Henrettelse af Saddam Hussein

  • hvis vi endelig skulle være helt hippe skulle man tage den slags ja både ham og bush... en tur til et øde sted på grønland....så kan vi lave innovativt reality tv, og vinderen vinder en brydekamp med en isbjørn...og det gør taberen også. og så kan man sidde og more sig over det lige så vel som "vild med svans" med mr fatman .....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Selvom man nok let kan få lov at se det på en eller anden måde, så er DK dog stadig så civiliserede at de ikke vil vise det i tv...
    "DR og TV2 vil ikke vise den døende eks-diktator"


    men alligevel vil 40% gerne have set det i tv :ohmy:

  • Ja.. Så er det jo nok også over 40% som synes det er fint med en dødsstraf i hans tilfælde.
    Alene her inde er der jo over 60% som helst ser ham død..
    Så fordi man synes det er fint at han bliver hængt, er man ikke psykopat.. Med mindre over halvdelen af den danske befolkning kan betragtes sådan..
    Her hjemme synes hele familien i hvert fald det er fint at han bliver dømt til døden

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Som sagt er jeg imod dødsstraf. Så er det for mig ét fedt, om der er tale om Saddam eller en lommetyv. Jeg kan sætte mig ind i folks forståelse for, at de mener at netop Saddam skal dø. Men jeg synes det er noget bavl at sige, at man generelt er imod, men i dette tilfælde vil gøre en undtagelse. Enten er man for, eller er man imod. For hvor skulle grænsen ellers sættes? Skal man lave en liste af regler og omstændigheder, der skal være med til a dømme? Det er så langt ude og absurd.


    En anden ting som jeg synes er forkastelig og kvalmende er, at folk kan tale om, at sidde og se en henrettelse på TV. At sidde der i familiens skød, med en skål popcorn og Haribo på bordet, mens der på TV kører en henrettelse. Det er den syge fornøjelse folk har af det, jeg synes er skrækslagene. Det er mindst lige så ulækkert, som at downloade henrettelserne af de vestlige gidsler i mellemøsten, udført af diverese terror-grupper. Usmageligt og kvalmende. Forstår ikke den type mennesker og deres fordrejede tankegang.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Som sagt er jeg imod dødsstraf. Så er det for mig ét fedt, om der er tale om Saddam eller en lommetyv. Jeg kan sætte mig ind i folks forståelse for, at de mener at netop Saddam skal dø. Men jeg synes det er noget bavl at sige, at man generelt er imod, men i dette tilfælde vil gøre en undtagelse. Enten er man for, eller er man imod. For hvor skulle grænsen ellers sættes? Skal man lave en liste af regler og omstændigheder, der skal være med til a dømme? Det er så langt ude og absurd.


    En anden ting som jeg synes er forkastelig og kvalmende er, at folk kan tale om, at sidde og se en henrettelse på TV. At sidde der i familiens skød, med en skål popcorn og Haribo på bordet, mens der på TV kører en henrettelse. Det er den syge fornøjelse folk har af det, jeg synes er skrækslagene. Det er mindst lige så ulækkert, som at downloade henrettelserne af de vestlige gidsler i mellemøsten, udført af diverese terror-grupper. Usmageligt og kvalmende. Forstår ikke den type mennesker og deres fordrejede tankegang.


    Mht. 1. spalte, efter min mening, synes jeg godt at man kan sige, at man er imod dødsstraf, men dog ønsker at der bliver gjordt en ende på Saddam Husseins liv. Den mand har forvoldt så megen skade og ødelæggelse, at det ikke er til at holde ud og tænke på. Tror at alle de ramte familier (RIGTIG, RIGTIG MANGE), vil føle sig lettede, sikre og trygge ved bekræftelsen på hans død. En enorm byrde vil altså blive fjernet fra deres skuldrer. Jeg mener derfor godt, at man i et tilfælde som dette, når man tænker på de skrækkelige ting som Saddam har forvoldt, kan ønske at se ham død - selvom ens holdning er, at man ikke går ind for dødsstraf. På basis af, at verden er et bedre sted uden den mand, og ved tanken om alle de menneskers lettelse, som endelig kan ånde op, og begynde at komme over de sorger som de har gennemgået...


    Mht. 2. spalte. Er fuldstændig enig. Synes simpelthen det er forkasteligt, at sidde og se på...

  • Et øje for et øje, en tand for en tand ... An eye for an eye, and the whole world goes blind ...


    Shit happens ...


    Personligt syntes jeg at USA skulle have smidt et par nukes i mellemøsten da der først var problemer med dem der nede, men næ nej ... Det jo politisk ukorrekt ... bevares ... Hvorfor have lortet hvis man ikke bruger dem ? ... Drenge og deres formålsløse legetøj :crazyeyes:


    Nå, men det er jo bare et spørgsmål om tid før alle araber-landene har atomvåben ... Så skal det jo nok blive sjovt at bo her på planeten :boxed:

  • Så i nyhederne her til aften? Danmark ligger inde med beviser, som kan hjælpe i sagen mod Saddam. Sagen er dog den, at Danmark ikke vil udlevere beviserne eftersom det strider mod menneskerettighedskonventioner eftersom man ikke må udlevere beviser mod en person som bliver retsforfulgt i et land med dødsstraf.


    Hvad synes i om det?
    Jeg synes det er noget pjat. Man bør gøre en undtagelse. Manden har så mange mord på samvittigheden, at man må tilsidesætte sådan noget ...


    EDIT:
    mp.0
    Du må ikke have en smiley i din signatur...;)

  • Quote

    Originally posted by kungfuis78


    Mht. 1. spalte, efter min mening, synes jeg godt at man kan sige, at man er imod dødsstraf, men dog ønsker at der bliver gjordt en ende på Saddam Husseins liv. Den mand har forvoldt så megen skade og ødelæggelse, at det ikke er til at holde ud og tænke på. Tror at alle de ramte familier (RIGTIG, RIGTIG MANGE), vil føle sig lettede, sikre og trygge ved bekræftelsen på hans død. En enorm byrde vil altså blive fjernet fra deres skuldrer. Jeg mener derfor godt, at man i et tilfælde som dette, når man tænker på de skrækkelige ting som Saddam har forvoldt, kan ønske at se ham død - selvom ens holdning er, at man ikke går ind for dødsstraf. På basis af, at verden er et bedre sted uden den mand, og ved tanken om alle de menneskers lettelse, som endelig kan ånde op, og begynde at komme over de sorger som de har gennemgået...


    Mht. 2. spalte. Er fuldstændig enig. Synes simpelthen det er forkasteligt, at sidde og se på...


    er heller ikke enig..saddam hussein er ikke en farlig mand, og har formodentligt ikke dræbt nogen mennesker selv...problemet er når folk der synes det er iorden at tage liv og pine andre går sammen...SÅ bliver de farlige....alene er han blot en mand som alle andre.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • Der er jeg fuldstændig Uenig. Man bør ALDRIG lave undtagelser. Regler er regler, og man kan sgu ikke bare vælge at følge dem når man har lyst, og så droppe dem når de ikke lige passer en.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    Der er jeg fuldstændig Uenig. Man bør ALDRIG lave undtagelser. Regler er regler, og man kan sgu ikke bare vælge at følge dem når man har lyst, og så droppe dem når de ikke lige passer en.


    Jeg mener bare at denne mand er så modbydelig, at det ville være i orden. men det er jo en smagssag...

  • Quote

    Originally posted by Fragman


    er heller ikke enig..saddam hussein er ikke en farlig mand, og har formodentligt ikke dræbt nogen mennesker selv...problemet er når folk der synes det er iorden at tage liv og pine andre går sammen...SÅ bliver de farlige....alene er han blot en mand som alle andre.


    Saddam har selv dræbt folk, og er han ikke farlig? Der er tusindevis af mennesker, der vil bakke op om ham og støtte hans sag. Jeg vil nu IKKE ligefrem kalde manden ufarlig.

  • kungfuis nu skal du så også læse hans påstand i en sammenhæng.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by -Sandman-
    United nations declaration of human rights, article 3:


    Everyone has the right to life, liberty, and security of person.


    - nok sagt.


    Hiroshima og Nagasaki, august 1945 :


    Booom


    - nok sagt