QuoteDisplay MoreOriginally posted by _WHAT_
Det ser sgu ikke helt dumt ud bentzin. 400D er nice nok som vi jo har været forbi jeg har været ude og fotografere lidt med en og er sgu et helt ok kamera selv efter mine høje standarder
70-300 IS USM er en rigtig rigtig god tele til prisen, min far har en og det er sgu et godt objektiv.
Den sigma kender jeg desværre ikke så meget til men syntes godt nok distortion virker meget voldsom på den. Den ser også ud til at være noget blød i sider og hjørner af billederne og har noget vignetting.
Du kan evt. prøve at gå ind på http://www.ac-foto.com de er ofte billigere end de danske sider. De har hurtig levering, super service gennerelt bare en super nice shop.
Ja det har du ret i med den der Sigma 17-70 - men Canon's egne i ca. samme størrelse er faktisk værre hvad det angår. F.eks 17-85 USM IS er faktisk den af alle, som har de værste resultater vedr. barrel distortions og CA (Chromatic aberrations). Syn's det er svært at finde en rigtigt super linse i det område, som ikke har de nævnte skavanker. Ihf. til en pris der er til at betale.
Har også kigget på om jeg bare sku' nøjes med en Canon 28-135mm USM IS - men så synes jeg der mangler lidt i den lange zoom ende.