kl 10 i hverdagende..

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    LOL ... Ja, klart jeg vil sende min bil til polen når den går i stykker for at få den lavet :))


    jeg kan ikke rigtig fange om du er ironitsk - for jeg tvivler på de fleste vil sende deres bil til polen for at få fixet en lygte og få nye bremseskiver. men at ta den store omgang i polen tror jeg nok mange vil undersøge.... :offtopic: sry

  • Quote

    Originally posted by xenon


    jeg kan ikke rigtig fange om du er ironitsk - for jeg tvivler på de fleste vil sende deres bil til polen for at få fixet en lygte og få nye bremseskiver. men at ta den store omgang i polen tror jeg nok mange vil undersøge.... :offtopic: sry


    det er kun de helt store reparationer der kan betale sig for at sende sin bil til polen..

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Hvis han stadig bor hjemme har de da 300% ret til at sætte visse grænser.



    Ja, men han er ikke tvunget til at følge dem, det er han derimod hvis han er under 18. At de så sikkert smider ham ud hvis han begynder og té sig åndssvagt er en helt anden sag. ;)


    Dermed ikke sagt at man kan begynde og skabe sig latterligt bare fordi man runder de 18 somre. Det vil jo få konsekvenser af den ene eller den anden slags, såsom at få sparket af mor og far.


    Jeg er da enig i at man skal indordne sig under de regler ens forældre stiller op. Dog mener jeg at der skal være mere frihed hos en 18 årig end en 15 årig, men det er jo nok noget der kommer helt naturligt. Man må jo gå ud fra at en 18 årig er mere moden og bedre kan se realiteterne i øjnene end som en 15 årig og derved vil have det nemmere ved at opsætte sine egne grænser fremfor at forældrerne skal blande sig 'konstant' :)

  • Quote

    Originally posted by Niller


    det er kun de helt store reparationer der kan betale sig for at sende sin bil til polen..


    Sådan er det idag ja, men du kan ikke sige hvordan det ser ud om 20 år.


    Måske blev der overdrevet i denne situation, men det er såmænd for at fremhæve vigtigheden af at tænke lidt fremad.


    Medmindre man vil være fuldtidsansat på den offentlige bænk nede i parken :razz:

  • Niller ... Hvordan kan det være at du vil være reservedelsskifter ?


    Hvordan har du det med fysik? - Må indrømme at jeg ikke lige kan huske alle de fag vi havde da jeg var i lære som mekaniker dengang jeg var omkring din alder, men jeg kan nu huske at vi brugte mere tid med hovedet i en bog end jeg syntes om.


    Næsten uanset hvad man vælger nu om dage, så slipper man sjældent for at sidde med næsten i en bog. Som automekaniker, så er det også nogle sundhedsfarer som ikke lige er så fede. Og det er en konstant igangværende uddannelse hvis man ikke vil låses fast til et bestemt lille område som sikkert bliver mindre og mindre med tiden.


    Pas på den ligegyldighed. Den kan nemt komme igen og bide dig i røven om 5-10 år ;)


  • det vil jeg gerne fordi jeg elsker og gå og rode med knallert og biler, har selv lige fået en Opel Kadett 1,6 fra 87 som jeg skal have lavet nogle små ting på inden den kan kører, og så har jeg haft en gammel puch maxi som jeg har haft i ca. 2 år, og der var jeg ude ved den næsten hver aften fordi der altid var et eller andet som jeg ville have skulle være bedre..
    fysik.. tja.. røvkedeligt.. men det er fordi vi altid laver alt muligt shit som jeg ikk gidder og heller ik har brug for..
    havde tænkt på at blive noget med computere.. men med min gennemsnit på lige under 7 så går den ikke..

  • Quote

    Originally posted by Niller
    det vil jeg gerne fordi jeg elsker og gå og rode med knallert og biler, har selv lige fået en Opel Kadett 1,6 fra 87 som jeg skal have lavet nogle små ting på inden den kan kører, og så har jeg haft en gammel puch maxi som jeg har haft i ca. 2 år, og der var jeg ude ved den næsten hver aften fordi der altid var et eller andet som jeg ville have skulle være bedre..
    fysik.. tja.. røvkedeligt.. men det er fordi vi altid laver alt muligt shit som jeg ikk gidder og heller ik har brug for..
    havde tænkt på at blive noget med computere.. men med min gennemsnit på lige under 7 så går den ikke..


    Okey, men der nu stor forskel på at gå og rode med sin knallert eller bil fordi man godt kan li det og så til at skifte reservedele på alle mulige fremmede menneskers biler.


    Newsflash ... Tager du en uddannelse, så vil du altid skulle igennem noget som man siger at man aldrig får brug for når man er færdig. I mange tilfælde har man måske ret, men det ændrer desværre ikke på at det er noget man skal bestå. Det gælder naturligvis ikke kun i folkeskolen ;)


    Hvis du syntes fysik er meget kedeligt, så skal du måske overvej at finde en uddannelse hvor du helt slipper for fysik. Eller også skal du bare bide dig i læben.

  • Quote

    Originally posted by Carsten_DK


    Dér må jeg gå i rette med dig, Bent. Så længe, de unge befinder sig under forældrenes tag, vil jeg tage det som en selvfølge, at de indordner sig under "husreglerne".
    I modsat fald, er de ikke længere boende under mit tag...


    Øhh - tror du misforstår. Mit indlæg betyder - at jeg gi'r slacker ret i , at så længe de bor hjemme, så har forældrene fat i den lange ende.
    Okay - mit jydske er måske gået lidt i glemmebogen, men det var et forsøg på, at skrive : Der er ikke en gang løgn. :))