

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Bare i orden du. Hvis du engang får lyst til at vide hva loven egentlig siger, ka du jo bare tjekke nettet for emulation-love og regler.

  • Quote

    Originally posted by Claes


    Bare i orden du. Hvis du engang får lyst til at vide hva loven egentlig siger, ka du jo bare tjekke nettet for emulation-love og regler.


    "Blizzard er jo ikke hævet over loven."


    Hvorfor skulle emulations-lovene så være det?


  • problemet er måske at blizzards agreement måske ikke er lovlig.......og folk derfor ikke er bundet af den.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.