Multimedia World A/S

• Tænkte lige jeg ville dele en lille beretning med jer, før jeg smutter på juleferie i det sydjyske her til aften :)

Jeg var en tur nede af Falkoner Allé fredag aften (15/12) og spottede et nForce 680i bundkort hos Multimedia World og købte det omkring kl. 1730. Slæber det hjem, sætter det til og kan konstatere det ikke virker - matchet op mod Corsair Dominator PC2-8500, et 7900GS og min Conroe. Nå.

Ned til forhandleren lørdag (16/12) og får at vide deres teknikafdeling har med omlevering at gøre - og de først åbner mandag. Oh well. Hele vejen ned til dem mandag (18/12), for så at få at vide at varen hverken kan omleveres eller ombyttes eller for den sags skyld returneres (og altså hæve købet). Den eneste mulighed er at de prøver at genskabe fejlen - og det tager dem mellem 2-14 dage.

Øhm, ahva? :ohmy:

Oh well. Der var ikke mere at diskutere med dén tekniker. De får bundkortet og jeg fortæller dem jeg står for at flytte til udlandet de næste par dage, så det haster rimeligt. Og det er trods alt en relativt dyr vare der er tale om. Det var uden betydning for dem.

Lystigt og frejdigt smutter jeg hen til en kammi midt i byen, skriver købelovens sektioner om sælgers misligholdelser og varens fejl og mangler ud og hvalfarter tilbage til butikken. Her viser jeg det til teknikeren, helt stille og roligt, bare så han lige kan se lovgivningen på området.

Og hva tror du så han siger? "jamen det er da godt for dig, du har fundet nogle linier i købeloven der hjælper dig - men det her er min butik, og her bestemmer jeg!"
    (Alt i mens står jeg, tror jeg, med et let måbende udtryk og stirrer tomt ud i luften)

Øhm. Nå.. Jamen så er der jo ikke andet for, så jeg fortæller manden i venlig og rolig tone, at jeg overlader sagen til forbrugerrådet.

24 minutter senere ringer han til mig og siger han ikke kan genskabe fejlen, så jeg godt kan afhente bundkortet - det koster så bare 200-400 kr., fordi han har brugt tid på det. Gad vitterligt ikke skændes med fyren, så jeg noterede mig bare at beløbet er ulovligt, idet jeg er påduttet aftalen, når de afviser omlevering eller at hæve købet. Så jeg stak ham pengene da jeg ellers ville stå uden bundkort.

Så er det så jeg sidder tilbage med et par underlige ideer:

http://ebblog.dk/541/perma/3253

- kunden har krav på at få ombyttet varen til en ny? Ja?
    - kunden har mulighed for at hæve købet? Ja?
    - afhjælpning af mangler skal ikke koste kunden noget? Vel?

(Og nu virker det som sådan også fint nok - med andre RAM-blokke). Selv om mine "gamle" dominators står på eVGA's compatibility liste.

Jeg nåede at lave en klage til forbrug.dk før MMW ringede og sagde jeg kunne hente den - og jeg holder stadig på at sende klagen ind og hive fat i DR-kontant/TV2-basta, for det er da helt hen i vejret, det her.

Eller hvad?

Glædelig jul :cheers:

• Sikke en opførsel fra hans side :S

Jaja det er din butik, men du skal vel stadig overholde købeloven mester! ;)

Og i lige måde, håber det bliver en god tur til det sydjyske :)

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

• De må vist være næste års røv! X( Føj, en klam behandling af sine kunder, at nægte dem reklamationsretten! :rolleyes:

Og du er vist ikke den første, efter hvad der står i forhandler-sektionen ...

Originally posted by Mikkel
    De må vist være næste års røv! X( Føj, en klam behandling af sine kunder, at nægte dem reklamationsretten! :rolleyes:

Og du er vist ikke den første, efter hvad der står i forhandler-sektionen ...

Ja tænkte jeg os, efter at have kigget på comments i forhandler sektionen....

Hvaaa er der nogen der er friske på at splejse om en Krysantimum bombe ? :idea:

Så skriver vi hilsen tweak.dk på den og så ind i butikken med den :ph34r:
    Så ska de nok stramme op...hvis de er istand til det efter explosionen :finger:

*Håber ikke der er nogen der tar det jeg har skrevet seriøst* :T

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Tja, det kan jo være, at der evt. kun skal en biosopdatering til før bundkortet vil virke og så er sagen jo ikke så meget anderledes end denne, og så er der nok ikke så meget at gøre.

Du har desuden indleveret et produkt, som jo egentlig virker fint, og så kan reklamationsretten ikke bruges til ret meget, da der ikke er noget at reklamere over.

Derudover, så er en fysisk forretning ikke tvunget til at bytte en vare, og omlevering kan der jo ikke være tale om, hvis der ikke reelt eksisterer en fejl.

Så skal du klage til nogen, må det jo være bundkortproducenten, da de har opgivet at bundkortet kan køre med dine ram uden evt. at informere om hvilken biosversion der skal til.

• I allerhøjeste grad korrekt.

Det eneste man kan klandre MMW for (for EN gangs skyld), er manglende venlighed...

AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

• Hvis vi nu lige tager den fra starten af, kan jeg da ombytte en hvilken som helst vare, hvis den jeg har købt ikke lader til at virke. Ellers misforstår jeg KBL ang. fejl og mangler :)

Pointen er faktisk nærmere at de tager sig betalt for at få en tekniker til at se på varen, når 1) ombytningen er et krav for kunden og 2) denne skal holdes udgiftsfri.

At varen i sidste ende ikke fejler noget er principielt underordnet.

Originally posted by xt0m
    Hvis vi nu lige tager den fra starten af, kan jeg da ombytte en hvilken som helst vare, hvis den jeg har købt ikke lader til at virke. Ellers misforstår jeg KBL ang. fejl og mangler :)

Pointen er faktisk nærmere at de tager sig betalt for at få en tekniker til at se på varen, når 1) ombytningen er et krav for kunden og 2) denne skal holdes udgiftsfri.

At varen i sidste ende ikke fejler noget er principielt underordnet.

Du skal kun holdes omkostningfri hvis varen fejler noget, og det gør den jo netop ikke, for bundkortet virker jo fint sammen med andre RAM. At den IKKE virker sammen med de RAM du oprindelig havde købt er jo ikke MMW's skyld med producenten af bundkortet, så ja, du har i mine øjne misforstået Købeloven ang. fejl og mangler.

Dit problem er jo i bund og grund det samme som i den tråd jeg har linket til, og der har du ikke problemer med at se sammenhængen.

• lyder godtnok underlig at han nægter at ombytte det. Hmm det bundkort du har købt ku han sagtens vide at der var fejl på fra starten af også bare probbet det ned igen og solgt det sådan noget fusk.

Jeg har selv lige oplevet noget ligne med Midt-Data hvor jeg hade købt et Sony 50" TV også ser jeg at ders 55" var bedre og pakker så mit 50" ned og har jo set om der var fejl på ;) kommer så op i ders butiks service og levere det tilbage for at ombytte det til 55"en
    2 dage senere ringere de så og siger at de ikke ville ombytte det da der er en ½-1cm ris i venstreside i toppen af skærmen :ohmy: tænkte jeg og sage at den intet fejlede da jeg pakkede den, men så sage de bare at det var jo påstan mod påstan og jeg intet ku bevise hvis jeg ikke hade nogen billeder hvor fejlen ikke var der, de ville slet ikke ha noget med det at gøre og jeg spurte så om det ku ombyttes med en nedsat pris som jeg godt ku men jeg sku gå 2500kr ned i pris for en 2 dags gammelt TV :boxed: det var fordi sage han at ellers ku de ikke komme af med det igen. Jeg fik dem så presset ned i 1800kr med meget diskotion med chefen og betalte mere pris for det nye :pokey:
    de har stadig det TV jeg leverede tilbage på ders side

• GI GAS!! De skal bøde.-.. dog købte jeg min først comp. der inde og den virkede bare + da køleren på gfx stod af byttede de med et smil :))
    Og mit 7900GT er også derfra, + de ombyttede mit gamle som der havde været loddet på og det hele (og det så de ikke :D) ;)

Men når sådan noget der sker så ska det bare videre i systemet!

Mvh Mads :T

Originally posted by Burger
    Du skal kun holdes omkostningfri hvis varen fejler noget, og det gør den jo netop ikke, for bundkortet virker jo fint sammen med andre RAM. At den IKKE virker sammen med de RAM du oprindelig havde købt er jo ikke MMW's skyld med producenten af bundkortet, så ja, du har i mine øjne misforstået Købeloven ang. fejl og mangler.

§ 76. Der foreligger en mangel ved salgsgenstanden, hvis
    - 1) genstanden ikke svarer til den betegnelse, hvorunder den er solgt, eller...
    - 2) sælgeren eller et tidligere salgsled har givet oplysninger som nævnt i nr. 1 på varens indpakning

Den svarer ikke til den betegnelse hvorunder den er solgt. Om det er forhandleren eller et tidligere salgsled, endsige producenten, er der i KBL ikke taget forbehold for.

§ 77 a, stk 1. Afgørelsen af, om salgsgenstanden lider af en mangel, træffes ud fra dens beskaffenhed på tidspunktet for risikoens overgang. Forelå der på dette tidspunkt en mangel, hæfter sælgeren herfor...
    Stk. 2. Svarer salgsgenstanden ikke til, hvad der kan kræves efter §§ 75 a-77, og skyldes dette, at sælgeren ikke har opfyldt sine forpligtelser efter aftalen, foreligger der uanset stk. 1 altid en mangel.

Med andre ord, jeg skal som kunde ikke vente på at der kan konstateres en fejl ved produktet - KBL giver ret til vederlagsfri omlevering.

• Jeg havde på et tidspunkt problemer med at få mit abit as-8 til at boote med P4 660. Det ville bare ikke virke.

Jeg kontaktede midtdata hvor jeg havde købt bundkortet.

Jeg vil dem så til at tage hele min computer ind og undersøge den.

2 dage senere ringer de og siger at det er min cpu er der defekt. Og at jeg skal betale ca 400kr. Da fejlen ikke var på det hardware jeg havde købt hos dem. (Hvilket jeg synes er meget fair)

Jeg kontakter ham jeg havde købt min 660 af. Han siger så at den virker 100%. Han ringer til Midtdata. Og får dem til at opdatere bios. Så virkede det hele.... :clap:

Jeg kørte så op og hentede min computer. Og regende faktisk med at jeg skulle betale. Da varen jo ikke feljede noget. Men til min store overraskelse så fik jeg at vide at det ikke kostede noget :cheers:

Det er sku da god service...

For Det var bare bios som ikke understøttede min cpu. Hardware fejlede jo ingen ting. Så hvis det var helt rigtig ville jeg da mene at det var noget som jeg skulle betale for. Men klager da ikke over at de vil gøre det gratis... :9xo

• Den eneste, og snart eneste butik på Falkoner Alle der dur til noget, er Data Engros!

Har selv handlet hos MMW en del gange, dog kun småting. Og det er virkelig noget skod at handle hos dem!

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Om ikke andet.. du skal vel derned igen xt0m?
    Var det så ikke en ide lige at printe de bedømmelser og give det til dem? :)
    Ikke for deres skyld.. men for alle de andre som kommer i deres kløer.
    Kan jo være chefen indser han måske skal gøre noget ved det.

Det skal vel helst gives til chefen for en effekt.

Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

Originally posted by Azjo
    Det skal vel helst gives til chefen for en effekt.

Yes, ellers er der god chance for, at det bare ryger i skraldespanden, når han forlader butikken igen.

Originally posted by Tarantula
    Den eneste, og snart eneste butik på Falkoner Alle der dur til noget, er Data Engros!

Helt enig der :9xo

Njah, Azjo, jeg regner egentlig med at snakke lidt med forbrugerrådets hotline og så ellers lade dem klare resten.. Der er i øvrigt to direktører for MMW, de er begge på ferie og først hjemme i DK igen ml. 4-8. januar.

• Ok, hvem har allerede været forbi butikken???? - stå frem!
    Så lige at der var blevet smadret en rude indgangsdøren i en af afdelingerne, da jeg cyklede forbi på vej hjem fra træning... Så kan de sgu lære det... :D

Håber du har heldet med dig, xt0m! Når nu du tager til landet med de mange søer, går jeg ud fra at du ikke får tid til at hjælpe med at samle min snart kommende puter... :(

Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

Rettet en gang, sidst af The_Dude ().