Practical joke til vennen eller kollegaen

• Jeg kan godt lide at tage lidt gas på mine venner på uni, så en ven fortalte mig om denne lige joke:

Når din ven/kollega har forladt sin computer skynder du dig hen og gør følgende:

1. Tag et screenshot af hans skrivebord

2. start paint. (eventuelt via: start>kør>mspaint)

3. ctrl + v

4. ctrl + s (gem den på skrivebordet så du nemt kan finde den igen)

5. højreklik på skrivebordet og vælg egenskaber>ændre baggrundsbilledet til dit netop oprettet screenshot

6. højreklik igen på skrivebordet vælg: Arranger ikoner efter>fjern fluebenet fra "vis ikoner på skrivebord"

Med lidt øvelse kan man gøre det rimelig hurtigt og nogle af mine venner tog flere dage om at finde ud af hvad der var sket. Så god fornøjelse og god griner :D

Originally posted by WebT

Tror faktisk også den ville gå godt på fx UNI især på de forskellige BA sproglabs heh (undskyld til alle sproglige BAere)

Jeg læser arch. ing. De fattede det ihvertfald ikke. Der gik flere dage og til sidst kunne jeg ikke holde masken. Måske skulle jeg prøve igen og så vente til de går over til it-servicen

• husk at flytte proces bar til fx højre hjørne og skjul auto ^^

| AMD Phenom II X4 965 | MSI HD5700 Twin Frozen |
    | Asus M4A785TD-M Evo | OCZ 500 W |
    | 2*2 gb Mushkin PC3-10666|
    | WD Green 1TB |
    | Dell 20'' Widescreen |Logitech Z5500
    | MS Seven |

• Det egentlig sjovt..

For den joke gjorde min bror på mig igår, og jeg fattede klejner af hvad fanden der skete.. kunne sagtens åbne internet explore, men kunne ikke trykke på ikonerne..

I mens kørte Venner på tv'et og han begyndte sådan småt og grine, og jeg troede selvfølgelig det var det.. så jeg genstartede og det virkede stadig ikke, og han begyndte at grine endnu højere..

det svin!

Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

-Friedrich Nietzsche-

• du kan også bare tage et screen shot og så bare lukke explorer så den er bare frosset til :D

gjorde mig og en ven i vores klub de fattede bare ikke en skid! :T

til sidst sagde vi prøv at genstart og så virkede de self
    ..

-tun

• well.. der er også mulighed for at få et par på hovedet :P

Originally posted by Mitch
    husk at flytte proces bar til fx højre hjørne og skjul auto ^^

Skulle jeg også til at skrive, gjorde det ved en pige fra min klasse, hun lignede et stort spørgsmålstegn da hun kom tilbage til sin computer :P

• Ja, nu har jeg jo overhovedet ikke forstand på noget, der har med computere osv. at gøre, så ville aldrig regne ud, hvad der var sket, hvis nogen gjorde det ved mig. Men kunne være pænt sjovt. :D

• nu har jeg gjort det på en IT gut, her ude på work.. han fattede ikke ngoet i går.. og har stadig ikke fattet det. nu må vi se om det går over, (han arbejder weekend) kunne ellers være kæmpe griner når han fandt ud af det.. hehe

i hvert fald at se ham

• wicked! ... det er sgu en cool joke. Ærgeligt ingen har gjort den mod mig, så jeg kunne vide helt sandfærdigt om hvordan jeg ville reagere :razz:

Et spørgsmål dog: kan man genskabe baggrunden som personen havde før, eller er det tabt hvis han ikke ligger inde med billedet på sin computer?