Uge #16: Farvestrålende

  • Denne uges opgave bliver "farvestrålende" det åbner for mange muligheder både indendørs og udendørs. Så det er bare med at komme i gang. Prøv og tænk over hvile farver der er i billedet og hvorfor og hvordan de hænger sammen.


    REGLERNE HUSK DEM NU


    Max 800x600px


    EXIF kunne ses så vi kan se dato billedet er taget (problemer læs min blog)


    Billedet skal ses på tweak uden behov for at trykke på det for at se full size


    Billedet skal være taget i den uge opgaven til hører


    Kun et billede pr. person i hele tråden, post kun det billede du deltager med


    Billedet må være behandlet men ikke en collage af flere billeder eller tegnede elementer.



    Ugens opgave uge 16: Farvestrålende

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Helt enig - god idé.. :)


    Men tror sgu solopgang bliver for kedeligt.. alle tager sådan nogle billeder.. Det er imo ikke særlig kreativt (hvilket, afaik, fotografering lidt går ud på).


    Jeg må prøve og se om jeg ikke kan tage mig sammen til at få knipset lidt.. :P

  • Quote

    Originally posted by Weidemann
    Helt enig - god idé.. :)


    Men tror sgu solopgang bliver for kedeligt.. alle tager sådan nogle billeder.. Det er imo ikke særlig kreativt (hvilket, afaik, fotografering lidt går ud på).


    Jeg må prøve og se om jeg ikke kan tage mig sammen til at få knipset lidt.. :P


    Hehe din signatur er ihvertfald farverig :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Lyder da meget spændende.. I øvrigt dejligt at se så mange der deltog sidste uge :D


    Håber da der kommer lige så mange billeder :clap:

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Originally posted by |Henrik|
    Jamen skal jeg ikke lægge først ud i denne uge. :)


    Besluttede mig for et nærbillede af et lille dyr på en farverig blomst, det blev så til en brumbasse. :)


    Hmm me wonder om du har fået inspiration til den et sted fra :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Et af de første skud med det nye kamera.


    Skarpheden er ikke helt som jeg kunne have ønsket mig, men hvad pokker.


    Og hvad er det nye kamera :) ?


    Men er da et fint billede;) (skal nok komme med noget mere konstruktivt i den endelige tråd) ;)

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Originally posted by celfa


    Og hvad er det nye kamera :) ?


    Men er da et fint billede;) (skal nok komme med noget mere konstruktivt i den endelige tråd) ;)


    Nikon D80. Må sige at jeg synes det er et røvlækkert kamera, og en skam der står så ringe en fotograf og glor ind i søgeren :))


    Købte det med et 18-135mm objektiv 3.5-5.6. Fint nok til at lægge ud med. Der er en god vidvinkel i bunden og rimelig brændvidde i den anden ende, så det er vel ret universelt. Om ikke andet så er det fint nok indtil der bliver penge til noget bedre.


    [Blocked Image: http://alcoholic.dk/view.php?id=1531&thumb=true]

  • Quote

    Originally posted by Carlsen


    Nikon D80. Må sige at jeg synes det er et røvlækkert kamera, og en skam der står så ringe en fotograf og glor ind i søgeren :))


    Købte det med et 18-135mm objektiv 3.5-5.6. Fint nok til at lægge ud med. Der er en god vidvinkel i bunden og rimelig brændvidde i den anden ende, så det er vel ret universelt. Om ikke andet så er det fint nok indtil der bliver penge til noget bedre.


    Er et godt og fornuftigt valg ;) Havde du ikke 350D før? - eller husker jeg meget dårligt?

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Havde et konika minolta 5D før. Godt kamera, har godt nok brugt det meget. Savner også stabilisatoren nu, kan jeg mærke. Var lige -lidt- nemmere at tage billeder i tusmørke.

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Havde et konika minolta 5D før. Godt kamera, har godt nok brugt det meget. Savner også stabilisatoren nu, kan jeg mærke. Var lige -lidt- nemmere at tage billeder i tusmørke.


    Så er det heldigt man kan købe lækre objektiver ;) Med stabilisator og som er lys stærke ;)

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Nikon D80. Må sige at jeg synes det er et røvlækkert kamera, og en skam der står så ringe en fotograf og glor ind i søgeren :))


    Købte det med et 18-135mm objektiv 3.5-5.6. Fint nok til at lægge ud med. Der er en god vidvinkel i bunden og rimelig brændvidde i den anden ende, så det er vel ret universelt. Om ikke andet så er det fint nok indtil der bliver penge til noget bedre.



    Savle Savle, hehe.
    Det er godt nok et lækkert kamera som du siger. Jeg har altid haft en svaghed for Nikon DSLR :D