Uge #49: Julelys

• Så er vi klar til en rigtig december jule opgave.

Denne uges opgave er således Julelys. Tag et billede af starin lyset hjemme på bordet eller bevæg dig ud og lad lyset gå op for dig i byen eller på landet.

REGLERNE HUSK DEM NU

Max 800x600px

EXIF kunne ses så vi kan se dato billedet er taget (problemer læs min blog)

Billedet skal ses på tweak uden behov for at trykke på det for at se full size

Billedet skal være taget i den uge opgaven til hører

Kun et billede pr. person i hele tråden, post kun det billede du deltager med

Billedet må være behandlet men ikke en collage af flere billeder eller tegnede elementer.

Ugens opgave uge 49: Julelys

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Nu bliver der nok ikk deltagelse fra min side, da jeg sælger kamera onsdag/torsdag til fordel for at opgradere til 30D + Canon 70-200 2.8L IS USM samt andet udstyr..

Originally posted by Hardstyler
    Nu bliver der nok ikk deltagelse fra min side, da jeg sælger kamera onsdag/torsdag til fordel for at opgradere til 30D + Canon 70-200 2.8L IS USM samt andet udstyr..

Hva piver du over du har både mandag, tirsdag og evt. onsdag... ud af vagten :)

Originally posted by _WHAT_

Hva piver du over du har både mandag, tirsdag og evt. onsdag... ud af vagten :)

Du ska tænke på det er mig jo. jeg ska lige ha lettet røven ud af min lejlighed :P

Originally posted by Hardstyler

Du ska tænke på det er mig jo. jeg ska lige ha lettet røven ud af min lejlighed :P

SPAAARKK....... kunne du mærke det :T

SPAAARKK....... kunne du mærke det :T

Det kilder! Stop!

Men jeg tror ikke jeg har det store tid, arbejder de her dage fra 8:30 til 18:00 - så med transport er min dag således: 07:15 - 19:45
    Så når jeg kommer hjem ska jeg ha noget aftensmad, og så er den aften væk!

Men jeg regner med at bestille udstyr torsdag! *poke Engel*

• Passer da perfekt, så er det bælravenes mørkt, når du kommer hjem :T

• Nå, var lige nede i byen og ta' et billede af juletræet på torvet.

Ved sQ ikke lige hvad jeg selv synes om det, i alfald kan jeg ikke gøre det bedre. :rolleyes:

Jeg brugte mit lille 15 cm stativ på mit Canon PowerShot S2 IS til billedet.

Men der er da noget julelys over billedet. :D

Jeg vil meget gerne ha' ris/ros til billedet.

Billedet er taget med det som WHAT foreslog mig: AV - Lav ISO - Høj F tal. :9xo

[Blocked Image: http://img517.imageshack.us/img517/122/juletrkqz0.jpg]

Edit: Juletræet er rettet op.

• Du har fanget den fede julestemning :9xo kan godt lide effekten af "Halos/glorier" omkring lysene. Rigtig Disney jul ;)

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

• halosne kommer netop pga. den høje blænde og den lange lukketid.

Ser fint ud men det er ikke meget man kan se af træet men man kan selvfølgelig sige at lysene faktisk danner formen og man er ikke i tvivl :)

• Fruitloop, Ja mere jule stæmning kan der næppe komme over billedet. :) det skulle lige være hvis juletræet var mere synligt.

WHAT, Ja det har jeg nu erfaret, og ja man kan da se hvad lysene danner. :)

halosne kommer netop pga. den høje blænde og den lange lukketid.

Ser fint ud men det er ikke meget man kan se af træet men man kan selvfølgelig sige at lysene faktisk danner formen og man er ikke i tvivl :)

Jeg synes til gengæld at det er rigtig fedt at man ikke kan se træet særlig godt.=)

• Utroligt fedt billede ;) om det er med vilje eller ej, så er det en fed effekt at træet er forsvundet og kun er lysene tilbage.. og så er de dersens halos i snakker om lige prikken over i'et :D

Originally posted by Marquis
    Håber jeg finder tid i den her uge til at deltage, er jo ret nemt emne :D Kunne desværre ikke overskue sidste uges emne, mht at have tid til at tænke på et motiv, men skam flotte billeder der blev taget , trods den lave deltagelse.

Ideer er nemme at finde på ja, men tror derimod det er en udfordring at få nogle flotte billeder ud af det

• Flot billede - prikken over i'et vil være at rette træet på så det er helt lodret ;)