Uge #43: Lav vinkel

Originally posted by Madsass
    Mit bud i denne uge. Håber i kan lide det. Der er meget "støj" i det sorte område, men jeg kan desværre intet gøre ved dette, da jeg ikke rigtig kan "indstille" mit kamera i min Sony Ericsson K790i :)

Jeg tog omkring 50 billeder for at få det perfekte lys og fokus :)

Så vidt jeg kan se har du taget billede oppe-fra og ned mod ringen, hvilket gør det til et fugleperspektiv. Men kan godt være det bare er mig der ikke rigtig ser billedet ordentligt?

Originally posted by _WHAT_

Hvor har du fundet den ring jeg har faktisk være lidt på jagt efter af en af dem.

Hmm, den kan fåes flere steder, så vidt jeg husker. Har godt nok ikke nogen links på mig i øjeblikket.

Den er dog pebret i prisen, såfremt man ønsker den i 24 karat guld :razz:

http://shop.newline.com/cat/Th…l-in-Wooden-Gift-Box.html

Dog ikke helt sikker på, om der leveres til DK.

Originally posted by Try-this

Så vidt jeg kan se har du taget billede oppe-fra og ned mod ringen, hvilket gør det til et fugleperspektiv. Men kan godt være det bare er mig der ikke rigtig ser billedet ordentligt?

Nu er titlen jo "Lav Vinkel", og det er ikke taget mere end 1 - 2cm over ringen. Jeg skulle jo have "det runde" i ringen med :)
    Vil nu mene at dette billede egner sig til ugens opgave.

Hvor har du fundet den ring jeg har faktisk være lidt på jagt efter af en af dem.

Jeg købte den af en strøg-tyrker i København :))

Nu er titlen jo "Lav Vinkel", og det er ikke taget mere end 1 - 2cm over ringen. Jeg skulle jo have "det runde" i ringen med :)
    Vil nu mene at dette billede egner sig til ugens opgave.

Jeg købte den af en strøg-tyrker i København :))

oki

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Lige for at få det på det rene - er det dette som gælder eller hvad ? ->

Der menes netop frøperspektiv. Ned på jorden og kravle.

Meget rart at vide om det er fugle- el. frøperspektiv !

Originally posted by Bentzin
    Lige for at få det på det rene - er det dette som gælder eller hvad ? ->

Lav vinkel kan i mine øjne ikke forveksles med fugleperspektiv.

Der menes at skyde fra en lav vinkel evt. op imod noget eller at holde kameraet helt nede i højde. Dvs. hvis det er en bil så holde kameraet lige over asfalten, er det en liter mælk på et bord så hold kameraet i bord højde eller under bordet og skyd op imod mælken.

Lige for at få det på det rene - er det dette som gælder eller hvad ? ->

Vil ikke kalde mit fugleperspektiv. Det er efter min mening et billede fra en lav vinkel.

Vil ikke kalde mit fugleperspektiv. Det er efter min mening et billede fra en lav vinkel.

Det er jo ikke en lav vinkel, i det hvor du står oppe og tager billedet ned imod et emne. At du er nede ved enment og tager et billede på nært hold, gør jo ikke vinkel du står i i forhold til det pågældende emne, til en lav vinkel.

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

Originally posted by engel

Det er jo ikke en lav vinkel, i det hvor du står oppe og tager billedet ned imod et emne. At du er nede ved enment og tager et billede på nært hold, gør jo ikke vinkel du står i i forhold til det pågældende emne, til en lav vinkel.

Billedet er taget imens jeg lå på mit gulv. Møblet i baggrunden er en kommode som står helt nede ved gulvet.

Men jeg fjerner bare billedet.

Lav vinkel kan i mine øjne ikke forveksles med fugleperspektiv.

Der menes at skyde fra en lav vinkel evt. op imod noget eller at holde kameraet helt nede i højde. Dvs. hvis det er en bil så holde kameraet lige over asfalten, er det en liter mælk på et bord så hold kameraet i bord højde eller under bordet og skyd op imod mælken.

Okay - var også så'n jeg havde tolket det. Måske det sku' hedde frøperspektiv i parantes, så folk ikke misforstår det. Det er jo allerede sket.

Edit: Ville være rart hvis folk holdt sig til topic og droppede snak om ringe og andet ligegyldigt ift. til tråden !!

Ja det var også sådan jeg tolkede Ugens Tema.

Men det bliver jo sjovt at se hvordan andre tolker det. For det er vel en del at opgave?? At lave sin egen fortolkning af Emnet???

F.eks.

Billedet fra Madsass. Dette er hans fortolkning af "Lav vinkel"

At det ikke lige er frøperspektiv det kan vel være lige meget??

Eller hvad?

Billedet er taget imens jeg lå på mit gulv. Møblet i baggrunden er en kommode som står helt nede ved gulvet.

Men jeg fjerner bare billedet.

Du skal da ikke fjerne billede fordi de andre siger det... no way... det her er i DINE øjne et lav vinkel billede, og det er det som det går ud på, hvad DU ser i det med lav vinkel. hvis jeg ser en lav vinkel på et høj hus, er det et billede i mine øjne... så tager jeg sq det, 2tal lige glad med hvad andre siger

nemlig!

Bare se den der uge opgave som hed Ensomhed, den var der jo STOR forskeld på fra bruger til bruger...
    det samme med den her uge, jeg har da lagt en ide op til Mikkel, men fik den afvist, da det er nogle små børn her inde som ikke altid kan tåle at se noget som "ældre" må hehe

Okay - var også så'n jeg havde tolket det. Måske det sku' hedde frøperspektiv i parantes, så folk ikke misforstår det. Det er jo allerede sket.

Hvis du nu læser topic, så hedder det faktisk "Lav Vinkel". Og så blev der spurgt om det f.eks. var frøperspektiv.
    Det hedder slet ikke noget med frøperspektiv ;)

• Helt ærligt - så er de rammer som _What_ udstikker, vel dem der skal køres efter. Ikke efter hvordan nu hver enkelt synes reglerne skal forstås !

Så kan det jo være ligegyldigt med at sætte regler op.

Forstår ikke at det kan være så svært at forstå, at der menes frøperspeltiv - det står jo tydeligt allerede i starten af tråden og kan vist ikke fejlfortolkes.

Prøver lige en gang til - i 5. indlæg skriver _What_:

http://tweak.dk/forum/thread.php?postid=829934#post829934

• Rigtigt nok... Men i andre opgaver som denne her, efter mig spøgsmål, så læs de næste 3 svar der til
    http://www.tweak.dk/forum/thre…?postid=814513#post814513

jeg vil ikke være på tværs, men hvis man først siger noget, så kan man ikke bare sige 3 uger efter, det må vi ikke ;)

• Tag det roligt folkens det er meningen det her skal lære os noget og ikke skabe konflikt og kamp imellem brugerene.

Emnet er selvfølgelig til fri fortolkning men inden for rimelig hedens grænser. Dvs. at hvis emnet er sko skal man ikke tage et billede af en hat eller noget i den stil.

Madass's billede er fint nok selvom det ikke er sådan jeg har tænkt opgaven lav perspektiv er ikke nødvendigvis helt nede i frø det er bare tæt på.

Vinkelen imellem kamera og motiv har her uden tvivl været lav og derfor er det fint nok.

Lad os så komme tilbage til topic og dropper hane kampen tak ;)

• Vi er vel alle, voksne mennesker , eller på vej til. Forstår ikke al den ståhej omkring det emne. Altså hvis Mads synes hand billede kan gå ind under denne uges emne, så er det sku fint med mig. Det skal selvfølgelig ikke ende med, som WHAT nævner, at når emnet er sko så tager man billeder af hatte. For mig handler det her ikke om, at være den bedste eller tage det bedste billede. Det handler bare om at komme ud og få øvet sig med sit kamera og få lært det at kende. Nogle skal åbenbart være på tværs, som om de følers sig snydt eller at det er uretfærdigt ( på børnehavemåden .. ) :roller:

Originally posted by Marquis

Vi er vel alle, voksne mennesker , eller på vej til. Forstår ikke al den ståhej omkring det emne. Altså hvis Mads synes hand billede kan gå ind under denne uges emne, så er det sku fint med mig. Det skal selvfølgelig ikke ende med, som WHAT nævner, at når emnet er sko så tager man billeder af hatte. For mig handler det her ikke om, at være den bedste eller tage det bedste billede. Det handler bare om at komme ud og få øvet sig med sit kamera og få lært det at kende. Nogle skal åbenbart være på tværs, som om de følers sig snydt eller at det er uretfærdigt ( på børnehavemåden .. ) :roller:

Ja - skal nok stoppe her - men mente bare at det var skåret ud i pap - men det er altså ikke nok. Troede ikke det var så svært for nogen, at læse hvad der faktisk bliver skrevet. "Men så'n er der så meget -. livets pølse er speget".
    Men la' os komme videre - inden det ender i ævl og kævl på et meget lavt plan.

• Så vil jeg også være med.

Kom lige i tanke om opgaven da jeg var ude med hunden og skød dette. Efteråret set fra frøperspektiv. Taget helt nedefra og op. Måske ikke lige det de fleste forstår ved frøperspektiv, men mon ikke det er sådan det ser ud for dem (frøerne).

[Blocked Image: http://static.flickr.com/94/279139623_74f77f0f70_o.jpg]

AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

Rettet 2 gange, sidst af Lahnet ().