kl 10 i hverdagende..

  • Jeg har en større diskusion med mine forældre som er begyndt og mene jeg er for længe ude om aftene, og så siger de at jeg skal være hjemme kl. 22 i hverdagende og kun må gå i byen enten fredag eller lørdag... bare fordi de mener jeg skal være frisk til og kommer på arbejde, jeg arbejder hver dag efter skole til kl. 16.20 og så mandag, onsdag og fredag er jeg ude og styrketræne..
    hvad er jeres mening om dette.. jeg syntes selv at jeg må bestemme hvor længe jeg må være ude om aftenen, selvføkgelig til en hvis grænse jo..:D
    villle bare gerne lige hører jeres mening om det.. :rules:

  • Så længe du bor hjemme og er under 18, er du deres biatch og gør som de siger. Hvis du er utilfreds, så flyt hjemmefra. De betaler husly, mad, sikkert også til noget af dit tøj og andet. Længere er den ikke. Måske er det uretfærdigt, men hey, de bestemmer.

  • Lige meget hvad vi mener, så er det dine forældre der bestemmer... indtil du flytter hjemmefra, så må du indfinde dig under deres regler ;)


    Ud over det, så er det da noget mærkeligt noget de siger det er for du er frisk på arbejdet :boxed: hva med skolen?

  • [quote]Originally posted by KarGa
    Lige meget hvad vi mener, så er det dine forældre der bestemmer... indtil du flytter hjemmefra, så må du indfinde dig under deres regler ;)


    Ud over det, så er det da noget mærkeligt noget de siger det er for du er frisk på arbejdet :boxed: hva med skolen?[/quote]
    det er jo ik fysisk hårdt..

  • Quote

    Originally posted by Niller


    det er jo ik fysisk hårdt..


    Det er da bedøvende ligegyldigt om det er psykisk eller fysisk hårdt.. det er da langt vigtigere du får en uddannelse end at du render og laver ufaglært arbejde efter skolen...


    Jeg skal ikke gøre mig hellig på det her område... jeg får da heller ikke den søvn jeg har brug for, men jeg bor ikke hos de gamle mere, så det er mit ansvar - indtil da er det da dine forældres ansvar du vokser op og får en ordentlige opvækst og opdragelse

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Det er da bedøvende ligegyldigt om det er psykisk eller fysisk hårdt.. det er da langt vigtigere du får en uddannelse end at du render og laver ufaglært arbejde efter skolen...


    Jeg skal ikke gøre mig hellig på det her område... jeg får da heller ikke den søvn jeg har brug for, men jeg bor ikke hos de gamle mere, så det er mit ansvar - indtil da er det da dine forældres ansvar du vokser op og får en ordentlige opvækst og opdragelse


    det kan godt være..
    men jeg er mere ude efter om det er mig der er galt på den i forhold til min alder...

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Så længe du bor hjemme og er under 18, er du deres biatch og gør som de siger. Hvis du er utilfreds, så flyt hjemmefra. De betaler husly, mad, sikkert også til noget af dit tøj og andet. Længere er den ikke. Måske er det uretfærdigt, men hey, de bestemmer.


    Jeps... thats life ...

  • Du er 15 og bor hjemme - det siger vel lidt sig selv ! De bestemmer !


    Men tag en fornuftig snak med dine forældre og måske få aftalt nogle retningslinjer, hvor deres og dine begrundelser bli'r vendt.
    Tror ikke på, at der bli'r ændret noget - uden en fornuftig og rolig dialog.

  • Quote

    Originally posted by Niller


    det kan godt være..
    men jeg er mere ude efter om det er mig der er galt på den i forhold til min alder...


    Nå okay, fair nok :) så er svaret kort: Ja


    Det kunne jo være de havde en anden tanke bag det end at du skal tidligt i seng... men det ved man som regel ikke meget om i den alder hvor forældrene bestemmer, netop derfor er det forældrene der bestemmer

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Du er 15 og bor hjemme - det siger vel lidt sig selv ! De bestemmer !


    Men tag en fornuftig snak med dine forældre og måske få aftalt nogle retningslinjer, hvor deres og dine begrundelser bli'r vendt.
    Tror ikke på, at der bli'r ændret noget - uden en fornuftig og rolig dialog.


    det kan jeg ikke... min gode grund er at det er sundt og snakke med andre..:P og den holder ikk rigtigt..

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Så længe du bor hjemme og er under 18, er du deres biatch og gør som de siger. Hvis du er utilfreds, så flyt hjemmefra. De betaler husly, mad, sikkert også til noget af dit tøj og andet. Længere er den ikke. Måske er det uretfærdigt, men hey, de bestemmer.


    Thats right..


    Og til Niller, kan godt være det føles som om dine forældre en nogle idioter lige nu, men det er jo nok i bund og grund for dit eget bedste ;)


    Der må være en grund. For hvis det hele havde kørt som i olie, ville de nok ikke sige du skal være hjemme kl.22. . de kan måske mærke en negativ forandring på dig, og reagere så på det ved og skærpe dine regler.


  • det kan måske godt være.. fordi det er først her på den seneste jeg har fået skærpet reglerne.. før måtte jeg godt...

  • Quote

    Originally posted by Niller
    det kan måske godt være.. fordi det er først her på den seneste jeg har fået skærpet reglerne.. før måtte jeg godt...


    Hvad så med at kigge på dig selv fra en anden vinkel, og så ændre de ting der gør, at reglerne er blevet ændret.


    Selvom man ikke vil indse det som 15 årig, så ved forældre bedst, og en dag vil du forhåbentlig også kunne se fornuften i de grænser de sætter for dig, og sætte pris på dem.

  • De er da bare bekymret for dig.. De ved sikkert ikke hvad du går og laver om aftenen, så de vil sikkert gerne ha dig hjem i ordentlig tid eller noget i den stil.

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • nu er jeg også fra 91.. jeg bliver bedt om at gå i seng kl: 22,00 - ( nogle gange 30 min senere ) til hverdag...


    jeg har 8 km til nærmeste klassekammerater og ejer en cykel :9xo - så enten cykler jeg eller bliver hentet når de "gamle" har tid .


    så dine "tider" lyder rimelige - i forhold til mine :rules:




    Tobias

  • Sådan havde jeg det også med mine forældre for et stykke tid siden. Men så ved jeg ikke hvad der skete, nu kan jeg være ude så længe jeg vil, selvom de ikke er glade for det, men det er vel bare dejligt at have nogle forældre der bekymre sig for deres lille dreng? Skal lige siges efter jeg er begyndt at bestemme 100% selv får jeg 5 timers søvn hver dag og mange dage jeg ikke er i skole, så savner egentlig lidt de bestemmer over mig :D


  • Vist nok også kaldet - opdragelse ! Og "grænser" er i bund og grund, en ret vigtig ingrediens for alle og især når det gælder læren om livet.
    Du ku' måske snakke med dem om, hvorfor de har strammet op - på den måde ka' du finde ud af, hva' der måske skal rettes op på !