Billeder der skal hænge på betonvæg uden at bore huller ? [update]

  • Hvordan er den nemmeste fremgangsmåde, såfremt man vil hænge nogle billeder op i en betonvæg, men gerne vil undgå at hive en borehammer?


    Det virker lidt omsonst at skulle bore 4 huller i væggen for noget så simpelt som 4 mindre billeder.


    Har sådan nogle smarte dimser, men mine aluminiumrammer er ikke sådan lige at få hængt op på dem.


    http://www.carl-ras.dk/gfx/ima…500.jpg?s=product_details


    De såkaldte billederammer, er det klassiske med en sølvgrå aluminiumsramme rundt om.


    Henviser lige til de billeder, der skal hænge på væggen. Der er også 2 billeder af selve stedet de skal hænge.


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=71055&sid=

  • Quote

    Originally posted by GiZzZa
    banke én søm i væggen for hver billlede?


    Ja, hvis det ellers var sådan at banke søm i en betonvæg.


    På min forhenværende bopæl, prøvede jeg dette stønt med sådan nogle "betonsøm". Eneste der skete var, at de bøjede. Gjorde mere skade end gavn.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Ja, hvis det ellers var sådan at banke søm i en betonvæg.


    På min forhenværende bopæl, prøvede jeg dette stønt med sådan nogle "betonsøm". Eneste der skete var, at de bøjede. Gjorde mere skade end gavn.


    hvis de ikke virker, kunne du evt. hænge en krug op i luftet, hvis det er træ er det jo let, og så en snor ned som billede kan hænge i, evt 2 kroge op for vært billede, så man laver en bue med snoren

  • Dine smarte dimser er det bedste bud imo.
    Ellers er der wirer ja. Og ville bestemt bruge wire. har du en væk uden viduer og døre kan du trække en wire hele vejen over til alle billederne. Hvis altså rummet kan bære det, hvilket det måske nok ikke er SÅ mange rum der kan i sidste ende..

  • Der er bare lidt højt til loftet, og loftet er det sædvanlige loft i mange lejligheder. Nemlig heller ikke noget man bare lige begynder at bore uden videre.


    Dog ville det have været smart nok med en wire mellem 2 vægge. Den ene væg er faktisk ganske nem, da det er gibsplader (eller lignende), hvorimod den sidste væg (samtidig en ydermur) er af beton.


    Kort sagt, wire er vidst heller ikke nogen mulighed.


    Må nok gå den trælse vej og bore i skidtet.


  • vil så lige sige at en Gips væg IKKE kan holde en wire ;) hehe... og det er sq ikke andet for at du må frem med Mande værktøjet og borde, det tager 10 min hvis du har en til at holde en støvsuger ;)

  • Quote

    Originally posted by Happy^
    Medminder du bor i en fængselscelle, tror du så ikke at det er gasbeton der er brugt i væggene?? Plejer man nemlig at bruge, da det også isolerer.


    Hvis det er gasbeton, så kan du så let som ingenting banke et søm i væggen.


    I den her del af landet bruger de ordentlig beton. Da jeg flyttede ind hvor jeg bor, kostede det mere end 1 bor til boremaskinen at bore tre huller, da det var en elendig boremaskine, og et næsten ligeså elendigt bor, så det er ganske sikkert også ret massivt hvor Macimuz bor, da det er samme boligforening og bygningerne nok er bygget meget ens.

  • Quote

    Originally posted by Burger


    I den her del af landet bruger de ordentlig beton. Da jeg flyttede ind hvor jeg bor, kostede det mere end 1 bor til boremaskinen at bore tre huller, da det var en elendig boremaskine, og et næsten ligeså elendigt bor, så det er ganske sikkert også ret massivt hvor Macimuz bor, da det er samme boligforening og bygningerne nok er bygget meget ens.


    Huha ja, det er dælme ret massivt det beton. Der skal en borehammer til, hvis man vil have et hul i væggen. En slagboremaskine er simpelt ikke engang nok, da den har alt for mange omdrejninger og samtidig ikke hamre nok.


    De såkaldte betonkroge er nogenlunde nemme at få i væggen, da det ydester lag er nogenlunde blødt, men det er bare ikke til at få mine rammer hængt på krogene.


    Eneste udvejer er måske nok bare en borehammer. Bare lidt voldsomt efter min mening.


    Edit:
    Min ene væg (dvs. en ydermur) er formodentlig i gasbeton. Der kan jeg sagtens slå søm i, hvilket jeg allerede har gjort.

  • Tja.. Synes nu det eneste rigtige ville være at bore de huller..
    Det tager jo ingen tid, hvis man lige har adgang til en.
    Synes ikke søm holder ordentligt.


    -Om ikke andet er det bare at klistre billederne op med gaffa.. Det skal nok holde :D .

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by Expendable
    Du kan få noget hardcore dobbeltklæbende tape i boghandelen, det har jeg brugt før, og det kan bære en del. Men det kommer jo an på hvor store dine billeder er, og hvor meget de vejer.


    Man kan også bruge silikone :D . Det holder sgu, men så får man nok revet lidt væg ned, når man skal ha det flyttet igen.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by Expendable
    Du kan få noget hardcore dobbeltklæbende tape i boghandelen, det har jeg brugt før, og det kan bære en del. Men det kommer jo an på hvor store dine billeder er, og hvor meget de vejer.


    De vejer godt nok ikke meget.


    Mit nye spejl hænger også i sådan noget sygt godt klæbende dobbelttape.


    Må lige prøve at tjekke boghandlen ud.

  • Quote

    Originally posted by Expendable


    He he he, man kan lige så godt gøre det ordentligt første gang. ;) *lol*


    Helt bestemt.. Og det vil jo så sige .. At bore de huller..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Set rent økonomisk vil det faktisk være bedst at lade være.


    Hvordan det?
    Lån en borehammermaskine gratis af en ven, hvis man ikke selv har en.
    Find et par plugs, og nogle skruer.. Har enhver mand med respekt for sig selv vel liggende..
    Bor hullet, i med plugsen (brug evt. en hammer hvis den har svært ved at komme i), skru skruen i.. Evt. med en skruetrækker, da tænderne ikke holder til det i længden. Hæng billedet op.


    Jeg har aldrig været ude for at skulle ofre penge for at hænge et billede op ;) . Ikke engang når hullet skulle lappes igen, da der altid er nogen i familien med noget spartelmasse, eller også napper man bare noget fra arbejdet. :P


    EDIT: Synes længden og meningen med tråden, snart minder om den med personen der skulle tørre sine sko :)) .

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().