Dyrplageri.!

  • Jeg kan ikke forstå at der er nogle som syns det er sjovt at lave dyrplageri! X(


    Hva får de ud af det? syns de det er fedt at se stakkels dyr som lider? Jeg vil helt klar prøve at gøre noget for de stakkels dyr som lever en hverdag med en psygopat som sparker den et par gange eller lader den sulte.


    Er der nogle af jer som giver penge til w.s.p.a eller sårn noet?
    Hva syns i om dyrplageri? svar venligts..

  • Giver ikke penge til WSPA. Har jeg ikke råd til.


    Hvad jeg synes om dyrplageri? Det samme som alle andre vil jeg tro..

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Jeg synes som udgangspunkt at dyremishandling er forkert. ;)


    Nu er dyremishandling så et vidt begreb. Nogle mener at det er dyremishandling at kvase en edderkob med skoen, eller at sætte musefælder op. Det synes jeg så ikke. ;)

  • Dyrplageri er i min egen definition, at man påfører et dyr overlagt harme og derved at opnå personlig fornøjelse/nydelse.


    Edit: Det er iøvrigt nok også den mest populære opfattelse...

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Dyrplageri er i min egen definition, at man påfører et dyr overlagt harme og derved at opnå personlig fornøjelse/nydelse.


    Edit: Det er iøvrigt nok også den mest populære opfattelse...


    Den er jeg helt med på, men synes også der er grænser- får det fx ret godt ved at dræbe en bi eller myg der lige har stukket mig


    Giver ikke penge til nogen foreninger pt, har simpelthen ikke råd.


    Så engang et program med hunde der simpelthen blev flået levende for deres skind fordi der ikke måtte komme huller i, det er nok den groveste mishandling jeg nogen siden har set, og var meget tæt på at kaste op (mener det var dagsdato for et årstid siden)

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Jeg synes som udgangspunkt at dyremishandling er forkert. ;)


    Nu er dyremishandling så et vidt begreb. Nogle mener at det er dyremishandling at kvase en edderkob med skoen, eller at sætte musefælder op. Det synes jeg så ikke. ;)


    Helt enig.


    Edderkopper, fluer og andet irriterende stads der kommer på besøg i min lejlighed slår jeg nu ihjel med stor glæde.

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Dyrplageri er i min egen definition, at man påfører et dyr overlagt harme og derved at opnå personlig fornøjelse/nydelse.


    Edit: Det er iøvrigt nok også den mest populære opfattelse...


    off topic:
    Hmmm dvs. dengang man rendte rundt med lup og grillede små tissemyrer... var jeg djævlen selv.
    Ja der kan man bare se. Det forklare måske også min klasselærers midtvejskrise. :D



    Spøg til side er også mod dyreplageri. Men det er en svær modstander.
    Det forgår så mange steder at det næsten er umuligt at komme til livs.
    Men W.S.P.A. er et skridt på vejen.
    Jeg er selv mere til mennesker, så derfor går mine 30,-/md. til Amnesty international.

  • Forhåbentlig er alle på Tweak enige om at dyreplageri aldrig burde finde sted. Smådyr som selv mus gir man da også en ordentlig død, hvis det endelig skal være.
    Som mindre hev jeg da ben af mejer ("stankelben"), og smed jævnligt vandmænd i hovedet på brormand, men kunne jeg ikke finde på at gøre længere.. Til trods for alt morskaben :crazyeyes:


    Transport af dyr i overfyldte lastbiler burde give KÆMPE bøder, og gentagende gange af missere/strejfere under en jagt, burde ikke give en lov til at jage igen, før end man har lært at skyde ordentligt
    -Har gentagende gange hørt om nogle af de fornemme mennesker under en jagt, som gentagende gange får lov til at skyde, selvom de rammer værre end en fuld svensker.


    Dem der mishandler hunde, ved at opdrætte dem til hundekamp, skulle en tur i brummen, og få tilsendt sig et halvtungt indbetalingskort til WSPA.


    Der sker mange slemme ting imod dyr synes jeg, og selvom det er dyr, har de fortjent en ordentlig behandling, om de skal slagtes eller ej.


    -Og mig, jeg har desværre ikke penge til at støtte WSPA, men som famse siger til jul, når man får stukket en blød pakke i hånden.. Det tanken der tæller :roller:

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Altså haglgeværet bliver tit brugt på de mutant rotter herude, men det er heller ikke synd for dem.


    Mig og ven så engang en idiot køre en kat ned på scooter med vilje. Den idé pådrog ham nogle blå og gule farver fra vores knytnæver.


    :boxing:

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Altså haglgeværet bliver tit brugt på de mutant rotter herude, men det er heller ikke synd for dem.


    Mig og ven så engang en idiot køre en kat ned på scooter med vilje. Den idé pådrog ham nogle blå og gule farver fra vores knytnæver.
    :boxing:


    Havde han sgu også fortjent.. X(





    Sorry for OT.

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

    Rettet en gang, sidst af TheSnake ().


  • så det samme program det var ret barsk at se på
    de tog også katte og kvalte med ståltråd ved at hænge dem op i toppen af buret

    kvinder........ de er ikke andet end sorger og udgifter.... sorry burger


    system:
    Intel core 2 E6850
    MOBO: gigabyte ga-n650sli-ds4
    RAM: 2*2 gb mushkin ddr2
    GFX: 2x nvidia 8800 gt

  • jeg kan slet ikke klare dyremishandling, og jeg syntes ærligtalt danmark lige skal spænde hjælmen og gøre noget ved de love omkring det...!! der burde vi sku se lidt op til USA i den sammenhæng..!


    min gamle hund Cindy var selv blevet mishandlet af hedes tidliger ejer derfor jeg tog hende til mig så hun kunne få det godt..


    nej jeg støtter ikke WSPA, støtter generalt ikke rigtig nogle forbunde for jeg ved ikke hvor mange af de penge der egentlig bliver brugt på havd de skal....!!


    hvis jeg skal noget så skal jeg åbne min egen lille zoo og tage alle de stakkels dyr til mig :P

  • Dyreplageri, well overordnet er det en slem ting..


    Men betvivl ikke, hvis der kommer en satans kat ind i min lejlighed, som giver mig knaldrøde øjne og nysen samt ødelægger min nattesøvn - så vil jeg gøre så grusomme ting ved den at man ikke fatter det... - Indtilvidere har jeg ikke gjort noget ved naboernes katte, men har markeret at de må sørge for de ikke kommer ind, kom et "Hvis den satan hopper op i min seng, så borer jeg den ihjel med en boremaskine" - samme dag som jeg havde familien på besøg for at hjælpe mig med lidt istandsættelse, hvor jeg på tidspunktet hang halvt ude af et vindue som jeg skulle pudse.. - Og sagde det så naboen sagtens kunne høre det... Underligt nok har jeg ikke set mere til den kat :P - Og nej, jeg kunne ikke finde på at gøre sådanne, ville dog sagtens kunne kaste den ud af et vindue, eller kaste en blomme efter den hvis jeg fangede den i at hoppe ind i min lejlighed..
    - Og ja, det er påtrods af ejerne er to frække jævnalderne tøser :$


  • Jeg mener nu nok at Danmark er rimelig langt fremme i skoene med hensyn til dyremishandling. Dermed ikke sagt at man ikke kan gøre mere. Dyr i USA har det ikke specielt godt. Bare fordi at man ser på Animal Planet at de ligefrem har dyrepoliti overalt betyder jo ikke at de bliver ordentligt behandlet. Man kan jo vende den om og sige at dyrene virkelig må have det dårligt mange steder når det virkelig er nødvendigt med så massivt et dyrepoliti 8o


    Jeg var i China Town i San Francisco i Juli måned, og der var der mange levende dyr der blev solgt til fødevarer (diverse fisk, fjerkræ i forskellige afskygninger, krabber, tudser osv.), og det var simpelthen forfærdeligt at se hvordan dyrene blev behandlet. Hvis vi havde et lignende China Town i Danmark, og sundhedsmyndighederne kom forbi, så tror jeg ikke en eneste af de butikker med fødevarer (både levende og døde) ville undgå at blive lukket.
    Jeg mistede virkelig respekten for den bydel og de personer der boede der. Det var også det eneste sted af de steder jeg var i USA (var i 19 stater ialt) hvor det bare flød med affald på gaderne!


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------