Til hvad tidspunkt må man spille høj musik?

  • Kom lige til at tænke på hvor lang tid man egentlig må spille musik? Altså er det til kl. 12 om aftenen, og så skal man dæmpe sig, eller hvordan foregår det? Der må være en eller anden lov omkring det.


    Har søgt på google...

  • Quote

    Originally posted by Ramaskriget
    Kom lige til at tænke på hvor lang tid man egentlig må spille musik? Altså er det til kl. 12 om aftenen, og så skal man dæmpe sig, eller hvordan foregår det? Der må være en eller anden lov omkring det.


    Har søgt på google...


    Du må spille musik døgnet rundt, men må ikke være til gene for dine naboer.


    I det område du bor er der nogle specielle regler for ditten og datten, så snak med boligselskabet, boligforeningen, grundejerforeningen, eller hvem der nu er om hvordan reglerne er i dit område.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Du må spille musik døgnet rundt, men må ikke være til gene for dine naboer.


    I det område du bor er der nogle specielle regler for ditten og datten, så snak med boligselskabet, boligforeningen, grundejerforeningen, eller hvem der nu er om hvordan reglerne er i dit område.


    Okay.. Herhjemme er den nærmeste nabo 100 meter væk, så det går nok :D Skal bare holde noget førfest i min mors lejlighed på 1. sal.. Og var lidt i tvivl om hvad man måtte. Men kan være jeg bare lige skal advare dem først :D

  • Jeg tror kl. 22 er sådan "det normale" tidspunkt, hvor man plejer at bede om ro i tættere bebyggelse.
    Men som Grill siger kan det være forskelligt, så du skal nok kontakte boligforeningen eller hvad der findes ude hvor du bor. :)


    Ret mig hvis jeg tager fejl.

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Jeg tror kl. 22 er sådan "det normale" tidspunkt, hvor man plejer at bede om ro i tættere bebyggelse.
    Men som Grill siger kan det være forskelligt, så du skal nok kontakte boligforeningen eller hvad der findes ude hvor du bor. :)


    Ret mig hvis jeg tager fejl.


    Enig, jeg mener også jeg har hørt noget om kl 22.00, så skal der være ro.

  • så er der jo mig der kan spille alt det jeg vil fordi jeg har nabo ca 3-400 meter væk! :$


    og nej det er ikke mig der væltet mine billeder ned af min væg :S



    men fair nok mener også det er til kl 22...




    -tun

  • 22 - 23 er nok det almindelig. Her hvor jeg bor er det til kl 23.


    Hvis man ved at man kommer til at larmer længere tid, kan man jo være flink at sætte sedler op i omkringliggende opgange, så de er orienterede.

  • Quote

    Originally posted by Zulu
    22 - 23 er nok det almindelig. Her hvor jeg bor er det til kl 23.


    Hvis man ved at man kommer til at larmer længere tid, kan man jo være flink at sætte sedler op i omkringliggende opgange, så de er orienterede.


    Det giver dig ikke ret til at larme efter kl. 23, bare fordi du har advaret om det forinden. Medmindre I selvfølgelig har en særskilt regel, netop hvor du bor.


    Her hvor jeg bor må naboerne da klistre så mange sedler op de vil, men det ændrer altså ikke på at jeg skal kunne sove omkring kl. 23, fordi jeg skal op om morgenen kl. 6.
    Jeg sover ikke nemmere under støj, fordi jeg er advaret om det.

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Det giver dig ikke ret til at larme efter kl. 23, bare fordi du har advaret om det forinden. Medmindre I selvfølgelig har en særskilt regel, netop hvor du bor.


    Her hvor jeg bor må naboerne da klistre så mange sedler op de vil, men det ændrer altså ikke på at jeg skal kunne sove omkring kl. 23, fordi jeg skal op om morgenen kl. 6.
    Jeg sover ikke nemmere under støj, fordi jeg er advaret om det.


    Nej, det er rigtigt at det ikke giver en ret til larme, men det kan være at folk kan bære over med det hvis det kun sker en gang i mellem og hvis folk er "advaret" på forhånd.

  • det er som regel kl. 23, men det variere fra udlejer til udlejer og hvilke kontrakter de har...


    Og der må ikke larmes, så genere naboerne og hvis der holdes fest, så skal det meldes til naboerne mindst en uge før...


    Men der er megget forskellige regler og man kan se i lejeloven... :)

  • Quote

    Originally posted by Ramaskriget


    Okay.. Herhjemme er den nærmeste nabo 100 meter væk, så det går nok :D Skal bare holde noget førfest i min mors lejlighed på 1. sal.. Og var lidt i tvivl om hvad man måtte. Men kan være jeg bare lige skal advare dem først :D


    Det er altid god skik at advare andre folk i opgangen om at man holder fest. Og hvis man ellers ikke holder fest hver eneste weekend og hvis det ikke er nogle pylrede naboer (som der desværre er mange af) så plejer det ikke at være så stort et problem at feste til selv lidt sent.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Spiller kun høj musik i dagtimerne da jeg ikke er hjemme om aftenen normalt, og hvis jeg spiller højt sent er det pga. af en eller anden idiot hvis vaskemaskine får det hele til at ryste :finger:

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Ja kl 22, og lyset skal være slukket kl 23 :))


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Præcis :D Det er mange år siden, men det irritere mig stadig ligemeget :D


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by Søndergård
    Præcis :D Det er mange år siden, men det irritere mig stadig ligemeget :D


    Det er jo sådan det er. Fuck jeg havde en fed tid dengang. Men ok, det var jo så heller ikke altid man respekterede det der, og det var sgu næsten de bedste tider :)

  • Så fik overboen lige 5 timers tekno fra kl 8.30.. Tror kun hunden var hjemme, for den hylede som en sindsyg, så overdøvede den.. Møg hund..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Jeg må ikke skrue fuldt op for mine DC15 når naboen sidder med familien i haven og griller.


    Så kommer han og banker helt vildt på døren, - det hørte jeg ikke. Så ringer han på hjemmetelefonen - heller ikke. Så ringer han til mine forældres mobil fordi de var hos nogen venner - så fik jeg pænt meget skæld ud.