Lydisolering af værelse.

• Hej Alle.

Jeg kunne godt tænke mig at få lydisoleret mit værelse.
    Mine forældre klager tit over at der kommer for meget larm fra mit værelse når jeg ser film.

I CinemaxX i Odense har de hængt sådan en slags skumplader op på væggen som isolerer for lyden.

Er det muligt at købe noget lignende nogen steder uden at det er ALT for dyrt?

Mvh. Anders.

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

• Tror ikke du får noget billigt lydisolering som fungerer..
    Det mest optimale i et værelse ville være at lave lydisolerede mure, og købe sig en lydisoleret dør, men igen, det blir sgu dyrt.. Den über billige løsning kunne være æggebakker over alt, men det er hverken kønt, eller hjælper s¨meget som man kunne ønske.
    Hvor meget dæmpningsmåtter virker ved jeg ikke, men det kunne være en mulighed. Dog er det også ganske grimt, og ganske dyrt..

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Tror desværre dit (Burger) forslag kan gå hen og blive dyrt.. Isør hvis den sidste del af teksten omhandler en:

Hvis de omkransende bygningsdele
    - gulv, væg og loft - ikke har samme lydmæssige kvalitet som skillevæggen, skal de brydes.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Originally posted by John H
    Surround hovedtelefoner, virker fint her 8) , både billigere og lettere end at støjisolere.

Men hvad nu hvis man har anlæg for 14.000? Er det så ikke lidt nederen?

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

• Det du måske leder efter er æggebakkeskum/Noppeskum, mange hifi nørder bruger dette..

Jeg vil tro det kan tag lidt af din larm, og evt, hvis du har en bass stående på gulvet køb nogle spike fødder til og smæk under for at få mindsket bassen i gulvet..

Her kan du ringe og høre nærmere om pris osv.

http://skumgaarden.dk/demo/portfolio.html
    http://dp-international.dk/lyd…ing/absorbenter/index.htm

http://www.lindeoglarsen.dk/pr…ndstraleskaering/pris.htm

Det skal ikke være det helt tynde skum så hjælper det ikke..

håber det kan hjælpe dig..

Originally posted by urbananen
    Tror desværre dit (Burger) forslag kan gå hen og blive dyrt.. Isør hvis den sidste del af teksten omhandler en:

Hvis de omkransende bygningsdele
    - gulv, væg og loft - ikke har samme lydmæssige kvalitet som skillevæggen, skal de brydes.

Vi har brugt det med gipspladerne på Kulturellen (et kulturhus i Herning) hvor der jævnligt bliver holdt både koncerter og technofester. Der er en masse store vinduer, og med gipsplader monteret foran dem (med nogle trærammer af en slags) så har det taget en del af lyden ud mod gaden, og det generer dermed ikke dem der bor overfor nær så meget.

Jeg ved naturligvis ikke hvad det har kostet, men jeg ved, at gipsplader ikke er verdens dyreste produkt, så måske de kunne hjælpe uden at gulve og lofter også skal laves om.

Originally posted by Burger
    Vi har brugt det med gipspladerne på Kulturellen (et kulturhus i Herning) hvor der jævnligt bliver holdt både koncerter og technofester. Der er en masse store vinduer, og med gipsplader monteret foran dem

Samme her :)

• Det skum er SHJV ikke desideret beregnet til lydisolation, men til at bryde stående bølger i lokalet og derved kun få lyden én gang. Spikes er også beregnet på at få bedst mulige kontakt til underlaget (omend dette er ret omdiskuteret).

/ask

• Det var nu også gas ;)

Det hænger ikke sammen at have et anlæg til 14k og lydisolere værelset.
    Så må man gå på kompromis. ;)

Originally posted by jacobask

Det skum er SHJV ikke desideret beregnet til lydisolation, men til at bryde stående bølger i lokalet og derved kun få lyden én gang. Spikes er også beregnet på at få bedst mulige kontakt til underlaget (omend dette er ret omdiskuteret).

/ask

Ja men jeg besvarede kun spørgsmålet fra #1 ang. skum på vægen han havde set..

Men den bedste løsning er nok at lave en træramme som er monteret et lillet stykke fra vægen så den ikke har kontakt til den org. væg der står.. og så smide et tyndt lag rokuld på og derefter æggebakker og rokuld igen og så en 2lags gipsplade som er tætnet hele vejern rundt i kanter med skum eller andet lign.

Det har jeg være med til at lave på et værksted, og det virkede udemærket..

Pris må du selv finde ud af men jeg tror ikke den er billig den løsning.