Svær gåde


  • Nej squ.. glemmer man ikke lige densitet?


    Det FYLDER lige så meget som det fortrænger - derfor jeg laver de massefylde omregninger

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Nej squ.. glemmer man ikke lige densitet?


    Det FYLDER lige så meget som det fortrænger - derfor jeg laver de massefylde omregninger


    Lad os sige at kæppen har et rumfang på 10 liter, men at vægten kun er 3.8 kg. Fortrænger kæpppen 1 liter vand, vil opdriften være 1 kg. Fortrænges 3.8 liter vand, så må kæppen altså veje hvad der svarer til 3.8 liter vand, og derved ændrer vægten af bajlen sig ikke.


    I og med at kæppen fortrænger en mængde vand svarende til sin egenvægt, så må baljen veje det samme som før.

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Nej squ.. glemmer man ikke lige densitet?


    Det FYLDER lige så meget som det fortrænger - derfor jeg laver de massefylde omregninger


    Jeg lavede umiddelbart samme fejl. Du antager at kæppen bliver dykket helt under, men den flyder.

  • jaja.. 42 var da ikke helt ved siden af... :boxed:


    fattede absolut ingenting af gåden, men det går nok.. :oops:

    Asus P5W DH DLX + E6600
    Gainward Golden Sample 7800 GTX 256 + LG Flatron L1980Q
    WD Raptor 74 GB + Seagate 250GB
    Corsair XMS2 2 x 1024 MB PC-6400
    Logitech G5 Laser + Logitech internet navigator SE
    Cooler Master CM Stacker - Black + 450W OCZ Modstream PSU
    Sennheiser HD 457 + Logitech Z-5500 Digital

  • svaret kan også godt være over 50... fx hvis træsorten er pokkenholt, vil den samlede vægt være 51,065 kg... det er jo bare et spørgsmål om at træets densitet er højere end vand´s...


    derfor har gåden mere end ét svar..

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

  • Quote

    Originally posted by Jepson
    svaret kan også godt være over 50... fx hvis træsorten er pokkenholt, vil den samlede vægt være 51,065 kg... det er jo bare et spørgsmål om at træets densitet er højere end vand´s...


    derfor har gåden mere end ét svar..


    Og hvis så det træ er hult, så er det endnu værre..


    Som udgangspunkt siger man altid at træ flyder - der er altid undtagelser ;)

  • hvis det er hult vil den samlede vægt være mellem 50 kg og 51,065kg..


    men hvis der kommer en gåde hvor massefylde indgår, ville det være rart at der også stod præcis hvilket stof der er tale om :)
    for begrebet "træ" dækker over sindsygt mange forskellige sorter :ohmy: træ er jo ikke bare træ :ohmy:

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

  • Quote

    Originally posted by Jepson
    hvis det er hult vil den samlede vægt være mellem 50 kg og 51,065kg..


    men hvis der kommer en gåde hvor massefylde indgår, ville det være rart at der også stod præcis hvilket stof der er tale om :)
    for begrebet "træ" dækker over sindsygt mange forskellige sorter :ohmy: træ er jo ikke bare træ :ohmy:


    I denne her opgave er træ "bare" træ, så længe at massefylden er lavere end ca. 1g/cm³

  • Happy^ du har simpelthen kostet mig et tastatur af bare raseri. Jeg sværger jeg sad ved skærmen og stirrede på den gåde. Prøvede alle mulige ting men der skete intet.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by Maverick
    Har stadig ikke fattet noget... Overlever nok.



    bare rolig.... du er ikke alene :boxed:

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Til dem der gerne vil være med:


    SPOILER!!!!!!


    Quote


    1: højreklik billedet, og gem det på computeren
    2: højreklik "billed" filen og åben den med winrar
    3: pak den ud... password: inside out
    4: læs gåden i tekstfilen og løs den ;)