ungeren ryttes

  • Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen - jeg mener at fejlen ligger i at Københavns kommune solgte huset i sin tid. Det var et rigtig dumt og uovervejet træk, som jeg tror rådhuset vil mærke i lang tid. I starten havde jeg stor sympati for brugerne, netop fordi det er en unik subkultur, som ikke er særlig udbredt i resten af europa, men min sympati er forsvundet gradvist, i takt med at de unge ikke har handlet særligt ansvarsfuldt (læs voldeligt). At folk overhovedet kan få sig selv til at overfalde en betjent falder mig utrolig fjernt - i sådanne tilfælde ser jeg ikke nogen grund til at bruge fløjlshandsker.


    Jeg håbede i lang tid på, at faderhuset havde overskuddet til at opgive ejendommen, og købe noget bedre (hvis man kender kvarteret bare lidt, er der ikke noget særligt at komme efter). Jeg synes at det var super ærgeligt at man ikke nåede til enighed da fonden tilbød at købe huset for en langt større sum penge, end faderhuset havde givet - det kunne have sparet samfundet for rigtig mange ressourcer og besværligheder. Så på trods af at jeg mener, at kommunen bærer den største del af skylden, mener jeg også at både ungdomshusets brugere samt faderhuset kunne have udvist større forhandlingsvilje. Alle parter har virket forkælede imo.


    Med det sagt, synes jeg det er retfærdigt at huset bliver ryddet, da ret skal være ret, men på samme tid synes jeg, at det er ærgeligt at en unik kultur mister sit traditionsrige tilholdssted. Er spændt på at se hvilke optøjer der er i vente - er bare glad for at jeg bor længere inde mod byen!

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • Quote

    Originally posted by Lemon
    Jeg er ude af den her diskussion.. Jeg er chorkeret over folks meninger? Og grillrotten der poster et billed af nogle unge der for bank af politet, de har muligvis fortjent det.. Men.. synes simpelthen at i er for meget..


    Hvad er er chokerende ved, at vi ikke kan se det rimelige i, at en lille flok laver deres egne regler og skider på, de love som gælder for os alle.


    Det er er mere chokerende, at der er nogle som sympatiserer med den slags kriminelle udskud.


    Smid alle sammen (de ca.100 klaphatte + deres sympatisører) ud på en lille ubeboet ø, som ikke er bro- eller landfast med resten af DK. Og heller ikke nogen havn e.lign. Uden nogen forbindelse med "det slemme samfund" !


    Så ka' de nasse på hinanden indtil de ikke har mere. De kan desuden spille deres punkmusik og råbe slagord li' så meget lyster. Eller med andre ord: De kan sejle deres egen Ø. :9xo
    Det er jo det de vil, hvis jeg har forstået det ret !


    Til Dumpen: Godt med lidt faktuelle ting.
    De er kun ude på ballade - har ikke taget imod de muligheder som Fonden har kunnet bidrage med - næ de ville ha' et nyt hus for 1 kr. X(
    Det siger alt om dem og deres sag !!!!

  • Quote

    Originally posted by The_Dude
    Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen - jeg mener at fejlen ligger i at Københavns kommune solgte huset i sin tid. Det var et rigtig dumt og uovervejet træk, som jeg tror rådhuset vil mærke i lang tid. I starten havde jeg stor sympati for brugerne, netop fordi det er en unik subkultur, som ikke er særlig udbredt i resten af europa, men min sympati er forsvundet gradvist, i takt med at de unge ikke har handlet særligt ansvarsfuldt (læs voldeligt). At folk overhovedet kan få sig selv til at overfalde en betjent falder mig utrolig fjernt - i sådanne tilfælde ser jeg ikke nogen grund til at bruge fløjlshandsker.


    Jeg håbede i lang tid på, at faderhuset havde overskuddet til at opgive ejendommen, og købe noget bedre (hvis man kender kvarteret bare lidt, er der ikke noget særligt at komme efter). Jeg synes at det var super ærgeligt at man ikke nåede til enighed da fonden tilbød at købe huset for en langt større sum penge, end faderhuset havde givet - det kunne have sparet samfundet for rigtig mange ressourcer og besværligheder. Så på trods af at jeg mener, at kommunen bærer den største del af skylden, mener jeg også at både ungdomshusets brugere samt faderhuset kunne have udvist større forhandlingsvilje. Alle parter har virket forkælede imo.


    Med det sagt, synes jeg det er retfærdigt at huset bliver ryddet, da ret skal være ret, men på samme tid synes jeg, at det er ærgeligt at en unik kultur mister sit traditionsrige tilholdssted. Er spændt på at se hvilke optøjer der er i vente - er bare glad for at jeg bor længere inde mod byen!


    Kunne ikke siges bedre!! ;)

  • Quote

    Originally posted by ayu


    Jeg er overbevist om at de er blevet bedt pænt om at smutte inden det kommer så vidt, men neeej lytte til ordensmagten skal man ikke...


    De kan sgu få sig et job og købe et hus selv, så har de ikke mere at pive over!


    Nu lever vi jo så i et land hvor det nok ikke lige er alle der kan få et ordenligt job ;)


  • Hvad skulle det hjælpe? Sorry.. men kan ikke se pointen, andet end at du så slipper for at høre og se på dem?

  • Quote

    Originally posted by Lemon


    Nu lever vi jo så i et land hvor det nok ikke lige er alle der kan få et ordenligt job ;)


    Nej, det gør vi egentlig ikke. ALLE kan sagtens få et ordentlig job, hvis de vil. Arbejdsmarkedet mangler faktisk folk og har svært ved at finde nok.

  • Wow det var sku da godt, og lyder til det hele er forløbet tilfredsstillende og godt indtil videre! En skam for det store flertal af brugere af ungdomshuset der ikke er voldelige og skudt i låget ( de findes vel ? ), som nu ikke har noget sted at spille musik og hva de ellers fordriver tiden. Men når de tumper som kun er der for at ha' en 'undskyldning' for at kunne kaste med sten efter autoriteter, ja så er der sku ingen anden udvej..

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    ALLE kan sagtens få et ordentlig job, hvis de vil. Arbejdsmarkedet mangler faktisk folk og har svært ved at finde nok.


    Den synes jeg så ikke holder vand.. :) Hvis alle kan få et job hvis de vil, er der reelt kun arbejdsløshed fordi folk ikke vil arbejde? Hvis det store, generelle arbejdsmarked gik lidt mere på kompromis med ansættelseskrav, ville det hjælpe gevaldigt imho.


    (og soz for OT :) )

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Utroligt Raller - prøv lige at læse hvad du selv skriver !!!!
    Når man deltager i noget ulovligt, og opholder sig på den forkerte side af stregen - ja så er man selv skyld i konsekvenserne. That's life i et demokratisk og retsligt samfund - hvor politiet har det triste job, at skulle sørge for, at loven overholdes. Denne lov gælder også for småforkælede unge der prøver på at indføre det stik modsatte - nemlig anarki og kaos.


    Tænk dig lige om en ekstra gang - for tror du indeholder mere fornuft end den rabbiate lille del, der er skyld i alle de unødvendige konfrontrationer, der har stået på det sidste stykke tid. Håber jeg har ret i mine antagelser. :9xo



    Bent, prøv og læs hva JEG! skriver før du poster én anden gang.. Jeg var DET sted hvor der IKKE var konfrontationer med politet, lad mig sige, På den anden side at slagmarken.. Så tænk dig om én anden gang.. Evt køb Bumfights 3 hvis du så godt kan lide at se mennesker blive frontalt sat i strips og kastet rundt.


    Tak skal du ha´, ha´ en god dag.






    tAshDa : Rigtig godt skrevet !! og er helt enig, dog ikke i at det var fair huset blev ryddet. Da politikerne og komunen kunne gribe ind og lavet en løsning.

  • Jeg synes det er utroligt hvor ivrige for at få rydet Ungdomshuset.. Et overdrevet had, men til hvem? Hvad har de gjort jer? Hvorfor må de ikke have deres ungdomshus som værested, det er jo trodsalt kommunen der gav bygningen væk?


    2 sider (and counting) med direkte had mod ungdomshuset.. Jeg er chokeret :boxed:


  • Post of the day!! Haha :clap:

  • Quote

    Originally posted by sancheZ
    Jeg synes det er utroligt hvor ivrige for at få rydet Ungdomshuset.. Et overdrevet had, men til hvem? Hvad har de gjort jer? Hvorfor må de ikke have deres ungdomshus som værested, det er jo trodsalt kommunen der gav bygningen væk?


    2 sider (and counting) med direkte had mod ungdomshuset.. Jeg er chokeret :boxed:


    Nej, de fik brugsretten til at benytte bygningen, men det var også det.


    (Den blev i øvrigt taget fra dem igen)

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB


  • Var demonstrationen meldt til politiet? Ellers er den jo i princippet ulovlig, også kan jeg da godt forstå de anholder ham...


    At huset blev solgt er for sent nu.. Det kan ikke være rigtigt at politiet skal have sten i nakken fordi de passer deres job..
    Som en talsmand fra Ungdomshuset siger:
    - Det eneste, vi siger, er, at så vidt det er muligt, skal folk have i baghovedet, at det ikke er København eller Nørrebro, der er modstandere i det her. Derfor skal folk tænke stort. Den lokale grønthandler skal ikke involveres i konflikten, siger Jan.
    Men det skal polititet fordi de gør hvad de får besked på?
    Tænk stort ungdomshuset.. :S


    Syns kun vi skal være glade for at vi lever i et samfund hvor ret er ret..

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

    Rettet en gang, sidst af Krillen ().

  • Quote

    Originally posted by Dumpen


    Nej, de fik brugsretten til at benytte bygningen, men det var også det.


    (Den blev i øvrigt taget fra dem igen)


    Lidt det samme, de fik lov til at bruge den.

  • Jeg vil nu ikke sige "at give bygningen væk" og brugsret er det samme.


    De har jo i teorien bare lejet huset ud til de unge

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Quote

    Originally posted by tAshDa
    http://ekstrabladet.dk/112/article276239.ece


    Se videon med fyr der bliver kørt ned! Idiot! Hehe! Det er da ikke politiets skyld! ;)


    tAshDa er hermed officiel fan/supporter af Det Danske Politi!


    Polititet er da på ingen måde aggresive i situationen.. Men overraskende rolige? Ville personligt ha gået ret amok hvis folk begyndte at kaste sten efter mig :P..


    En klovn ham der bliver kørt ned.. De nåede da at stoppe i god til..


    Er det ikke indvandrere mange af dem??

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

    Rettet en gang, sidst af Krillen ().

  • Jeg synes det er iorden, men alligevel ikke, for der burde da kunne findes en anden løsning? eller, for det lader da til at politiet har gjort deres bedste, da det indtryk man får af medierne (som ikke altid har ret self).
    Men synes til gengæld det er iorden fordi de laver deres egne regler og bare skider på os andre, ved godt nogle er slemmere end andre, men hvis man har sat sine fødder i ungdomshuset og er tilhænger af det ville jeg da miste en smule for den person, da det er et dårligt samfund man så træder ind i og er tilhænger af...

  • Quote

    Originally posted by sancheZ


    Lidt det samme, de fik lov til at bruge den.


    Og så blev den taget fra dem igen.. Det er sådan noget politikere har ret til! Uanset om hvordan vi synes det er, så er det det der er sket..


    Hvis børnehaven i Ishøj Centrum bliver nedlagt begynder pædagoerne ikke at kalde udenlandske pædagoer til Ishøj og besætte børnehaven! Nej, for alt i verden..


    Nu må I da lige tag jer noget brunch... Ulovligheder er ulovligheder..
    "I må ikke rydde Ungdomshuset - det er jo gammelt. Men hey, jeg fik stjålet min knallert her sidste weekend, kan I ikke finde forbryderen?"..
    "I må ikke rydde Christania - der er så hyggeligt, men der er en der har kørt min mor over.. Find ham"


    Nej filme nej!! Nu må man lige stoppe !! Politiet gør deres job - at fjerne ulovligheder og neutraliserer trusler mod civiles sikkerhed!

  • Quote

    Originally posted by Dumpen
    Jeg vil nu ikke sige "at give bygningen væk" og brugsret er det samme.


    De har jo i teorien bare lejet huset ud til de unge


    Jeg siger at det er lidt det samme, selvfølgelig har de ikke fået bygningen de har fået lov til at bruge den, og det synes jeg da de skal have lov til.