Forskere fra Tyskland og USA påstår at have fundet en anden hjerne i menneskets maven...
Det lyder da godt nok noget specielt men så har mænd måske for kvindernes vedkomne 3 hjerner?
Forskere fra Tyskland og USA påstår at have fundet en anden hjerne i menneskets maven...
Det lyder da godt nok noget specielt men så har mænd måske for kvindernes vedkomne 3 hjerner?
Hah, så er det nok derfor jeg er så glad for mad
Hmmm.... Den tror jeg ikke på.
Artiklen bruger ordene "scentists", "researchers" og "university" mange gange, men det er en psykolog der skriver om neurologi i et populærvidenskabeligt magasin.
Det er så blevet viderefortolket (overfortolket?) af en journalist.
Bob bob bob....
Jeg har ellers altid troet den anden hjerne sad i skridtet
- Anders
QuoteOriginally posted by Kenny
Det lyder da godt nok noget specielt
men så har mænd måske for kvindernes vedkomne 3 hjerner?
Hehe, det har jeg også læst i et illustreret videnskab for en del år siden nu.
Ret sjovt med en hjerne i maven hehe
Vi har da 2 hjerner?
Det er da bare det danske sprog der er fucked up.
Det er jo derfor det hedder "brains" på engelsk når man taler om hjernen i hovedet. Henholdsvis højre og venstre hjerne :).
QuoteDisplay MoreOriginally posted by shahid_2dk
Hehe, det har jeg også læst i et illustreret videnskab for en del år siden nu.
Ret sjovt med en hjerne i maven hehe
Nåh, troede ikk det var en så gammel "nyhed", men det er da lidt mærkeligt
QuoteOriginally posted by FlexQ
Vi har da 2 hjerner?
Det er da bare det danske sprog der er fucked up.
Det er jo derfor det hedder "brains" på engelsk når man taler om hjernen i hovedet. Henholdsvis højre og venstre hjerne :).
Hjernen består af lillehjernen, mellemhjernen og storehjernen ... Vi har røven fuld af hjerner .... Ups, hovedet ...
Men de fleste deler det vel bare op i lille- og storehjernen ? ... og så måske de to hjernehalvdele ? ... Så vi har altså ... hm, 4 hjerner ? ... 5 ? ... nogen højere ?
Eller skal vi ikke bare sige at vi har én hjerne for hvis lillehjernen går kaput, så kan det jo være ligemeget med resten ...
Det hedder brain når man snakker om det i hovedet ...
QuoteDisplay MoreOriginally posted by GrillRotten
Hjernen består af lillehjernen, mellemhjernen og storehjernen ... Vi har røven fuld af hjerner
.... Ups, hovedet ...
Men de fleste deler det vel bare op i lille- og storehjernen ? ... og så måske de to hjernehalvdele ? ... Så vi har altså ... hm, 4 hjerner ? ... 5 ? ... nogen højere ?
Eller skal vi ikke bare sige at vi har én hjerne for hvis lillehjernen går kaput, så kan det jo være ligemeget med resten ...
Lov mig at du aldrig bliver hjernekirurg
QuoteOriginally posted by Kenny
Lov mig at du aldrig bliver hjernekirurg
Hvorfor ? - Jeg kan vel lave det hvide snit så godt som alle andre ? - Har det to ender, så skal den ene skæres af
"Hjernen kan også opdeles i den grå substans (hjernebark og basalganglier) og den hvide substans" .... aha ... Så alt det hvide skal bare væk hvis man skal have det hvide snit ? ... heh ... ... Lyder meget teknisk
QuoteOriginally posted by GrillRotten
"I'll shoot your brains out" :).
Hvis der er nogen der ødelægger et sprog, så er det sgu nok amerikanerne hvis man spørger englænderne ... Fordi du ser det i en film, så lad være med at tro at det er rigtigt.
Det er meget muligt man kan dele hjernen op i områder osv, men som helhed er der nu stadig kun én hjerne i hovedet ... og man snakker ikke om én ting i flertal vel ?
En i toppen og en i buksen
Vi har Core2duo processors, mens kvinderne må nøjes med en P4
Hvis der er nogen der ødelægger et sprog, så er det sgu nok amerikanerne hvis man spørger englænderne ... Fordi du ser det i en film, så lad være med at tro at det er rigtigt.
Det er meget muligt man kan dele hjernen op i områder osv, men som helhed er der nu stadig kun én hjerne i hovedet ... og man snakker ikke om én ting i flertal vel ?
Jeg læste det selv, og er ked at at måtte æde mine ord i mig igen.
Mener bare jeg har hørt det fra en gammel engelsklærer fra htx, skriver lige til ham, så kan han af/bekræfte det.
Måske mener han bare a han vil skyde dilleren af ham, og så derefter skyde knobben af ham.
Hjernen består af lillehjernen, mellemhjernen og storehjernen ... Vi har røven fuld af hjerner.... Ups, hovedet ...
Glem det der sagelige vås med lille og storehjerne, der er blot tale om en stor pladder-klat på indvendige side af hovedet
woohoo multitaskin forklare det hvorfor vi har kriller i maven fx ved forelskelse .. nervøsitet etc? eller er teorien stadig at det er fordi mavesækken består af nerver...
QuoteOriginally posted by Bonnie
Vi har Core2duo processors, mens kvinderne må nøjes med en P4
Den kommentar og dit avatar, siger siger meget om dig..
*Joke* ( <- Til dem der ikke har humor)
QuoteOriginally posted by Porre_kaj
woohoo multitaskinforklare det hvorfor vi har kriller i maven fx ved forelskelse .. nervøsitet etc? eller er teorien stadig at det er fordi mavesækken består af nerver...
Det forklarer al den kilden i maven jeg får, når jeg står ved buffeten..