Politiet er fandmer ikke for kloge..

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk


    Den er vel sjov nok, men skal det forsås sådan at dem der ikke er enige med dig er dem der bliver skrevet om? :ohmy:


    Nej, synes bare mange argumenter er utrolig tøre og unødvendige at køre på.


    M.Beier, hvis vi skal ta' den personligt så tager vi den over pm, smarte ;)

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe


  • At have stukket en pistol i panden på ham havde nok været at gå over stregen :boxed:
    men aktivisterne ved jo hvad de har i vente når de laver så meget lort som de gør, og det er jo ikke et enestående tilfælde. De har jo ofte været i klammeri med politiet.
    Uanset om man kan lide politiet eller ej så har man pligt til at gøre hvad der bliver sagt, og det gør de jo tydeligvis ikke. Mener man så at man bliver uretfærdigt behandlet må man bruge de kanaler der nu engang findes til det (retssystemet). Det er det hele vores samfund bygger på.
    Aktivisterne yder selvtægt mod nogle uskyldige folk og det kan på ingen måde accepteres.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem men har set videon og har tidligere set film som denne og set hvor misvisende de kan være.


    Jeg ved ikke hvor mange af jer der kan huske tilbage til da det gik galt ved brænder fest i Spjald?


    Der var folk der blev bidt af hunde og slået med knipler. I medierne blev flere unger interviewet og sagde de var på vej væk og gjorde som der blev sagt.


    Jeg kender mange som var til stede og ved også udmærket hvem nogen af dem som udtalte sig var og at de stod og sagde var en direkte løgn.


    Blandt andet en af dem man så side og pive i fjernsynet nogle dage efter fordi han var blevet bidt i benet af en hund. Han sagde at han bare tilfældigt var kommet forbi og ikke havde noget med det at gøre og selvfølglige gjorde som der blev sagt.


    LODRET LØGN, knægten hyl og skreg som en stukken gris da han kom i ambulancen og sagde flere gange i hans tuden at jeg skulle også have gjort som de sagde og hvorfor gik jeg ikke bare osv.


    Det jeg vil frem til er at de her film ofte er alt for ensidet og ikke viser hvad der virkelig foregik. Det er en utrolig svær situation at overskue når du står der og kan se det hele, at påstå man kan gøre det ud fra video er noget fis.


    Jeg giver ikke meget for de unge som stiller sig op på den måde og gør ting som de ved vil give problemer med politiet. De ved de går ind til det og der er ingen tvivl om at de også tager konfentrationen. Bagefter prøver de så i medierne på at ligne uskylden selv og slet ikke have gjort noget forkert, men egentlig er de fulde af lort for at sige det pænt.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Præcis! Og umiddelbart vil jeg tro at vedkommende der står og filmer her er en af aktivisternes egne personer. Og der er selvfølgelig ikke blevet offentliggjort noget af det hvor de laver hærværk mod bygningen (både ud- og indvendig).


    Der er også mange af dem der løber væk undervejs. Hvis de virkelig står bag det de laver så skal de da blive og stå sammen med de andre. Men istedet stikker de af med halen mellem benene.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • "Hvis" dette kun havde været en demo og foregik stille og roligt - ja så var der vel heller ikke brug for flere politifolk? Det burde jo ikke være nødvendigt med så meget politi hvis folk kunne holde sig på et "normalt" plan.


    Som What er inde på så er det svært at vurdere ud fra en video - og en del af besvarelserne herinde er subjektive og ikke objektive, hvilket det burde være i denne debat.


    Det kan godt være det går udover nogle udskyldige i sådan en situation - men sådan er det at være i the warzone. Dem som sidder fredeligt og bliver slået kunne jo lige så godt være sure på de aktivister som ophidser politiet? Hvis alle gjorde som der blev sagt så skete der jo heller ikke noget.


    I kan jo se på videoen hvor mange som lige løber hen og skubber til politiet og så løber deres vej igen. Det er ikke at demonstere imo.

  • hmm, grunden til at der bliver slået ned i den siddende mængde er så vidt jeg kan forstå ud fra talen på videon at de sidder og roder i deres lommer. i sådanne tilfælde har politiet lov til at bruge kniplen som middel til at beskytte dem selv mod hvad end, der bliver fundet frem fra lommerne.. det er simpelthen for at beskytte sig selv..


    men det ændrer ikke på mit synspunkt om at han trækker den for vidt... han slår mange gange, hurtigt i streg, og rammer bare hvad han nu rammer... og knibler må under INGEN omstændigheder bruges til at slå i hovedet med.


    men imo er han også den eneste der går over stregen (bortset fra aktivisterne selvfølgeligt).



    lige én ting mere.. nu er de unge på videoen blevet kaldt hippier så mange gange i denne tråd, at man ikke kan tælle det på fingrene mere...
    men NEJ! de er IKKE hippier! de er så meget andet, men hippier er de fandme ikke. de er så meget det modsatte af hippier de kan være uden at være i hæren!
    så kald dem aktivister, bz´ere, utilpassede unge, de udstødte, kriminelle, tabere, idioter, eller mange andre ting... men IKKE hippier!


    (det var så dagens sure opstød.. jeg skal ikke lade det gentage sig :$)

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

  • Quote

    Originally posted by Avartar


    LÆS dit eget link ;)
    Underordnede organisationer (såsom politistyrken, militære enheder, skoler og så videre) regnes som en del af den udøvende magt.


    Det passer ikke, det er regeringen der er den udøvende magt, du kan ikke regne med wikipedia overhovedet, det er ikke troværdigt, da en hver der lyster kan komme med deres version den pågælende sag!

  • Det var ikke længere en fredelig demonstration i det øjeblik maling og hærværk kom ind i billedet.


    De unge klaphatte fik hvad de bad om - hverken mere eller mindre.


    Jeg har meget stor respekt for politiets arbejde - upåagtet at der findes et par brådne kar, for det gør der altid i så stor en organisation.

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....



  • :9xo
    Er HELT enig, de unge har selv frem provokeret den situation.


    Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

  • lige lidt til tråden....


    Jeg mener det er helt fint de unge giver udtryk for deres tilstand, dog ikke med vold som redskab. politiet bruger de redskaber de er skolet til, så de passer deres job. jeg kan sagtens forstå de unges vrede, da KBH komune ikke har solgt ungdomshuset til faderhuset, men til et fusk firma der solgte videre til faderhuset uden betingelser.


    Derudover bliver jeg lidt muggen når folk bruger hippier i negativ form... er selv et produkt af nogen, og det er vigtigt at kæmpe for det man tror på.

  • Quote

    Originally posted by RAC


    Nej, synes bare mange argumenter er utrolig tøre og unødvendige at køre på.


    M.Beier, hvis vi skal ta' den personligt så tager vi den over pm, smarte ;)


    Nah, er modstander af spam :finger:

  • Quote

    Originally posted by BrorWom
    lige lidt til tråden....


    Jeg mener det er helt fint de unge giver udtryk for deres tilstand, dog ikke med vold som redskab. politiet bruger de redskaber de er skolet til, så de passer deres job. jeg kan sagtens forstå de unges vrede, da KBH komune ikke har solgt ungdomshuset til faderhuset, men til et fusk firma der solgte videre til faderhuset uden betingelser.


    Derudover bliver jeg lidt muggen når folk bruger hippier i negativ form... er selv et produkt af nogen, og det er vigtigt at kæmpe for det man tror på.




    flot indlæg! :9xo

  • Quote

    Originally posted by Krapylet^


    Det passer ikke, det er regeringen der er den udøvende magt, du kan ikke regne med wikipedia overhovedet, det er ikke troværdigt, da en hver der lyster kan komme med deres version den pågælende sag!


    Så du mener at du har ret, og alle de samfundsfagsbøger jeg har haft tager fejl? :roller:

  • Fuldt fortjent. Hvis man ikke kan opføre sig ordentligt, så må man få sig lidt knippelsuppe.


    Men venstrefløjsaktivisterne har meget svært ved at forstå, at hvis de ikke kan opføre sig ordentligt, laver hærværk og ikke gider følge politiets ordre. Så er man NØDT til at bruge magt, for at få dem til at høre efter.


    Der er jo heller ingen tvivl om, at vi kommer til at høre en masse klager efter rydningsaktionen i Ungdomshuset.


    EDIT:


    Quote

    Originally posted by Krapylet^
    Det passer ikke, det er regeringen der er den udøvende magt, du kan ikke regne med wikipedia overhovedet, det er ikke troværdigt, da en hver der lyster kan komme med deres version den pågælende sag!


    Øh nej?? Regeringen er den LOVGIVENDE - Da de laver lovene. Politiet er den UDØVENDE - da det er dem, der bruger lovene. Og til sidst har vi Domstolene der er den - drumroll please - DØMMENDE - og hvorfor? Fordi de dømmer folk ud fra lovene. :roller:

  • Quote

    Originally posted by Lecter
    Fuldt fortjent. Hvis man ikke kan opføre sig ordentligt, så må man få sig lidt knippelsuppe.


    Men venstrefløjsaktivisterne har meget svært ved at forstå, at hvis de ikke kan opføre sig ordentligt, laver hærværk og ikke gider følge politiets ordre. Så er man NØDT til at bruge magt, for at få dem til at høre efter.


    Der er jo heller ingen tvivl om, at vi kommer til at høre en masse klager efter rydningsaktionen i Ungdomshuset.



    kan sige, at der bliver det ikke kun fra "vores" side ..

  • Quote

    Originally posted by Raller



    kan sige, at der bliver det ikke kun fra "vores" side ..


    Over politiet? Jo det tror jeg da nok det bliver.


    Men nej, der kommer nok nogle klager fra os naboer over alt det pis i har smadret. Heldigvis tror jeg de fleste har indset, at deres bil ikke skal stå på kvickly parkeringspladsen omkring d. 14. december.


    Men på den anden side, så plejer i jo også bare at smadre butiksruder, vinduer og skide på trappestenen. TAK FOR JERES SAGLIGHED! X(