Mave Pine... :(

• Hey...

Jeg har haft ret så ondt i min mave sidan i tirsdags og jeg kan bare ikke få det til at stoppe... jeg spiser som jeg plejer, drikker som jeg plejer.. men bare hele tiden gør det au au i maven...

nogle der har nogle råd til hvordan man kan stoppe det eller sådan noget?

• Jeg vil uden tvivl råde dig til at gå til lægen. Almindeligvis varer mavepine ikke flere dage, så der må være mere i det, end det.

Du kan også nøjes med at ringe til vagtlægen i første omgang.

• Det bedste råd vi kan give er vel at lade være med at spørge os herinde som ikke har nogen som helst forstand på det, og så istedet gå til lægen hurtigst muligt!!!

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

• Som de andre skriver, lægen, for mavepine plejer at være forårsaget af noget du har spist som du endten ikke kan tåle eller for meget/lidt.

hvis dette bliver ved i flere dage, så kan det være alt fra en infektion/blødning til ting ingen af os overhovedet kan stave til.. :S ....

Originally posted by FlexQ
    Som de andre skriver, lægen, for mavepine plejer at være forårsaget af noget du har spist som du endten ikke kan tåle eller for meget/lidt.

hvis dette bliver ved i flere dage, så kan det være alt fra en infektion/blødning til ting ingen af os overhovedet kan stave til.. :S ....

Ja det sku uhyggeligt...
    Var der forresten ikk en herinde fra der for lææænge læænge siden havde været sløj i et par dage og helt bleg...hvor han så tog til lægen og fandt ud af at han havde blodtab eller noget?

Eller os var det på et af de andre HW forums, ka sku ikk huske.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Sådan lige umiddelbart ville jeg sige panodil zapp.

Gå til lægen er nok det bedste råd.

Har selv meget kraftige smerter i maven, men jeg skal så også indlægges om 4 dage, (har ventet 4 uger) "Det er jo ventetiden vi betaler skat for tøhø". Ja min bedste ven er ironisk nok panodil zapp, men jeg ved så også hvad jeg fejler :)

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

• Jeg tvivler på at Panidil er godt for maven. Ja Panodil er smertestillende, men pailkillers er ofte hårde mod maven. Dog er visse værre end andre, f-eks. kan kodimagnyler være onde mod maven - panodil zap skulle være mildere, meeen tror ikke det skal anbefales i denne sammenhæng.

Btw ligger jeg selv søvnløs med total ondt i maven. Toilet ca 4 gange i timen (Hvis I skulle være interesseret :) ). Total nedtur, men jeg vil give de andre ret, hvis det har stået på flere dage så ring til din læge.

Jughurt og en alm. cocacola er klart det bedste mod mavepine - specielt sidstnævnte, men det SKAL være med sukker...

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

Originally posted by JuiCe

Ja det sku uhyggeligt...
    Var der forresten ikk en herinde fra der for lææænge læænge siden havde været sløj i et par dage og helt bleg...hvor han så tog til lægen og fandt ud af at han havde blodtab eller noget?

Eller os var det på et af de andre HW forums, ka sku ikk huske.

Jo - Det var _what_ og det er vist et par år siden nu. :)

Men dog et godt eksempel på at man altså gør klogt i at lytte til kroppens signaler, når der ikke tale om småting længere.

Originally posted by Søndergård
    Jeg tvivler på at Panidil er godt for maven. Ja Panodil er smertestillende, men pailkillers er ofte hårde mod maven. Dog er visse værre end andre, f-eks. kan kodimagnyler være onde mod maven - panodil zap skulle være mildere, meeen tror ikke det skal anbefales i denne sammenhæng.

Btw ligger jeg selv søvnløs med total ondt i maven. Toilet ca 4 gange i timen (Hvis I skulle være interesseret :) ). Total nedtur, men jeg vil give de andre ret, hvis det har stået på flere dage så ring til din læge.

Jughurt og en alm. cocacola er klart det bedste mod mavepine - specielt sidstnævnte, men det SKAL være med sukker...

Sjovt nok er jeg flere gange blevet ordineret det af lægen - coca cola almindelig med chips til. vær så god, så skal du se hvordan maven kommeri gang :)

• Har også selv haft det sådan siden onsdag/torsdag..

Nåede ikke til lægen i går, så hvis det bliver voldsomt slemt smutter
    jeg sgu en tur til lægevagten i dag.

Hvis jeg da kan komme afsted..
    Der ligger is overalt her..

Originally posted by Søndergård
    Jeg tvivler på at Panidil er godt for maven. Ja Panodil er smertestillende, men pailkillers er ofte hårde mod maven. Dog er visse værre end andre, f-eks. kan kodimagnyler være onde mod maven - panodil zap skulle være mildere, meeen tror ikke det skal anbefales i denne sammenhæng.

Nåhhh, så må farmaceuten på banen :)) Panodil, pinex osv. (alt sammen paracetamol i forskellige flasker) er ikke hårde mod maven.

Det er til gengæld kodimagnyl og andre NSAID (Non-Steriod-Anti-Inflammatoric-Drugs) dvs. aspirin, ibuprofen (ipren osv)og andre i samme gruppe.

Originally posted by DC-Freak

Nåhhh, så må farmaceuten på banen :)) Panodil, pinex osv. (alt sammen paracetamol i forskellige flasker) er ikke hårde mod maven.

Det er til gengæld kodimagnyl og andre NSAID (Non-Steriod-Anti-Inflammatoric-Drugs) dvs. aspirin, ibuprofen (ipren osv)og andre i samme gruppe.

Er ibuprofen slemme mod maven?
    For dem har jeg vist taget en del af på det sidste.. det er sådan nogle 600MG smerstillende noget ik? mod gigt eller noget... får dem mod mit knæ.

Originally posted by Angelus
    Er ibuprofen slemme mod maven?
    For dem har jeg vist taget en del af på det sidste.. det er sådan nogle 600MG smerstillende noget ik? mod gigt eller noget... får dem mod mit knæ.

Du får sikkert Ibumetin, og det aktive stof deri er Ibuprofen, og ja, de er hårde mod maven. Jeg har tidligere fået dem for diverse skavanker, og kan ikke tåle dem, der går et par timer så reagerer jeg med voldsom mavepine og diarré. Din læge burde have været opmærksom på det, og tjekke op på om du kan tåle dem.

Originally posted by Burger

Du får sikkert Ibumetin, og det aktive stof deri er Ibuprofen, og ja, de er hårde mod maven. Jeg har tidligere fået dem for diverse skavanker, og kan ikke tåle dem, der går et par timer så reagerer jeg med voldsom mavepine og diarré. Din læge burde have været opmærksom på det, og tjekke op på om du kan tåle dem.

Ok, men har nu taget dem i over 1 år.. dageligt.. bare underligt det sker nu så

Originally posted by Angelus
    Ok, men har nu taget dem i over 1 år.. dageligt.. bare underligt det sker nu så

Nu har ingen af os jo sagt noget om, at det er det der er galt. Du kan meget vel være en af dem der godt kan tåle dem.

Derudover må jeg erklære mig enig med de andre, snak dog med en læge omkring det - ingen af os herinde er læger.

Originally posted by Burger

Nu har ingen af os jo sagt noget om, at det er det der er galt. Du kan meget vel være en af dem der godt kan tåle dem.

Derudover må jeg erklære mig enig med de andre, snak dog med en læge omkring det - ingen af os herinde er læger.

bare iorden.. .:)

• Det er stensikkert Endometriose.
    Bare rolig, det er ikke så vandvittig farligt. Det kan behandles medicinsk (som regel).
    Så bare hop ned på apoteket og få nogle østrogen tableter/plastre.