Zoom valg til Canon EOS 400D

• Ja det har du ret i med den der Sigma 17-70 - men Canon's egne i ca. samme størrelse er faktisk værre hvad det angår. F.eks 17-85 USM IS er faktisk den af alle, som har de værste resultater vedr. barrel distortions og CA (Chromatic aberrations). Syn's det er svært at finde en rigtigt super linse i det område, som ikke har de nævnte skavanker. Ihf. til en pris der er til at betale.

Har også kigget på om jeg bare sku' nøjes med en Canon 28-135mm USM IS - men så synes jeg der mangler lidt i den lange zoom ende.

Originally posted by _WHAT_
    Jeg har lige leget lidt med 400D i dag. Nice lille kamera jeg vil klart mene man skal have grebet til den ellers er det for lille i min hånd, men ok den er også stor :)

Har ikke selv stået med kameraet, men hvis det er på størrelse med et 350D, hvilket jeg kan forstille mig, så kan det da ikke være helt småt.
    Jeg er glad for at jeg ikke brugte knaster på et batteri-greb til mit 350D.
    Dels pga. det gør kameraet mere klodset, men det bliver også grimt :) .

Og når nu Bent kommer fra et lille kamera, er jeg sikker på han synes det er stort nok uden et greb ;) .

Kan godt forstille mig at en som er vant til større kameraere synes det kan virke lidt anderledes at stå med.

Og Bent, jeg ville klart anbefale dig at komme lidt under de 28..
    Jeg er i hvert fald utrolig glad for at jeg kan få meget med, selvom jeg står tæt på.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Rettet en gang, sidst af urbananen ().

Originally posted by Bentzin
    Har også kigget på om jeg bare sku' nøjes med en Canon 28-135mm USM IS - men så synes jeg der mangler lidt i den lange zoom ende.

Nu er jeg ikke den store foto-haj men vil da ihvertfald råde dig til ikke at nøjes med en 28-135. Jeg bruger min 75-300 rigtig meget, og ville ihvertfald være ked af at måtte nøjes med det lille objektiv.

Tele objektivet er da klart den bedste linse, specielt hvis du gerne vil ud og ta billeder af lidt dyr og sådan.

Originally posted by Happy^
    Som de andre også siger, så ville jeg nappe det objektiv med IS USM.
    Den jeg bruger til alle mine anmeldelser, er en 28-135mm IS USM.

Eneste problem jeg har oplevet, er at hvis man bruger selvudløser på stativ, så skal IS slåes fra, da den ellers ryster billedet ret kraftigt.

Ang. flash, så skal du vælge en SpeedLite - og hvis du mener at du har råd, så den helt store 580ex. Den sidder jeg selv med, er det er simpelthen en fantastisk flash.

Hvorfor er det lige at skidtet ryster billedet?
    Burde den ikke gøre det modsatte?

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Bentzin du har nok ret i det er svært at finde noget i den klasse. Jeg vil klart anbefale dig at få noget der går ned omkring de 17-18mm da det giver dig noget hvidvinkel. 28mm x 1.6 bliver alligevel mere normal en wide.

Jeg vil holde på at 400D er meget lille det er lidt mindre end 350D som i forvejen er for lille til at være dslr imo. Det kamera uden grev er helt til rotterne imo men greb er det ok men ikke godt.

Jeg vil altid holde på at at vertikal greb bare er et most have bla. pga de ekstra knapper den giver til højformat billeder. Ergonomien bliver også meget meget meget meget meget osv. bedre.

Desuden mulighed for ekstra batteri og derved længere tid med strøm :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by urbananen

Hvorfor er det lige at skidtet ryster billedet?
    Burde den ikke gøre det modsatte?

Tror da muligvis også du burde sende det glas en tur til canon hvis den gør det. Jeg har selv 70-200L IS og den gør det ikke. Min fars 70-300 IS har heller ikke det problem.

Der har været en del diskution om de første generation af is havde lidt problemer med stativ, men det er gang på gang blevet bevist til at være tilfældigheder. De nye har slet ikke noget problem, det funger bare.

Bentzin du har nok ret i det er svært at finde noget i den klasse. Jeg vil klart anbefale dig at få noget der går ned omkring de 17-18mm da det giver dig noget hvidvinkel. 28mm x 1.6 bliver alligevel mere normal en wide.

Jeg har selv et Ef 17-85mm IS USM. Og jeg er glad for at jeg valgte den frem for 28-135mm. Nogle gange kunne jeg faktisk godt bruge noget under 17mm. Det er lidt underligt at skulle vende sig til det mindre zoom. Men man kan jo ikke få det hele....

Gik selv fra et Konica Minolta Z3 til et EOS 350D 18-55mm kit. Kit objektivet har jeg så udskiftet med mit 17-85mm. Og jeg er super glad for dette objektiv. God til prisen... :D

Originally posted by recruit

Jeg har selv et Ef 17-85mm IS USM. Og jeg er glad for at jeg valgte den frem for 28-135mm. Nogle gange kunne jeg faktisk godt bruge noget under 17mm. Det er lidt underligt at skulle vende sig til det mindre zoom. Men man kan jo ikke få det hele....

Gik selv fra et Konica Minolta Z3 til et EOS 350D 18-55mm kit. Kit objektivet har jeg så udskiftet med mit 17-85mm. Og jeg er super glad for dette objektiv. God til prisen... :D

Jaja men du har jo så mulighed for at købe mere zoom til når der er penge til det. Endnu en fordel ved dslr :) 17-85 er helt sikkert et ok objektiv. Alternativt kan i kigge på EF-S 17-55 F2.8 som virkelig er et nice objektiv.

Har selv en 10-22 og syntes de 10mm er virkelig nice. Billede kvaliteten fra det objektiv er så bare også virkelig nice lever op til mine L objektiver.

Jaja men du har jo så mulighed for at købe mere zoom til når der er penge til det. Endnu en fordel ved dslr :) 17-85 er helt sikkert et ok objektiv. Alternativt kan i kigge på EF-S 17-55 F2.8 som virkelig er et nice objektiv.

Har selv en 10-22 og syntes de 10mm er virkelig nice. Billede kvaliteten fra det objektiv er så bare også virkelig nice lever op til mine L objektiver.

Arrr... Det der ord.. :boxed:

-Til topic.. Hvilke et 17-85mm objektiv er det du har recruit

Rettet en gang, sidst af urbananen ().

Originally posted by Carlsen
    Det var noget af en pakke. Nogle rigtig gode objektiver du får med der :)

Jeps - når ingen andre vil, så må jeg jo selv forsøde tilværelsen. :))
    Håber også de er gode - har lavet en del research og fundet dette passende ift. prisen. Skal nemlig også "forsødes" på andre områder. ;)

Har i dag også købt et hæve-sænke bord - Så nu ska' det gamle ludbehandlede PC-bord udskiftes !

Så mangler der bare 1 el. 2 nye sofaer, som skal bestilles i næste uge !

Måske det her el. noget i den stil - m/ægte læder overalt. -> [Blocked Image: http://www.daells-bolighus.dk/images/57569.jpg]

• Jøses, du har sgu da rigtig fået flækket sparegrisen, hva?
    Jeg sidder og bliver helt misundelig. Det store sorte hul æder jo al min løn hver gang den bliver sat ind.

Originally posted by fhqwhgad

Jøses, du har sgu da rigtig fået flækket sparegrisen, hva?
    Jeg sidder og bliver helt misundelig. Det store sorte hul æder jo al min løn hver gang den bliver sat ind.

Nej - den nænner jeg ikke at smadre. :))
    Men min pensionskasse har indsat 122.500 kr. (halv gruppe-invalidesum) + jeg (indtil videre) har fået 5% mén-erstatning på 29.080 kr. Den afgørelse har jeg anket i samråd med fagforeningen. Da mit mén helt klart er mere end 5% !

Så lidt godt er der ind i mellem alle smerterne. Nu ser økonomien ihf. ud til at funke - ihf. et pænt stykke tid. (Har nemlig også fået renset ud i noget lån o.a.)

Nej - den nænner jeg ikke at smadre. :))
    Men min pensionskasse har indsat 122.500 kr. (halv gruppe-invalidesum) + jeg (indtil videre) har fået 5% mén-erstatning på 29.080 kr. Den afgørelse har jeg anket i samråd med fagforeningen. Da mit mén helt klart er mere end 5% !

Så lidt godt er der ind i mellem alle smerterne. Nu ser økonomien ihf. ud til at funke - ihf. et pænt stykke tid. (Har nemlig også fået renset ud i noget lån o.a.)

Det er sgu da dejligt, så er det også bare med at forkæle sig selv. Der skal sgu lidt solskin ind engang imellem.

Originally posted by fhqwhgad

Det er sgu da dejligt, så er det også bare med at forkæle sig selv. Der skal sgu lidt solskin ind engang imellem.

Nemlig og har lige fået brev i dag fra Ankestyrelsen, hvor de har sat méngraden op fra 5% til 8% - så der kommer en lille "kage" mere til at hygge sig for. :9xo

Nemlig og har lige fået brev i dag fra Ankestyrelsen, hvor de har sat méngraden op fra 5% til 8% - så der kommer en lille "kage" mere til at hygge sig for. :9xo

Synes sgu stadig 8% lyder af lidt i forhold til hvor meget man hører om at du ikke kan dit og dat og ahr ondt osv. Nu må de sgu lige spænde an.

Originally posted by Slacker

Synes sgu stadig 8% lyder af lidt i forhold til hvor meget man hører om at du ikke kan dit og dat og ahr ondt osv. Nu må de sgu lige spænde an.

Det henholder til, at jeg har haft rygproblemer før, så det er ikke arbejdsskaden, der alene skal vurderes udfra. :rolleyes:
    Men hva' f... havde slet ikke regnet med eller forventet noget overhovedet. Så alt hvad der er kommet og kommer er jo sådan set et + !! ;)
    Men det er rigtigt, at de er en anelse strenge, for jeg ku' godt arbejde inden skaden skete. Men nu får jeg se, hvor meget de vurderer mén til ift. erhversevnen. Ka' være der kommer en lille pose penge der også. :9xo