ungeren ryttes

Originally posted by Falsk

Tror mest de går op i at der ikke er nogen der har kontrollen og alle bare gør hvad de vil.
    Sådan så det i hvert fald ud, ud fra de billeder man så inde fra huset.

Huset var raseret af det skum politiet spøjtede ind, fugtskader, tåregas og tumult og alt blev væltet rundt. Desforuden var der rigtigtnok ingen der gad yderligere at poste penge og lægge frivilligt arbejde i huset gennem de sidste 6 år hvor det ligesom lå i kortene at huset skulle skifte "ejere".

Jeg havde haft mere respekt for din udtalelse hvis du havde benyttet stedet og kigget ind til en af de mange støttekoncerter med enten Outlandish, Sort Sol, Sølvstorm (Mikael Simpson), Blue foundation, Magtens korridorer eller måske en punk koncert.

Da jeg spillede fodbold i den store Grøndalshal v. Bellahøj/Hulgårdsvej pissede det med regn ned gennem taget, og var mere "ulækkert" end Ungdomshuset. Nogen var i tvivl om hvorvidt taget ville styrte sammen i Grøndalshallen.

Grøndalshallen er i kommunalt regi.

Den lader vi lige stå!

Originally posted by Butcher
    Oh well Indigo, dine ideer ligger så langt fra virkeligheden at jeg ikke rigtig gider kommentere dem.

Derimod vil jeg blot give udtryk for mit ønske om at du vender tilbage, for dine indlæg er virkelig sjove. No offense, men jeg griner da lidt for mig selv :))

Nogen siger der ikke er behov for et hus, men jeg griner også. Selv de mange lovlige gadefester der bliver afholdt hver uge, og som vil fortsætte fremover koster staten mange millioner kroner, jvf. de politiopbud, der skal til hvergang.

Det er virkeligheden, når der intet hus er.

Originally posted by Indigo

Nogen siger der ikke er behov for et hus, men jeg griner også. Selv de mange lovlige gadefester der bliver afholdt hver uge, og som vil fortsætte fremover koster staten mange millioner kroner, jvf. de politiopbud, der skal til hvergang.

Det er virkeligheden, når der intet hus er.

Jamen fred være med det. Så længe i ikke begår ulovligheder er jeg sådan set ligeglad. Om der er behov for et hus ved jeg ikke. Det tror jeg ikke de måske kommende naboer synes, så det kan diskuteres. Men hvis i mener der er behov for et hus, så er det da bare at få fonden til at finde et egnet hus, med en egnet placering - det synes jeg da ville være en fin løsning.

• Hold nu op..
    http://ekstrabladet.dk/gallerier/article276380.ece
    Tag et kig og fortæl mig hvad der er på de billeder der er forårsaget af skum, fugt, tåregas eller lign.
    Ingen gad ryde op i 6 år?
    Tror faktisk at det var Ruth der sagde at det lignede et sted der godt kunne bruge noget forældre-styring.. og puha jeg må give hende ret.

• Lad os tage den keltiske model. I vil skabe jeres egen gruppe hvor I mener I har tilhørsforhold. Men I vil bruge andre gruppers penge, grunde og huse til at skabe jeres eget sted!?!

Grunden til at vi ikke har set den reelle kommunisme er at det simpelthen er umuligt. Det er utopi. For at det skal kunne lade sig gøre skal alle jo tænke fuldstændig ens. De skal jo være villige til at opgive alt hvad de ejer og ligge i en pulje til fælles bedste.
    I en verden hvor alle tænker ens tvivler jeg på at der er plads til skæve eksistenser og folk der tænker alternativt.

"For vi har da heldigvis, selv i et demokrati. forsamlingsfrihed"
    Det er faktisk måske det eneste sted man har det!

Desuden nyder ungdomshusets tilhængere da også godt af hvad kapitalismen har medbragt. Fri skole, frit sygehusvæsen, gratis biblioteker, offentlig transport, en masse forskellige foreninger osv.

Indtil du giver et eksempel på en styreform der fungerer eller har fungeret bedre end vores demokrati så vil jeg da ihvertfald kæmpe for det demokrati vi har skabt os gennem flere hundrede års arbejde.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

Lad os tage den keltiske model. I vil skabe jeres egen gruppe hvor I mener I har tilhørsforhold. Men I vil bruge andre gruppers penge, grunde og huse til at skabe jeres eget sted!?!

Lige hvad angår selve Ungdomshuset, handler det ikke om et sted at bo. Det handler om et veldefineret og afgrænset område som ikke bør/skal tilhøre nogen! Skaren af brugere er flygtigt - så kan det da ikke være rigtigt at dem der tilfældigvis lige er der nu skal betale gildet. Du kan da ikke forvente at folk skal betale et ungdomshus af deres SU'? Mange af ungdomshusets brugere har ikke en gang parlamentarisk indflydelse. Og det er vist nok meget begrænset hvad det har kostet kommunen at drive Ungdomshuset i de 24 år det har bestået. Så den med gavmildheden, kan stikkes skråt op for det har stort set været omkostningsfrit for kommunen. Frivilligheden er drivkraften - du finder ikke noget billigere Ungdomshus i Danmark. Ungdomshuset har samlet folk op, givet dem værktøj i hænderne, og selvtillid, uddannet lys og lyd folk der senere har fået arbejde. Musikere der kom på scenen og opdagede de havde talent. Politiske ordførere har trådt deres barnesko i Ungeren. Senest Theil fra Enhedslisten, der blev rost for at være en god parlamentariker af Helge Adam Møller m.fl. Og dermed er jeg inde på at ungdomshusets tidligere brugere er ikke en homogen masse der ønsker at nedbryde demokratiet. Mange bidrager faktisk til samfundet, men kunne måske ønske at ændre samfundet på nogle væsentlige punkter, andre er der bare fordi der simpelthen ingen alternativer er.

Desuden nyder ungdomshusets tilhængere da også godt af hvad kapitalismen har medbragt. Fri skole, frit sygehusvæsen, gratis biblioteker, offentlig transport, en masse forskellige foreninger osv.

Ja det betaler de over skattebilletten. Men det ændrer ikke på at f.eks kapitalismen dikterer at det ikke er muligt at bygge f.eks. 5000 billige boliger i København (som var Ritts projekt). Selvom alle råber og skriger efter det, og vi fik valgt en borgmester på det løfte, så kan det ikke lade sig gøre fordi der sidder ækle kapitalister og overbyder på grunden så dem der gerne vil bygge billigt ikke kan det. Selvom kommunen har ejendomsretten over byggegrundende må ikke en gang selv bestemme hvem de vil have til at bygge.

De såkaldte "fri" markedskræfter bevirker altså at varen bliver dyrest mulig. Og igen har vi ingen reelle valgmuligheder som mennesker. Der bliver bygget boliger som man skal bruge det meste af ens arbejdstid på tjene ind til.

I et samfund baseret på kapitalistisme køber man sig til at begrænse andres muligheder.

Lad os tage den keltiske model. I vil skabe jeres egen gruppe hvor I mener I har tilhørsforhold. Men I vil bruge andre gruppers penge, grunde og huse til at skabe jeres eget sted!?!

Ungdomshuset blev bygget på frivillighedens basis af arbejderne. På Christiania kunne folk selv finde ud af at bygge deres huse, så jeg kan ikke se hvad det er du er gået glip af. Christianiterne har godt nok boet billigt - men det kan ingen københavnere vist have ondt i røven over. For kapitalismen har skabt så uhyrligt mange millionærer i hele Danmark på selve boligmarkedet så det i den grad er ulækkert. Folk er blevet millionærer og har stort set ingen ting gjort for det - var der nogen der fik sagt forkælede? Resultatet er at vores samfund er revet midt over og forskellen på f.eks lejere og boligejeres formuer har aldrig været mere skæv end nu. Det kan man takke ejendomsretten for.

• At det ikke er "ejet" af nogen er som jeg ser det en stor del af det der har gjort at det er gået galt indtil videre. Tilbage i 1997 opstillede kommunen nogle simple retningslinjer for brugen af huset (se Burgers tidligere indlæg). På grund af mangel på en eller anden form af ledelse så blev mange af punkterne heri brudt. Selv de mest enkle kunne ikke engang opfyldes.
    Desuden mener jeg sagtens at man kan lade de unge betale en del af gildet sammen med tilskud fra kommune/stat som enhver anden forening. Folk, der går til sport, betaler også kontigent.
    At du siger at det ikke er dem der er der lige netop nu der skal betale gildet synes jeg squ er en elendig holdning. Det er da lige præcis dem der skal betale. Man kan jo også vende den om og sige at dem der aldrig bruger et evt. kommende ungdomshus ikke skal betale noget. Det vil altså sige resten af Danmark og så får I slet ingen penge eller hus stillet til rådighed.
    Den mest oplagte måde at opnå brugerbetaling på er selvfølgelig at sætte prisen lidt op på de ting der bliver solgt (øl, mad osv).

Jeg hører til en af dem, der synes at der skal være et ungdomshus i en eller anden form, og også med en eller anden form for "selvstyre", men der skal være nogle klare retningslinjer som SKAL overholdes (brandsikring, vedligehold, fødevarekontrol osv) efter gældende lovgivning.
    At I selv kan udføre reparationer, uddanner lyd/lysfolk o.lign. er jo netop en af forcerne ved ungdomshuset, selv om det ikke så ud til at vedligeholdelse var noget folk bekymrede sig så voldsomt meget om i det gamle Ungdomshus.

De fri markedskræfter bevirker ikke at varer bliver dyrest muligt. De bevirker at varerne får pris efter udbud og efterspørgsel og det svinger jo op og ned. I mange år er boliger blevet meget dyrere, men de er på vej ned nu.
    Til gengæld er mere eller mindre alt andet blevet billigere. Danskere er nogle af dem der bruger mindst på fødevarer sammenlignet med andre "ligestillede" lande. Elektronik er faldet rigtig meget i pris.

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

De fri markedskræfter bevirker ikke at varer bliver dyrest muligt

Jo når markedet er begrænset, så får man varen dyrest muligt. Der er begrænset antal grunde at bygge på. Man har ikke det store valg om man vil have et sted og bo. Derfor vil man blive man flået max.

Og til syvende og sidst ændrer det jo ikke på at der står virksomheder parat til at ville bygge 5000 boliger til 5000 kr om måneden men den virksomhed der rent faktisk opnår retten til at bygge, bygger lejligheder der koster 10000 om måneden.

I mange år er boliger blevet meget dyrere, men de er på vej ned nu.

Markedet er stagnerende. Altimens den billige boligmasse i København smadres og omdannes til dyrere ejerboliger. Færre lejeboliger gør at folk der ikke har stor friværdi bliver immobile, stavnsbundet + sammensætningen af bymiljøer bliver forbeholdt de velstillede.

Ville gerne have kommenteret mere, men skal sove til middag nu :crazyeyes:

Originally posted by CheezEDippaH

Den fik da lige en underskrift ;)

Yep same here

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

Originally posted by _WHAT_
    http://www.visansvar.underskrifter.dk/index.php

Bare lige et bette link til jer der skulle have lyst...

ja jeg kan lige så godt være ærlig og sige at jeg ikke skriver under af flg grunde

de er nogen møgunger

at de har dummet sig dengang de blev tilbudt et nyt ungdomshus

og den tredie og sidste

at de ikke har ryddet op i 6 år...

• Har du læst hvad der står?

• Jeg var valgt ikke at følge denne tråd til fulde, men har lige set tv2, "vidne til en gadekrig" og syntes det var et godt neutralt syn på sagen, hvilket var lidt overraskende..

Hvad syntes i, hvis der er andre der så det?

//Out - EcoPa

Originally posted by Butcher

Har du læst hvad der står?

ja det havde jeg godtnok ikke. men efter at jeg har læst hvad der stod satte jeg min underskrift. da at jeg nødig vil skrive under på at de skal ha et nyt ungdomshus

Originally posted by EcoPa
    Jeg var valgt ikke at følge denne tråd til fulde, men har lige set tv2, "vidne til en gadekrig" og syntes det var et godt neutralt syn på sagen, hvilket var lidt overraskende..

Hvad syntes i, hvis der er andre der så det?

//Out - EcoPa

Synes det var et rigtig godt dokumentar program. Synes at ham punkeren med det sort/blå hår virkede utrolig fornuftig :) Og programmet påvirkede mig da posetivt!

Originally posted by Lemon

Synes det var et rigtig godt dokumentar program. Synes at ham punkeren med det sort/blå hår virkede utrolig fornuftig :) Og programmet påvirkede mig da posetivt!

Jep, sjældent man ser noget så seriøst fra TV2, de er som regel alt for poppede IMO, og ser som regel kun en sag fra den ene side, men ej denne gang..!

Synes også, at ham punkeren med det blå hår havde nogle ok ting at bidrage med. My god... der er intelligent liv på Jagtvej :))

I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

Rettet en gang, sidst af chili ().