Indlæg af MortaMots

    Hej alle


    Jeg vil gerne opgraderer ram. PT sidder der 2*1 gig ram klodser i. Jeg har så 2 fri slots endnu. Kan jeg købe 2*2 gig klodser og sætte dem i og derved opnå 6 gig ram i vista ?


    Eller skal det alle være 1gig ?

    Quote

    Originally posted by Fragman
    måske har du ikke opdateret bios ? ...nogle settings kan du måske ikke finde i standard bios.


    det er ikke psuens skyld at volt ikke kan sættes op, det er udelukkende bios indstillinger.


    2,7 volt til ram..det er slet ikke højt....de fleste kræver 2,5-2,6v så alle stænger kan faktisk holde til high funktionen, og de fleste vil også kunne yde bedre med det.


    Altså, det må så være fordi det er ddr1 ram ?


    For jeg ved da at standard rating på ddr2 er 1.8 og f.eks. mine chellshock er rated til 2.2..


    2.7 volt til ram virker lidt voldsomt :)

    Hvordan kan man helt præsist fastsætte den komponent der sætter loftet for hvor stort ens oc af cpu'en bliver.


    Over 480 bliver computeren ustabil, og melder fejl i stabilitets test.


    Temperaturen når aldrig op i faretruende højder så regner ikke med det er den.


    Vcpu har jeg maks været oppe på 1,45 med. Hvis temp ikke er et problem kan man så hæve den sikkert til lad os sige 1.5 og dermed udelukke at den ikke får nok "kraft" ?
    Er der bare en naturlig grænse for hvor meget en cpu kan klare, også selvom den bliver kølet tilstrækkeligt og andre komponenter ikke "holder den tilbage " ?


    Chipsættet er heller ikke faretruende varmt. Jeg har moddet en blæser på nordbroen og har endnu ikke set det er blevet varmere end 40 grader. Også her har jeg sat volten lidt op. Samme reglen med volten på cpu gør sig vel gældende her, altså jeg godt kan give lidt mere strøm uden at gå amok når varme udviklingen ikke er større ?


    Rammene kan jeg desværre ikke køre unlinked på ds4'erens chipsæt. Volt er upped til 2.2 som de også er rated til. De får generelt god luft-overstrømning grundet mit airflow i kabinettet. Men et eller andet sted aner jeg lidt det er dem. Jeg er selfølgelig tilfreds med at de kører en god del over deres ratede hastighed ved 480 fsb men mange test og generel brugererfaring siger at netop disse klodser kan nå 500 fsb uden de store problemer. Timings satte jeg meget løst da jeg rodede med max oc.



    Ja, hvordan lokaliserer jeg så lige problemet ?

    Venice ved jeg desværre ikke meget om.


    Men dit bundkort og ram er bestemt ikke egnet til det vilde oc. Ved ikke om du kan unlinke de ram, men det ville da være en start så det trods alt ikke blev dem der satte grænsen.


    Hvordan er din køling, temperaturer og så videre. Har du sat volten op på processoren, chipsættet og rammene?


    Lidt flere oplysninger tak :)

    Synes du skal få fat i en 640 mbyte udgave. Du ligger nok lige på grænsen med den opløsning din skærm kører men hellere være på den sikre side :)
    Og når du engang får det købt så bare spørg herinde omkring oc. Det behøver ikke at være noget vildt, man kan sagtens få en 10-15 procent mere ud af det system uden at køre det til grænsen eller være en haj til at rode med hardware.



    Ellers ser det rigtigt lækkert ud.

    Drop Getmore helt og holdent. Brug hellere nogle hundrede kroner mere hos SHG.


    Og synes ikke du skal vælge det grafikkort. Det er super nemt at overclocke et standard kort selv og samtidig ændre på hvor hurtigt dens blæser skal køre. Slet ikke pengene værd. Tag det billigste 8800 gts 640 du kan få fingrene i. De er alle ens kvalitetsmæssigt og overclocker lige godt.


    Fx det her : http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253129


    som SHG tilmed står som den billigste forhandler for.

    Gad vide hvor meget de filtre nedsætter luftstrømningen. Jeg er desværre ryger og nogle gange bliver der så pisse koldt herinde når jeg skal ryge. Så ville jeg fortrække nogle støvfiltre frem for lungebetændelse.

    Hmm jeg fik brev for mange måneder siden omkring den 20mbit linje og kan huske der stod den kom senest i april. Stadig ingenting her. Tror jeg ringer til CC når jeg står op i morgen.

    Jeg er da royalist i en vis udstrækning og synes helt klart vi får meget for apanagen. Men kunne det drøv til prinsegemalen dog ikke futte tilbage til Frankrig og leve resten af hans dage på den gård.


    Ellers, thumbs up til den lille nye. Med en så lækker mor kan det da ikek gå helt galt :)