kl 10 i hverdagende..

  • jeg tror at fra jeg ca. var 15 fik jeg lov til selv at bestemme, men man finder altså hurtigt ud af hva man kan holde til af søvn, eller mangel på samme. jeg skal ikke sidde oppe til ret meget efter 23 før jeg er total smadret dagen efter, og det er jo forskelligt fra person til person hvor meget søvn vedkomne skal have

  • Det er da et kanon forslag! Du får mere tid på Tweak....? :)) :dance:


    Nå, spøg til side: Du er kun 15, så i mine øjne er kl 22, altså et meget fair tidspunkt at skulle være hjemme på. Hvis du gerne vil have ændret reglerne må du bevise for dem, at du godt kan få tingene til at fungere ved at være ude til senere tidspunkter.


    Og evt. kan du, som Bentzin nævner, sætte dig ned og snakke med dem om tingene, og være åben for hvad de har at sige.


    Men som udgangspunkt er deres "nye regel" altså rigtig fornuftig. Dog hægter jeg mig ved lidt af det samme som Karga nævner: Hvorfor går de mere op i dit fritidsjob end din skolegang? Det er da den der danner basis for resten af dit liv.


  • aner det ikk... spørg dem.. men er jeg jo ik ligefrem typen der sidder stille og følger med i timerne, hader virkelig og gå i skole.. og så behøver jeg heller ikk verden bedste karaktere når jeg skal være automekaniker... 8)

  • Quote

    Originally posted by Niller
    aner det ikk... spørg dem.. men er jeg jo ik ligefrem typen der sidder stille og følger med i timerne, hader virkelig og gå i skole.. og så behøver jeg heller ikk verden bedste karaktere når jeg skal være automekaniker... 8)


    Nej men gør dig selv den tjeneste at gøre lidt ud af resten af din skolegang alligevel. Jeg vil skyde på at du lige er startet i 9. klasse, det vil sige at du kun har 1 års skolegang tilbage - Hvorfor så ikke bare give den en skalle her i løbet af det sidste år? ;)


    Jeg siger ikke at du skal sidde på forreste række med fingeren oppe fra start til slut, men sørg for at du alligevel kan lidt af hvert af de vigtigste ting, i hovedfagene: dansk, matematik, fysik/kemi, engelsk, og evt. et 2. fremmedsprog .


    Folkeskolen sørger kun for de helt grundlæggende færdigheder her i verden, og hvis man ikke engang kan klare dem, så er man altså dårligt stillet i samfundet, for at sige det lige ud. OGSÅ som automekaniker. :)


  • tja.. gidder bare ikke... :boxed:
    jeg kan også de fleste grundlæggende ting inden for matematik og dansk.. tysk har jeg slet ikk fordi jeg ik gidder, men engelsk mangler jeg lige nogle småting i grammatikken..så det er ikk fordi jeg er dum jo.. det er bare lysten der mangler..

  • Quote

    Originally posted by Niller


    tja.. gidder bare ikke... :boxed:
    jeg kan også de fleste grundlæggende ting inden for matematik og dansk.. tysk har jeg slet ikk fordi jeg ik gidder, men engelsk mangler jeg lige nogle småting i grammatikken..så det er ikk fordi jeg er dum jo.. det er bare lysten der mangler..


    Tja - så kommer du til, at ligge, som du har redt. Og det bli'r en hård tur.


    Og hva' nu hvis du så ikke gider være automekaniker til den tid - hva' så ?


    Tror lige du skal vende hele din situation - med dig selv. Ihf. mit forslag !

  • Må være ude til kl 23 ca.
    Men det er frihed under ansvar - gør jeg noget dumt, falder hammeren!


    Plus jeg skal lave lektier først, de kommer i første række - også før mine 2 jobs som fejedreng (hver dag) og anmelder.
    Det er dog ikke ualmindeligt at jeg sidder og laver lektier kl indtil kl 01 om natten, og jeg går også kun i 9. .. :boxed:

  • Lad mig bare sige det sådan at havde jeg haft en søn på din alder, havde det været samme retningslinier for ham.


    Jeg løb sg* ikke i byen både fredag og lørdag + var ude hver aften da jeg var 15

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Jeg løb sg* ikke i byen både fredag og lørdag + var ude hver aften da jeg var 15


    Meh.. Ditto! ;)


    Til jeg var 16 hed det kl. 20, til jeg var 18 hed det kl. 22 - så gad jeg ikk det mere og flyttede hjemmefra og ku gøre ligesom jeg ville. Så fik jeg så kran på, så nu er seneste tidspunkt helt afhængigt af hvilken tid på måneden det er.. :P


    *suk* :cheers:

  • Det var også ca de retningslinier jeg havde dengang jeg havde den alder, og jeg var sq også pisse sur over det. Specielt da de strammede op på dem, så der var steder jeg ikke måtte tage hen og ligende.


    Er glad for at mine forældre strammede så meget op på det, i forhold til hvad jeg havde lidt tidligere - var på vej ud af en forkert sidevej, som de heldigvis fik reddet mig ind af.


    Det var først efter jeg blev 18, at de slap helt - indtil da havde jeg haft kl 23 som grænse i et par år... bruger stadig den kl 23 som retningslinie, da den giver mig det søvn som jeg skal have hvis jeg møder kl 8.


    Du kan synes at det er pisse lame, men du er altså kun 15, og derfor ikke voksen, og dine forældre har ansvaret for dig. Hvis jeg havde haft et barn, så havde jeg også sat det tidspunkt. For det er sq vigtigt at få sovet ud, så man kan følge med i skolen ... hvor lame det nu end lyder i dine ører.


    Som alle andre siger, så vil du en dag takke dine forældre, måske ikke dirkete, men inderst inde vil du vide, at selv om de gamle røvhuller kan være nogle idioter en gang i mellem, så gør de det fordi de holder af dig, og passer på dig.


    Og lige en anden ting, hvad fanden laver du også til fester andre dage end fredag og lørdag?! I ferier kan jeg godt forstå at du er træt af det, men kom ikke her og sig at du ellers ville have gået på druk både mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag. Hvis det er sådan som det var, så synes jeg at det er kanont af dine forældre at de går ind og bremser det.


    Hvis du lader være med at brokke dig over de regler der er blevet sat op for dig, så kan det også være at de begynder at slække mere og mere på hvornår du skal komme hjem - i sær hvis du viser at du kan overholde dem!

  • Quote

    Originally posted by Carsten_DK
    Tja. Min datter på 17, er selv begyndt at give udtryk for, at hun helst vil i seng kl. 10 til hverdag, for at være frisk til skolen. Det til trods for, at det er længe siden, vi har bestemt hendes sengetid.


    Det vil sige, at det egentlig er for sent at komme hjem kl 10, for man skal vel lige børste tænder, pakke skoletaske osv. Så, Ja. Det lyder ok, at dine forældre sætter grænser, når du nu åbenbart ikke selv har gjort det...


    Puha.. hvis jeg havde dig som far ville jeg gå i seng klokken 20.. ;)
    Aj, tror at piger er mere fornuftige på det område :)


  • Der vil jeg lige give Bent noget medhold.


    Du må simpelthen tænke lidt længere end det. Det er muligt din drøm ligger i at rode med biler og den slags, men hvad hvis det pludselig ikke kunne lade sig gøre?


    Man kan vel aldrig få for meget viden?

  • Quote

    Originally posted by Niller


    tja.. gidder bare ikke... :boxed:
    jeg kan også de fleste grundlæggende ting inden for matematik og dansk.. tysk har jeg slet ikk fordi jeg ik gidder, men engelsk mangler jeg lige nogle småting i grammatikken..så det er ikk fordi jeg er dum jo.. det er bare lysten der mangler..


    tjae der er flere måder at være dum på.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Niller


    tja.. gidder bare ikke... :boxed:
    jeg kan også de fleste grundlæggende ting inden for matematik og dansk.. tysk har jeg slet ikk fordi jeg ik gidder, men engelsk mangler jeg lige nogle småting i grammatikken..så det er ikk fordi jeg er dum jo.. det er bare lysten der mangler..


    Nu er det også lidt mere interresant at komme i skole hvis man er velforberedt og veludvilet og rent faktisk følger med i det læreren siger, istedet for at lave 1000 andre ting.


    No offence, men på mig lyder det vist som en god idé at dine forældrer har opstillet et klart reglesæt for hvordan og hvorledes. ;)


    Men se frem til om 3 år hvor du kan gøre hvad fanden du end vil uden der er nogen der kan blande sig (altså inden for lovens grænser :)))

  • Quote

    Originally posted by Niller
    tja.. gidder bare ikke... :boxed:
    jeg kan også de fleste grundlæggende ting inden for matematik og dansk.. tysk har jeg slet ikk fordi jeg ik gidder, men engelsk mangler jeg lige nogle småting i grammatikken..så det er ikk fordi jeg er dum jo.. det er bare lysten der mangler..


    Som bl.a. Bent og Macimuz siger, er du nødt til at tænke længere end som så. Mange automekanikere vælger på et tidspunkt at starte selvstændigt værksted, eller skifte profession - Og begge dele vil du få svært ved, hvis du ikke har dine grundlæggende færdigheder iorden. Sådan er det bare.


    Det er iorden at være skoletræt, det er meget normalt, men du fortryder det nok før eller senere, hvis du ender med et snit på omkring dumpegrænsen.


    Livet er sku andet end sjov og spas.


  • for lige at gøre alvoren fuldstændig så lad mig da lige backe jer to up... hvad hvis alt omfattende automekanik foregår i polen om 5-10 år? I denne globaliseringstid ville jeg i dit sted ikke ta for givet at jeg kunne ha et job som automekaniker resten af mit liv (håber ikke jeg tegner et alt for sort billede her) - det er godt at komme ud af folkeskolen med en "egnet eller måske egnet" erklæring (hvis man da stadig bruger den slags - går jeg ud fra man gør) - med sådan en kan du jo altid ombestemme dig...

  • Quote

    Originally posted by xenon
    for lige at gøre alvoren fuldstændig så lad mig da lige backe jer to up... hvad hvis alt omfattende automekanik foregår i polen om 5-10 år? I denne globaliseringstid ville jeg i dit sted ikke ta for givet at jeg kunne ha et job som automekaniker resten af mit liv (håber ikke jeg tegner et alt for sort billede her) - det er godt at komme ud af folkeskolen med en "egnet eller måske egnet" erklæring (hvis man da stadig bruger den slags - går jeg ud fra man gør) - med sådan en kan du jo altid ombestemme dig...


    LOL ... Ja, klart jeg vil sende min bil til polen når den går i stykker for at få den lavet :))

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    LOL ... Ja, klart jeg vil sende min bil til polen når den går i stykker for at få den lavet :))


    Det mest skræmmende er faktisk at kvaliteten af deres arbejde og overholdelsen af aftaler er væsentligt bedre end her i DK. Det er klart man ikke futter til polen for et olieskift, men en renovering eller restaurering af ældre biler, kan KLART anbefales.


    For at komme tilbage til sagens kerne, kan jeg kun bakke flertallet op. Dine forældre vil det bedste for dig, og skal du opnå NOGEN som helst forståelse for at de gør som de gør, er det bare ind på sofaen og snakke det roligt og sagligt igennem med dem, som med ret stor sikkerhed ender med et kompromis mellem din nuværende ordning og en ny.

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Quote

    Originally posted by SeePee
    Nu er det også lidt mere interresant at komme i skole hvis man er velforberedt og veludvilet og rent faktisk følger med i det læreren siger, istedet for at lave 1000 andre ting.


    No offence, men på mig lyder det vist som en god idé at dine forældrer har opstillet et klart reglesæt for hvordan og hvorledes. ;)


    Men se frem til om 3 år hvor du kan gøre hvad fanden du end vil uden der er nogen der kan blande sig (altså inden for lovens grænser :)))


    Hvis han stadig bor hjemme har de da 300% ret til at sætte visse grænser.