Hvad tror du på?

  • Ja, spørgsmålet er jo nemt nok;)
    Hvilken religion tror du på inderst inde?


    Jeg tror personligt ikke på nogen Gud, så jeg kan godt kalde mig Ateist.
    Jeg vil nu ikke udtale mig om hvorfor, for jeg kommer sikkert til at støde nogle religøse mennesker som ikke har samme opfattelse af verden som jeg...

  • Tror ikke rigtig på noget, ærlig talt.


    Nu emnet er oppe, en gammel svend fra arbejdet, som desværre er stoppet nu, sagde noget fedt en dag i vores pause hvor vi snakkede om religion. Han tog til sin baglomme, lagde "den" på bordet, og sagde ; "Det her er min gud" [Blocked Image: http://www.misspoppy.com/catalog/img/products/tracts/wallet.jpg]

  • Ja, jeg er så kristen, men der vil jeg så også sige, at det du kunne sige om at du ikke tror på nogen form for Gud, det ville ikke støde mig, og så vidt jeg ved, så støder det heller ingen andre kristne at du ikke tror på en Gud, ligemeget hvilke argumenter du kommer med hvorfor du ikke gør :cheers:


    Og så vil jeg også bare sige, at mange tror jo at kristne er sådan nogle kedelige nogle, som går i folkekirke søndag og synger triste salmer, og som aldrig morer sig. Jo selvfølgelig er der sådan nogle tørvetrillere, men det er slet ikke alle der er sådan, tværtimod :D


    Kristendommen er jo et vidt begreb, der er protestanter, katolikker, og andre kristne trosretninger, og så er der jo også de der sekter som i mine øjne sætter kristendommen i dårligt lys, og sekternes trosretning kan jeg personligt slet ikke stå inde for.


    Jehovas Vidner = way out :boxing: (min mening)
    og det der Faderhuset eller hvad det er, nu ved jeg ikke alt for meget om lige præcis dem, men jeg syntes nok heller ikke helt jeg ville kunne stå inde for deres trosretning.


    Jeg selv går aldrig i folkekirke, når jeg kan undgå det, gør det faktisk kun til jul en gang imellem. Jeg kommer mere til ungdomsmøder hvor vi synger noget fed lovsang med gang i, og ikke kedelige salmer, og hører noget kristen punk og rock samt andet (Relient K, Anberlin, Blindside mm. )
    Jeg syntes ikke at min tro hæmmer mig i at lave noget sjovt, som mange syntes, jeg drikker også, drikker dog aldrig så meget af gangen, men det er bare fordi jeg ikke gider drikke mig banke lam :P


    Så Kristne er ikke så kedelige som mange tror ;)


    Dane out :rules:

  • Nu hedder det altså "buddhist" og "hinduist".


    Nu handler de forskellige religioner ikke om det samme. Dvs. indholdet i dem er forskelligt, afhængig af fortolkningen.


    Jeg er medlem af den danske folkekirke, men føler mig på ingen måde afhængig af kristendommen.


    Ideologisk set hælder jeg mere til buddhisme, da jeg mener at den på en bedre måde henviser til individet og indeholder en psykologisk tilgangsvinkel til tilværelsen.


    Jeg orker ikke rigtig at gå ud i en diskussion om hvorvidt religion er roden til alt ondt. Det mener jeg ikke selv den er.


    PS. Denne poll er meget uklar. Du burde have brugt mere tid på at lave den. Man kan jo sagtens være kristen uden at være troende. Hvad mener du helt konkret? Går grænsen ved, at man er medlem af kirken? Eller mener du bare, hvad vi går og tror inden i?


    Fx handler buddisme jo ikke rigtig om, at tro på Buddha. Han er jo blot en figur/person. At være buddhist vil jo sige, at man tager i mod den lære der følger buddhismen, og hengiver sig til den tradition. Ikke alle religioner handler om at tro på noget overnaturligt i den forstand. Så det kan altså være svært at komme med et helt konkret svar på dit spørgsmål.


    Selv er jeg kristen. Men jeg tror ikke på gud. Jeg anser kristendommen for at være medvirkende til at skabe vores etiske og moralske normer. Dertil synes jeg også at den er udemærket, dog til tider forældet.


    På den anden side, så tror jeg på, at man kan søge meget ind i sig selv, hvis man ønsker at udvikle sig. Derfor mener jeg samtidig at buddhismen har et rigt indhold som jeg finder meget tiltalende. Men jeg er stadig kristen. Men er jeg så ateist? For jeg tror ikke på gud?


    Du kan nok se hvorfor jeg finder det svært at komme med et svar på din poll.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet 2 gange, sidst af Berleburg ().

  • Jeg er så en af de få muslimer her på Tweak, jeg tror på Islam og videnskaben.


    Siden der er så mange myter om Islam etc. så spørger du/I bare løs hvis der er noget I vil spørge om, og jeg gør mit bedste.


    Uanset hvad man tror på og hvad man ikke tror på synes jeg det er dårligt at folk begynder at skrive ekstremt nedladende imod f.eks. Faderhuset , Jehovas vidner etc.
    Husk nu, i et demokrati er der plads til alle.


    Peace! :cheers:



    Lige mht. tro versus ikke tro. Man kan ikke bevise at Gud eksisterer, men man kan heller ikke bevise at Gud IKKE eksisterer. :cheers:

  • Quote

    Originally posted by Sethos
    Religion, det bliver verdens undergang.


    Det kan dig og mig godt blive enige om:)


    Ja, nogle "ekstreme" religionsretninger, Jehova, faderhuset mv, er godt nok til at lukke op og skide i.. Eller hvordan man formulerer det;)

  • Quote

    Originally posted by DeH


    Det kan dig og mig godt blive enige om:)


    Ja, nogle "ekstreme" religionsretninger, Jehova, faderhuset mv, er godt nok til at lukke op og skide i.. Eller hvordan man formulerer det;)


    Uenig. Politik er mere verdens undergang, hvis vi endelig skal bevæge os ud i den slags radikale holdninger.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg


    Uenig. Politik er mere verdens undergang, hvis vi endelig skal bevæge os ud i den slags radikale holdninger.


    Det skal du have lov til at mene..
    Men nu er jeg jo også ateist, så det tror jeg ikke på... :)



    Nu er det ikke for at nedværdige dig eller noget, men jeg synes nu jeg fik det formuleret ret godt så alle kunne forstå hvad jeg mente ("Hvad tror du på inderst inde").
    Så det jeg mente var hvad man tror på. Jeg er da også selv medlem af folkekirken, men det er da fordi min familie "tvinger" mig til det.. noget som hører op når jeg selv skal betale kirkeskat, hvilket jeg nægter.

  • Jeg tror også kun på videnskaben, men som berleburg er inde på, tror jeg kristendommen har været grundlaget for alle de love, moralske principper og den samfundsstruktur vi har idag. Jeg tror ikke på Gud, men kristendommen har da oplyst mig - tror nok jeg er ateist.

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Originally posted by DeH


    Det skal du have lov til at mene..
    Men nu er jeg jo også ateist, så det tror jeg ikke på... :)


    Forstår ikke lige hvad du mener? Ateist betyder jo ikke at man nærer mistro overfor alle religioner. Det betyder jo blot, at du ikke tror på nogen af dem. At du så samtidig mener, at religion skaber ondt, er en helt anden ting og har jo ikke nogen med ateisme at gøre.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg


    Forstår ikke lige hvad du mener? Ateist betyder jo ikke at man nærer mistro overfor alle religioner. Det betyder jo blot, at du ikke tror på nogen af dem. At du så samtidig mener, at religion skaber ondt, er en helt anden ting og har jo ikke nogen med ateisme at gøre.


    Jeg har også kun sagt at jeg ikke tror på troen på Gud, som ment i den sammenhæng at jeg ikke tror på eksistensen af et højere "guddommeligt" væsen. Ja, derfor tæller buddhismen ikke helt med som du også lidt påpeger.


    Jeg tror at religioner, i hvertfald nogle af dem der er helt ekstreme, skaber ondt. Normale kristne eller muslimske mennesker som der er flest af rundt omkring her på jorden, skaber ikke ondt. De prøver at leve ligesom jeg også gør. Det er derimod fåtallet, dem der er ekstremt fundamentalistiske (snæversynet?), der skaber ondt.

  • Religion i sig selv, er der jo i bund og grund absolut intet i vejen med, problemet opstår først når mennesker skal fortolke budskaberne. Der findes ekstremister indenfor alle trosretninger, men det er ikke religionens skyld. Religion er også med til at give en masse mennesker et ståsted, et tilhørsforhold som de bruger på en yderst fornuftig måde.


    Så nej, IMO er religion langt fra roden til alt ondt.


    Selv er jeg medlem af den danske folkekirke, ikke af pligt, men fordi jeg har lyst, og ikke kan se nogen grund til at lade være. Jeg går kun i kirke til specielle lejligheder, men kom der noget oftere som barn og ung, af min egen fri vilje. Jeg er ikke vokset op i et specielt kristent hjem, men dele af min familie er meget religiøse, ikke at det gør dem anderledes end alle os andre.


    Jeg tror ikke på, at der sidder en gud et eller andet sted og bestemmer en masse, men jeg er overbevist om, at der er mere mellem himmel og jord end der umiddelbart kan bevises.

  • Quote

    Originally posted by DeH
    Jeg tror personligt ikke på nogen Gud, så jeg kan godt kalde mig Ateist.
    Jeg vil nu ikke udtale mig om hvorfor, for jeg kommer sikkert til at støde nogle religøse mennesker som ikke har samme opfattelse af verden som jeg...


    Kunne ikke have sagt det bedre selv ;)

  • Først og fremmest:


    Quote

    Atheism entails, minimally, the disbelief[1] in the existence of any deities.
    Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Atheism


    Quote

    Agnostics claim either that it is not possible to have absolute or certain knowledge or, alternatively, that while certainty may be possible, they personally have no knowledge. Agnosticism in both cases involves some form of skepticism.
    Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Agnosticism


    Jeg er agnostiker tenderende til ateist. Jeg vil ikke kalde mig selv ateist, eftersom der reelt ikke eksisterer konkrete beviser mod en guddommelig eksistens. Men, jeg finder det ekstremt usandsynligt at Gud eksisterer.


    Basalt set er jeg lige så agnostisk over for Guds eksistens, som jeg er agnostisk over for eksistensen af fabeldyr i de danske skove...


    Derudover kan jeg tilføje, at min mening er, at religion er det værste der er sket for menneskeheden, nogensinde.

  • Er troende Satanist. Så ved hver fuldmåne går jeg ud og ofrer en Jomfru :$


    Ej helt seriøst så har jeg været troende Lavey Satanist i to tre år. Og det er selvfølgelig en af de mest fordomsfulde religons retninger på denne Jord. Altid skægt at se folks ansigt udtryk når man fortæller dem man er satanist :D

    Glance into the blackness hidden beneath your surface
    And enjoy the suffering, sanity drained in disrespect
    With such bedevilled faith in good, subsequently trusting evil
    Next step for mankind will be the last seasons in sin
    \m/o_o\m/ Støt Metal!