Uge #9: Fart

  • Denne uges emne bliver fart. Fang fart i et billede på den ene eller anden måde. Husk at fart ikke kun opstår når en bil suser forbi, så prøv og tænk kreativt der er mulighed nok, også selvom i ikke vil ud i det gode vejr.


    REGLERNE HUSK DEM NU


    Max 800x600px


    EXIF kunne ses så vi kan se dato billedet er taget (problemer læs min blog)


    Billedet skal ses på tweak uden behov for at trykke på det for at se full size


    Billedet skal være taget i den uge opgaven til hører


    Kun et billede pr. person i hele tråden, post kun det billede du deltager med


    Billedet må være behandlet men ikke en collage af flere billeder eller tegnede elementer.



    Ugens opgave uge 9: Fart

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Ja der er meget fart på basketball ;) det kan mig og engel skrive under på! :D
    Jeg kan igen deltage i denne uge, det er jo fornemt med det nye weekend arbejde :D

  • Quote

    Originally posted by Shiver
    http://i158.photobucket.com/al…photo/Basketball-Fart.jpg


    Well, der er masser fart på basketball ;)


    Ja men det der svarer jo til at tage et billede af en bil, der holder parkeret. Der er sgu ikke meget fart over det billede ;)


    Men det er meget fedt, dog ville det have været fedt, hvis hele kurven var med i billedet.

  • Quote

    Originally posted by Lecter


    Ja men det der svarer jo til at tage et billede af en bil, der holder parkeret. Der er sgu ikke meget fart over det billede ;)


    Men det er meget fedt, dog ville det have været fedt, hvis hele kurven var med i billedet.


    Lad mig citere: "Husk at fart ikke kun opstår når en bil suser forbi".
    En bil der holder stille kan da også bruges til denne uges emne. Hvis det er en hurtig bil ;)

  • Quote

    Originally posted by Shiver


    Lad mig citere: "Husk at fart ikke kun opstår når en bil suser forbi".
    En bil der holder stille kan da også bruges til denne uges emne. Hvis det er en hurtig bil ;)


    Hehe da jeg skrev det tænkte jeg mere på andre ting i bevægelse. Det der var tanken med opgaven var billeder der udstråler fart.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Hehe da jeg skrev det tænkte jeg mere på andre ting i bevægelse. Det der var tanken med opgaven var billeder der udstråler fart.


    Du kan vælge at godkende billedet eller ej.
    Skal nok prøve at tage et nyt hvis du mener at mit billede ikke lige er efter hensigten? :)

  • Jeg afviser skam ikke noget på den baggrund men det var bare ikke helt sådan jeg havde tænkt og håbet opgaven blev tolket. Det betyder dog ikke at det ikke er i orden.


    Jeg ser det som en udfordring at vise fart i et billede at få billedet til at udstråle fart.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Her et snapshot fra Nørrebro igår.


    [Blocked Image: http://img405.imageshack.us/img405/5966/fartnbir9.jpg]


    Ved godt, at jeg sku' haft ændret på nogle indstillinger. Men fandt ud af, at det ikke er en selvfølge, når tingene omkring én ulmer af uro og der kan ske hva' som helst i løbet af et spiltsekund.


    Tror ikke jeg ville egne mig som "fotograf i felten" - meget af mit focus var rettet mere på de usikre og utrygge omgivelser end på, hvordan jeg sku' indstille mit kamera. ;)


  • Til trods for dine tekniske problem så syntes jeg sgu det er helt ok og udtrykker rimelig godt det stress, jag og rod der var derinde i går.


    Det er i sådanne situationer man finder ud af om man kan sit kamera uden ad for det er på ren refleks man skyder så.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Der er lige kommet nyt lys op i vores hal hvor vi spiller basket, men selvf glemmer jeg kamera igår! typisk mig..

  • Le chef :hb: Du styrer bare for vildt ned den køkkenkniv.


    Og en fin måde at løse opgaven på.

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

    Rettet en gang, sidst af Lahnet ().

  • Quote

    Originally posted by Carsten_DK
    Der er i hvert fald mange, der siger, at der er fart på, når jeg hakker salat ;o)


    Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg kan gøre billedet mere spændende???


    Du kunne ihvertfald starte med at rydde baggrunden. Altså visuelt. Lige nu kan man se et vindue med persienner (?) og det forstyrer øjet. Ellers gode linjer med spækbrættet - måske lidt kontrast i ps ville se godt ud.


    EDIT:


    Og hvis du kan stille manuel fokus på dit kamera, så stil det på den hånd, der holder salaten, så det kun er højre arm og kniven der er utydelige. Så kan man også se farten tydeligere pga. kontrast mellem de to.

  • godt billede what...


    Jeg har haft tid nok til et billede, har bare ikke kunne komme på noget.. da jeg ikke ville tag af en bil eller sådan noget... Emnet har mange muligheder, men syntes de er "svære" at fange...


    Jeg kan tag et billede af mig selv, det er godt nok lige det modsatte af fart, nemlig meeeeeget langsom ;)
    Har nemlig forstuet/brækket min fod.. :(

  • Tog tilfældigvis lige et billede der nok passer mere eller mindre ind under emnet fart
    Selve øksens slør er lavet i PS ved at kopiere og bruge lav opacity... håber billedet godt kan accepteres alligevel :)


    [Blocked Image: http://imageshack.dk/imagesfree/58W41390.jpg]

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

    Rettet 4 gange, sidst af MvK ().

  • Quote

    Originally posted by MvK
    Tog tilfældigvis lige et billede der nok passer mere eller mindre ind under emnet fart
    Selve øksens slør er lavet i PS ved at kopiere og bruge lav opacity... håber billedet godt kan accepteres alligevel :)


    Dit billed er utrolig sexet og tænder mig til det yderste..!