Henrettelse af Saddam Hussein

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Jeg blev faktisk overrasket over at man stadig bruger den form for dødsstraf. De kunne vel give ham en pille eller en omgang gas. :rolleyes:


    Der er da en i Japan der også skal hænges, godtnok er den oprindelige dom fra 1995, men blev genoptaget i.. ja.. enten i år eller 05... kan ikke lige huske det... men dommen var stadig hængning...


    Det var noget med noget nervegas og nogle tog... så ganske vist også en rimli alvorlig forbrydelse!

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    [SIZE=7]Nu handler det ikke så meget om det. For mig handler det om værdien af et menneskeliv. Mordere er også mennesker, derfor bør de også behandles som mennesker. Som sagt, kan det godt være, at de ikke selv har behandlet deres ofre lige så, men det betyder stadig ikke, at samfundet skal give igen af samme skuffe[/SIZE][SIZE=7]. Det virker i mine øjne så primitivt og er noget der bør tillægges fortiden. [/SIZE]


    Og synes det er endnu mere skræmmende, at folk der sidder her i DK kan føle sig tilfredsstillet ved dommen. For det første som om, at det er en form for underholdning. Men også at folk der aldrig har været berørt af Saddams regime, kan sidde og sige, at det er godt han skal dø. Tror slet ikke der er så mange der faktisk har overvejet det eller tænkt over det. Men det ved jeg ikke. Synes bare det er noget mærkeligt noget.


    Jeg føler mig ikke ramt eller noget men: Men skal altså ikke have været et offer eller noget der minder om for at føle medlidenhed for en nation/folk, og udvise sympati og ikke mindst forståelse for hadet til (i denne situation) Saddam.


    "His reign has been a story of the tyrannical harnessing of
    fear to enable a few to rule many."


    "Hussein’s government is responsible for huge genocidal campaigns not unlike the work of Hitler, which have caused the deaths of hundreds of thousands of civilians, and is also known to have ties with terrorist groups."


    Men vi skal stadig huske at det ikke bare er en tilfældig kralimut vi har med at gøre

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by Try-this


    Der er da en i Japan der også skal hænges, godtnok er den oprindelige dom fra 1995, men blev genoptaget i.. ja.. enten i år eller 05... kan ikke lige huske det... men dommen var stadig hængning...


    Det var noget med noget nervegas og nogle tog... så ganske vist også en rimli alvorlig forbrydelse!


    Han fortjener (især hvis han var en af dem der dræbte alle mennesker i tunnele, pga en eller anden kult tro) efter min mening og opfattelse at dø.
    Men det er heller ikke op til mig, og alle beviser skal selvfølgelig have været vejet godt i sagen.

  • Jeg syntes folk som slår et andet menneske ihjel med fuldt overlæg, selv skulde have lov til at dø på fuldt stændig samme måde..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Han skal ikke henrettes - så nemt skal han sgu ikke slippe.


    Næste er - hvis han bliver henrettet bliver han anset som værende en martyr - ikke just det vi har brug for her i den vestlige verden - eller noget andet sted for den sags skyld

  • Har ikke lige læst alle posts igennem, men jeg har stemt at jeg ikke går ind for dødstraf.. For det er dybt dybt latterligt!
    "Du har slået mennesker ihjel, ved du hvad? vi er ligeså dumme, du skal dø!" Hvis du kigger på en mand og synes at han skal dø fordi han har dræbt, så er man ikke en skid bedre selv, og slet ikke når man snakker om sådan et fint fint land som USA, som nok er det mest øfferen sted på kloden, Men! USA er så dejlig religiøse, og "Vi er guds land, og hallelujah!" og rend mig! Hvis i mener i så skide kristne (USA) og gud er så god ved jer og i gør hvad gud vil ha, og alt det der. Hvorfor slår man så en mand ihjel fordi han har gjort en ugerning. Så vidt jeg ved står der i de 10 bud at man ikke må slå ihjel, og så kan det da godt være at Saddam, har slået ihjel, men får man det bedre af at slå Saddam ihjel? han skal da bare ind og sidde? IMHO, er folk der går ind for dødstraf milest talt retarderet! (Lad vær med at føle jer for ramt)

  • Quote

    Originally posted by THe_BLacK_BIrd
    Har ikke lige læst alle posts igennem, men jeg har stemt at jeg ikke går ind for dødstraf.. For det er dybt dybt latterligt!
    "Du har slået mennesker ihjel, ved du hvad? vi er ligeså dumme, du skal dø!" Hvis du kigger på en mand og synes at han skal dø fordi han har dræbt, så er man ikke en skid bedre selv, og slet ikke når man snakker om sådan et fint fint land som USA, som nok er det mest øfferen sted på kloden, Men! USA er så dejlig religiøse, og "Vi er guds land, og hallelujah!" og rend mig! Hvis i mener i så skide kristne (USA) og gud er så god ved jer og i gør hvad gud vil ha, og alt det der. Hvorfor slår man så en mand ihjel fordi han har gjort en ugerning. Så vidt jeg ved står der i de 10 bud at man ikke må slå ihjel, og så kan det da godt være at Saddam, har slået ihjel, men får man det bedre af at slå Saddam ihjel? han skal da bare ind og sidde? IMHO, er folk der går ind for dødstraf milest talt retarderet! (Lad vær med at føle jer for ramt)


    Jamen tak for lort da.
    Vi har alle lov til at have vores meninger og synspuunkter, og du kan sq ikke gå ud fra at din egen er den eneste rigtige..
    Så er man snæversynet, hvilket ikke ligefrem er smart :pokey:

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden


    Nej vil gerne se det, føler intet for ham.


    Sorry, men. hvis du ikke mener det der ironisk siger jeg bare: FØJ FOR SATAN! Hvor er du langt ude, hvis du kan sidde og nyde at se et andet menneske blive slået ihjel.. jeg væmmes ved mange af de posts her i den her tråde, det er simpelthen fortvivlende at der er nogen der tænker sådan..!

  • Quote

    Originally posted by DeH


    Jamen tak for lort da.
    Vi har alle lov til at have vores meninger og synspuunkter, og du kan sq ikke gå ud fra at din egen er den eneste rigtige..
    Så er man snæversynet, hvilket ikke ligefrem er smart :pokey:


    hm.. undskyld,, men altså, siger jeg ikke også bare min mening, som du siger din?

  • Quote

    Originally posted by THe_BLacK_BIrd


    Sorry, men. hvis du ikke mener det der ironisk siger jeg bare: FØJ FOR SATAN! Hvor er du langt ude, hvis du kan sidde og nyde at se et andet menneske blive slået ihjel.. jeg væmmes ved mange af de posts her i den her tråde, det er simpelthen fortvivlende at der er nogen der tænker sådan..!


    Så ser vi lige at holde en pæn tone - tak!


    Det gælder også dig DeH.


    I er velkomne til at debatere sagens emne, men hold det nu på et sagligt og fornuftigt plan.


  • Yes sorry, blev lige lidt medrevet ;)

  • Quote

    Originally posted by DeH
    Synes ikke dødsstaf skal bruges for et enkelt mord, men 2 mord og over skal den konsekvent bruges, hvis det er et tilsigtet mord. Ullykker osv tæller ikke.
    Selvfølgelig skal der være en fair og demokratisk dom.


    Håber udviklingen som den ser ud i linket, fortsætter


    http://www.dr.dk/Nyheder/Indla…11/06/152314.htm?rss=true


    Jamen hvornår er man SIKKER på, at nogle har gjort noget? Når der er beviser - de kunne jo være falske? I USA er der set UTALLIGE eksempler på, at folk er blevet henrettet - og senere fandt man så ud af, at de ikke var skyldige..
    Havde de siddet i fængsel kunne de få en erstatning osv., men er de deø? Sååh.. I denne sag kan gerningen ikke rigtig diskuteres, men nu snakker jeg OT med hensyn til at gå ind for dødsstraf..


    Syntes DU, at det er i orden, at uskyldigt dømte bliver slået ihjel?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • jeg synes en stor del af medlemmerene herinde (inkl poll starteren) ikke rigtigt forstår det med dødsstraf......man er enten for eller imod...der er ingen mellemvej.....man hænger ikke folk ½. Det er en endelig straf. hvis du går ind for dødsstraf så går du ind for det...ganske enkelt. Det er også derfor jeg ikke går ind for det, for selvom visse folk måske gjorde samfundet sikrere ved at være døde, så kan du ikke lave en dødsstraf om (hvis man fx finder ud af det var den forkerte gut 10 år senere ) når den er eksekveret. Tænk sig hvis det rent hypotetisk set viser sig at om 20 år er der en der står frem og siger...ja saddam, vi bildte ham alt muligt ind, så han troede at folk elskede ham, men i virkeligheden var det os der styrede tingene. Skal man så sætte juryen i fængsel for mord ?


    manden i sig selv udgører ikke en særlig fare, sålænge han ingen tilhængere har (i saddams tilfælde) hold ham i fængsel indtil irak har indført noget demokrati mindst, og livsvarigt fængsel helst. at henrette ham vil gøre ham til en martyr istedet. så af praktiske såvel som etiske er det ikke det rigtige at gøre.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • For mig virker det lidt inhumant at hænge folk, men jeg sys godt man kan gøre en undtagelse i denne situation

  • Tja, Jeg går normalt ikke ind for dødstraf, men i dette tilfælde synes jeg nu det er meget passende.
    Man kunne godt frygte at nogen ville gøre diverse ting for at få ham ud af fængslet, hvis han sad der, og hvis han dør, kan de jo ikke gøre så meget.


    Han er jo ikke bare hr.-hvem-som-helst. Han er en mand med magt, og der er helt sikkert stadig nogen der tror på ham. Hvordan han dør er jeg sådan set ligeglad med, men tanken om at han i hvert fald er ude af billedet, den blir da meget rar, og så skal han jo heller ikke koste landet "fængsels-penge".. Endnu en bonus :D .

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb