Rate min kabelføring

  • 9/10 - Ser rigtig godt ud. Meget bedre end før :9xo

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Overvejer også at sætte en blæser sådan her ( den sidder faktisk sådan nu for at teste det ) men er ikke sikker på om det ødelægger airflow i kabinettet. Jeg fjernede metalpladen der dækker til forsiden hvor diskette drevet skulle være og så skal den også tage lidt luft nede fra den underste sektion. Umiddelbart har det faktisk givet lidt bedre temps.


    [Blocked Image: http://img442.imageshack.us/img442/1029/dsc00438gc1.jpg]

  • kommer desværre ikke til at give meget og vil ødelægge airflowet lidt ja.


    SMid anden gfx køler på hvis det skal køles bedre

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • hehe ja, men han skjuler dem rigtig godt

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Ser kanon ud, skal jeg også ha gjort engang!
    lavede noget ligende på min gamle com, det så kanont ud, man ku næsten ikk se et eneste kabel!

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Er da blevet pænere må man sige ;) Men syns stadig det ser lidt rodet ud oppe ved harddiskene, og så er farverne lidt forstyrende, find et sort IDE eller floppy kabel og sata kabler istedet ;)

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Jeg har til mit kabinet, købt en pose med selvklæbende dimser (dobbeltklæbende skumfiduser) og et øje der passer til en strips fåes i sort og hvid... en rigtig god måde at få styr på kablerne på.... :razz:


    Merling :roller:

  • Ja farverne kan jeg faktisk godt gøre lidt ved da jeg har dem i mere neutrale farver men så er kablet desværre noget længere.


    Ved godt det ser rodet ud deroppe og det bliver også der jeg skal have det gjort bedre næste gang jeg lige får tid til at få det åbnet. Ved dog ikke helt hvad jeg kan gøre for at skjule powerkablerne til de øverste drev. Måske få skaffet noget forlænger ledning til dem så de ikke sidder så stramt og så putte det overskydende kabel væk ved at sænke det øverste drev en tand og få det samlet der oppe under. Hmm :)


    Men takker for kritikken og rosen i hvert fald.

  • Hvor stor en forskel har du oplevet i grader på det nummer?
    For gfx og cpu i både idle og stressprime? :)

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Quote

    Originally posted by Azjo
    Hvor stor en forskel har du oplevet i grader på det nummer?
    For gfx og cpu i både idle og stressprime? :)


    Har ikke rigtigt vundet noget i idle, men cirka en 3-4 grader i load hvilket også er okay på cpu.


    Gpu har ikke ændret sig.

  • hvorfor vendte blæseren på din ninja 'forkert' før ? det må da have givet støj - eller i det mindste dårligere køling?
    Kabelføringen ser rigtig god ud. Næste gang du køber kabinet, så køb et af dem med dobbelt bagvæg - f.eks. et thermaltake lanparty eller lignende - så er det endnu nemmere at få dem skjult - og ja en moduler psu ville hjælpe - sådan en vil jeg også have!


    Edit : og hvor godt virker din nuværende psu ? en ven havde den model i sin gamle prescott med 7800gtx og den havde lidt svært ved at levere nok stabil strøm.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

    Rettet en gang, sidst af neiro ().

  • Den vendte nu heller ikke "forket" før, den blæste bare opad da det var nemmere at sætte den der da ram blokkene sidder meget tæt på cpu soklen. Og umiddelbart kan jeg faktisk ikke mærke forskelle på cpu temp hvor end den har siddet, selvom den vel bedre kan få frisk luft hvor den sidder nu.
    Og nej, tror der går lang tid før jeg skifter det her kabinet ud. Hvordan den ser ud bagpå MB pladen er jeg bedøvende ligeglad med. P182 har fuldt ud levet op til mine forventninger. Og jaja ved godt det med en modulær psu, men indtil videre beholder jeg den gamle ;)


    Min psu virker fint faktisk. Jeg har i hvert fald ikke oplevet ustabilitet med den. Mit system crasher som regel af andre årsager end min strømforsyning hehe.

  • siger heller ikke din psu skal være ustabil - jeg var bare ikke sikker på min vennens var ustabil fordi den var defekt eller bare ikke kunne levere nok strøm.



    hvad angår ninja'en ville jeg bare mene den ville trække forvarmet luft op fra grafikkortet .... men hvad.... en ninja kan sagtens køle en dualcore cpu

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Yup men jeg er altid interesseret i at optimere dens køling da jeg gerne vil have min fsb op på 500. Så hvis du har nogle erfaringer med at bruge 2*120 blæsere på en Ninja vil jeg da gerne høre om det ?