Til hvad tidspunkt må man spille høj musik?

  • Der er regler alle steder. Det er ligegyldigt om det er musik, vaskemaskinen, katten eller hunden, sågar konen eller børnene, så skal man vise et gensidigt hensyn til hinanden. Der er skrevet flere tider i denne tråd, og mange gode råd. Vis hensyn, Det er ikke tilladt at larme så det generer andre. Det er pæn opførsel at sætte sedler op i opgangen, uddele sedler i nabolaget i villakvarteret, når man holder elle skal holde fest. En anden måde at gøre dette på kunne jo være at ringe på og fortælle om sit forehavende, derved opnår man en bedre forståelse, og acept af man lige larmer lidt. Vi gjorde det at vi orienterede vores nabolag om vores 40 års fødselsdag og bryllup, hvilket også gav pote.. Ingen var ude og køre med plæneklipper, ingen kom og klagede, men nogen kom med en lille flaske og en blomst. Det med vaskemaskinen, ja, sig det til pågældende, og hvis dette ikke hjælper så m man jo klage til ejendomsmesteren, dette gælder også for hunde og katte, sig det først til pågældende, og klag derefter, så har alle fået en chance. Grundejerforeninger har særlige regler, og de kan være meget forskellige.


    Jeg ønsker mig et hus 2 km. ude i en skov, fred og ro, og så kan man høre BTO for fulde gardiner.. uden naboerne generes.

  • mine altec-lansing computerhøjtalere kan spille pænt højt... har dog ikke prøvet at skrue helt op... jeg tør ikke :ph34r:


    anyways, hvor jeg bor er det til 22.00


    Da jeg var i Prag med skolen fik vi også at vide at vi ikke måtte larme efter 22.00 :D og druk på værelserne havde lærerne forbudt.


    sådan ca. 0% respekterede dette, og der blev holdt drukfest på værelserne stort set hver aften med høj musik og det hele... og ingen lagde mærke til det :P

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Hvis man vender den om, så gider man vel heller ikke, at sin nabo larmer til klokken lort, hvis man selv skal op på arbejde?


    Kort sagt, man må prøve at behandle andre, som man selv ønsker at behandles (Den filosofi kan vel godt anvendes her) :)

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Hvis man vender den om, så gider man vel heller ikke, at sin nabo larmer til klokken lort, hvis man selv skal op på arbejde?


    Kort sagt, man må prøve at behandle andre, som man selv ønsker at behandles (Den filosofi kan vel godt anvendes her) :)


    Hmm.. Vi bor på Ærø.. Der tager man ikke hensyn :P Særlig meget i hvert fald..

  • Quote

    Originally posted by Lemon


    Hmm.. Vi bor på Ærø.. Der tager man ikke hensyn :P Særlig meget i hvert fald..


    Nej nej, men der bor i vel heller ikke et spytkast tæt på hinanden :boxing:

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Hvis man vender den om, så gider man vel heller ikke, at sin nabo larmer til klokken lort, hvis man selv skal op på arbejde?


    Kort sagt, man må prøve at behandle andre, som man selv ønsker at behandles (Den filosofi kan vel godt anvendes her) :)


    Kan kun være helt ening i dit synspunkt. Og så må man håbe at man ikke har med en total ligeglad person, som kun sætter egne behov i højsædet.
    At kunne nyde naturens lyde og den dejlige stilhed er også en rettighed, og ikke alle ærø-boer er ligeglade med støj, ej heller dem som tror de skal til Ærø og nyde stilheden..

  • Quote

    Originally posted by Lemon


    Ikke hvor jeg bor. Her er det kun lillebror der er problemet :P


    Ja der er jo mange slags støjkilder.. den ene er ikke bedre end den anden..
    Jeg sad lige og morede mig over din tekst her for neden , Live er røv uden toiletpapir, hehe, ja, det kan også give en vis støj, og så er der jo den, at RIGTIGE MÆND BRUGER SANDPAPIR.. Nå bare en bemærkning.
    :$