Tog et billede af en flot solnedgang på Langeland.
Hvad synes i?
Tog et billede af en flot solnedgang på Langeland.
Hvad synes i?
Satme nogle lækre farver da
Lidt nedren du har taget så meget forgrund med. Ville egentlig hellere have set mere af den smukke himmel.
Hvilket objektiv har du skudt det med?
Sjovt. Jeg syntes netop at der er forgrunden der går at det ikke er bare endnu et gabende kedeligt solnedgangs-billede...
Men til billedet et ok billede, med en lille anden vinkel end vanligt. Savner lidt at du måske have besluttet dig for hvor skarpheden skulle være.
/ask
Det er taget med Canon's 18-55mm. Standard.
Har valgt at lægge skarpheden på forgrund men samtidig eksponeret efter himlen. Dette har jeg gjort for at få lave græsset om til silhuetter.
QuoteOriginally posted by Aagaard1000
Det er taget med Canon's 18-55mm. Standard.
Har valgt at lægge skarpheden på forgrund men samtidig eksponeret efter himlen. Dette har jeg gjort for at få lave græsset om til silhuetter.
Har du ikke et 70-300?
QuoteOriginally posted by celfa
Har du ikke et 70-300?
Jo. Det har jeg også.
Jeg synes det er et rigtigt fedt billede !
Rigtig flot billede, flotte farver på himmelen!
Rigtig godt billede! Som det også blvier nævnt ovenfor synes jeg det er fint du har forgrunden med, så det ikke bare bliver "endnu" et billede af en solnedgang.
ja det er et flot billede, og som flere andre er inde på så er forgrunden IMO det der gør billedet specielt. forgrunden giver en god kontrast til den nedgående sol.
så og flere af den slags
Tak for kommentarene guys
Smukt! Ganske enkelt!
Ligner noget der kunne smides ind som standard Vista baggrund
GJ!
Kan det fås i 1280x1024 ?
QuoteOriginally posted by Dumpen
Kan det fås i 1280x1024 ?
Ja.
Er det muligt at få den i 1680*1050?
Tak for fuld version - her er det jo tydeligt at himlen er ret uskarp, og det bryder jeg mig ikke om.
Nok er det svært (umuligt?) at få skarphed både på græsset og på himlen, men så ville jeg hellere se et skarpt billede af himlen, hvor man også kunne se vandet, og dets reflektioner. Så ser det også ud som om horisonten tilter lidt til den ene side, ved ikke om det bare er mig - ellers så synes jeg det er et godt billede, rigtig gode farver, kunne dog have været flot med mere af den blå farve.
Jeg ville ikke lyde negativ, men håber bare du kunne bruge lidt af kritikken - ingen tvivl om at det er et fint billede du har fået taget der anyways
QuoteOriginally posted by MvK
Tak for fuld version - her er det jo tydeligt at himlen er ret uskarp, og det bryder jeg mig ikke om.
Nok er det svært (umuligt?) at få skarphed både på græsset og på himlen, men så ville jeg hellere se et skarpt billede af himlen, hvor man også kunne se vandet, og dets reflektioner. Så ser det også ud som om horisonten tilter lidt til den ene side, ved ikke om det bare er mig - ellers så synes jeg det er et godt billede, rigtig gode farver, kunne dog have været flot med mere af den blå farve.
Jeg ville ikke lyde negativ, men håber bare du kunne bruge lidt af kritikken - ingen tvivl om at det er et fint billede du har fået taget der anyways
Lod jeg også mærke til dengang jeg lige så det i størrer format. Den er ikke 100% skarp, hvor høj iso har du brugt?
Han har brugt ISO-400, tjekkede det lige selv
Kunne godt tænke mig at se hvordan det havde set ud hvis du satte skarphed på himlen, gik lidt længere op i højde, og satte blænden helt op i håb om at græsset ville blive bare en lille smule skarpt
Kan godt se at himlen er lidt uskarp og der måske er lidt støj fra iso'en men billedet er helt tilbage fra første gang jeg fotograferede med mit 350D.
Vidste absolut intet om hvordan DSLR virkede så derfor fejlene.
Flot billed. Jeg synes bare sivene fylder for meget.... Hvis kameraet var blevet holdt lidt højere oppe, kunne sivene stadig tage del i billedet, mens solnedgangen kunne være det primære mål.