Fed nok film.
Men, ja der er jo altid et men, en anelse overdrevet at han løfter hele den der ø til sidst, ja fair nok, han er stærk, men prøv da lige at En hel ø?
Fed nok film.
Men, ja der er jo altid et men, en anelse overdrevet at han løfter hele den der ø til sidst, ja fair nok, han er stærk, men prøv da lige at En hel ø?
QuoteOriginally posted by learner
Fed nok film.
Men, ja der er jo altid et men, en anelse overdrevet at han løfter hele den der ø til sidst, ja fair nok, han er stærk, men prøv da lige at
En hel ø?
Ved ikke om det er for meget. Er der ikke i en af de tidligere film, hvor han drejer tiden baglæns (vel at mærke ved at få drejet jorden i modsat retning)?
QuoteOriginally posted by Macimuz
Ved ikke om det er for meget. Er der ikke i en af de tidligere film, hvor han drejer tiden baglæns (vel at mærke ved at få drejet jorden i modsat retning)?
jo underligt nok kan han godt flyve rundt om hele jord kloden flere gange i sekundet, men det tager ham mindst 20 sekunder at indhente et fly
QuoteOriginally posted by ^Genzo^
jo underligt nok kan han godt flyve rundt om hele jord kloden flere gange i sekundet, men det tager ham mindst 20 sekunder at indhente et fly
Ahh, ville ikke være så sjovt for os seere, hvis han klarede det på 1 sekund eller lignende.
En anden pudsig pointe min ven bragte op var, hvordan han fløj til resterne af Krypton, når det er solen der giver ham krafterne (godt nok solen ikke den eneste stjerne i universet)?
QuoteOriginally posted by Macimuz
Ahh, ville ikke være så sjovt for os seere, hvis han klarede det på 1 sekund eller lignende.
En anden pudsig pointe min ven bragte op var, hvordan han fløj til resterne af Krypton, når det er solen der giver ham krafterne (godt nok solen ikke den eneste stjerne i universet)?
hvem siger det er solen der giver ham kræfterne?
Det er da vist oprindeligt bare sådan han er fordi Krypton har en megahøj tyngdekraft, så han har bare at kraftoverskud. Han er en normal kryptorianer (?).
De siger jo også i starten at han altid vil være anderledes. Men ved godt nok ikke om det var i etteren. Og det er også deri han drejer jorden den falske vej, jo
QuoteOriginally posted by Slacker
hvem siger det er solen der giver ham kræfterne?
Det er da vist oprindeligt bare sådan han er fordi Krypton har en megahøj tyngdekraft, så han har bare at kraftoverskud. Han er en normal kryptorianer (?).
De siger jo også i starten at han altid vil være anderledes. Men ved godt nok ikke om det var i etteren. Og det er også deri han drejer jorden den falske vej, jo
Som nævnt i en tidligere tråd, skulle han få netop krafterne fra solen. Ser man faktisk også i filmen efter Lois har pillet det stykke kryptonit ud af ham. Der flyver han op over skyerne for at blive "omfavnet" af solen.
Wikipedia siger:
The source of Superman's powers changes subtly over the course of his history. It is originally said that Superman's abilities derive from his Kryptonian heritage, a race eons more evolved than humans. Soon it is established that Krypton's gravity had been stronger than Earth's, a situation similar to that of Edgar Rice Burroughs' John Carter. As Superman becomes increasingly god-like, the implication that all Kryptonians had possessed the same abilities became problematic for writers, making it doubtful that a race of such beings could have been wiped out by something as trifling as an exploding planet. In part to counter this, the Superman writers established that Kryptonians, whose native star had been red, only possessed superpowers under the light of a yellow sun. More recent stories have attempted to find a balance between the two explanations.
Ahh den side er sgu herlig
In the version that became extant by the early 1960s (and memorably summarized at the start of each episode of the 1950s Adventures of Superman television series[1]), Superman is born on Krypton as Kal-El, the son of Jor-El, a scientist and leader, and Lara. When Kal-El is two or three years-old, Jor-El learns that Krypton is doomed to explode. He brings this warning to the Science Council, Krypton's rulers. The Science Council refuses to warn their fellow Kryptonians and forbids Jor-El to do so. Jor-El immediately begins work on a rocket that will allow the whole family to escape the coming disaster; however, events move too quickly, and only a small model is completed by the time of the final quakes. Lara stays by her husband's side rather than accompany Kal-El to Earth so that his ship will have a better chance of surviving the trip. Knowing that Earth's lower gravity and yellow sun will give the boy extraordinary powers, Jor-El launches Kal-El's rocketship toward Earth moments before Krypton explodes.
It is uncertain whether Superman can go without food or drink or for how long; some writers have portrayed him as obtaining all the energy he needs from Earth's yellow sun, much like photosynthesis.
Så det lader til at være lidt en blanding
Edit: desuden kommer han jo hjem derfra i et rumskib.. Så om hans kræfter har manglet eller ej er vel et fedt
Ja okay, der kan man bare se.
Efter at have brugt en mindre formue på at hive konen med til King Kong og efterfølgende middag, nægter jeg fandeme at se den film. Blev så skuffet over KK, at selv maden smagte dårligt.
QuoteOriginally posted by Maverick
Efter at have brugt en mindre formue på at hive konen med til King Kong og efterfølgende middag, nægter jeg fandeme at se den film. Blev så skuffet over KK, at selv maden smagte dårligt.
Vil sige der er en verden til forskel på King Kong og Superman Returns. Eneste de har tilfældes er vel stort set, at de ikke lever op til folks forventninger, hvilket et eller andet sted også er svært.
Peter Jackson hittede rigtig godt med Ringenes Herre, og derfor forventede folk noget måske ret urealistisk af King Kong. Skal siges jeg heller ikke var tilfreds, og er af samme holdning til King Kong som til Superman Returns. Begge middelmådige film. Ikke noget, hvor jeg tænker "WOW".
På den anden side, så er det squ heller ikke let i dages verden at lave et hit. Folk forventer det ene og det andet. Gør det i hvertfald selv, så der skal ofte en del til, for jeg virkelig kan nyde en film (dvs. en film, hvor jeg ikke kigger på mit ur). Sidstnævnte med uret, er ikke sket siden Ringenes Herre (så vidt jeg husker).
QuoteOriginally posted by Maverick
Så du vil aldrig se en film i biografen igen? Jeg kan ikke helt se hvad King Kong har med Superman Returns at gøre.
QuoteOriginally posted by fookhar
Så du vil aldrig se en film i biografen igen? Jeg kan ikke helt se hvad King Kong har med Superman Returns at gøre.
Jow,det ender det jo nok med. Gider bare ikke tage i biffen og se en film ud fra det mediecirkus filmen har med som ballast.
Når jeg skal se en film som KK, så har jeg en forventning om noget nær et mesterværk (ud fra omtale). At der så en krig inden man ser aben er ikke godt nok.
Næste film jeg skal se i biffen bliver Peter Pan med den ældste af mine tøser.
Var inde og se den lidt efter præmieren. Filmen var da meget fed, men MEGET langtrukket. Den tog alt for langtid at komme igang. Men okay på en kedelig tirsdag.
Mener jeg har læst at den nye ungdoms film "Supervoksen" har solgt flere billetter end Superman i Danmark
QuoteOriginally posted by DXC
Var inde og se den lidt efter præmieren. Filmen var da meget fed, men MEGET langtrukket. Den tog alt for langtid at komme igang. Men okay på en kedelig tirsdag.
Mener jeg har læst at den nye ungdoms film "Supervoksen" har solgt flere billetter end Superman i Danmark
Yup, den har overgået Superman herhjemme. Kan så også skyldes det emne den bringer på banen. Tror du har læst det på filmz.dk ?
QuoteOriginally posted by ^Genzo^
Sad jeg og snakkede med en ven om også før vi så filmen... Det var det samme i de gamle film. Når de gør så meget ud af at få historien til at passe og være nogenlunde troværdig - Så er den tid de forskellige ting tager dybt dårligt lavet!
QuoteOriginally posted by RasmusS
Sad jeg og snakkede med en ven om også før vi så filmen... Det var det samme i de gamle film. Når de gør så meget ud af at få historien til at passe og være nogenlunde troværdig - Så er den tid de forskellige ting tager dybt dårligt lavet!
Hvorfor er det dårligt?
Der er forskel på at flyve "ligeud" frem for at indhente samt stoppe et fly der styrter mod jorden med stor fart.
Jeg ved ikke, men selvom man er superman, så er der jo også grænser.
Hey. har set de gamle superman film mange gange men kan ikke mindes nogensinde at have set dem "humpe" i noget glanstæppe. hehe. hvilken film er det i og kan det være en directors cut. Det eneste jeg derimod kan huske der måske kunne have resulteret i et barn er i toeren hvor han mister sine kræfter og derefter er sammen med lois:)
QuoteOprindeligt indlæg af wackerguy
Hey. har set de gamle superman film mange gange men kan ikke mindes nogensinde at have set dem "humpe" i noget glanstæppe. hehe. hvilken film er det i og kan det være en directors cut. Det eneste jeg derimod kan huske der måske kunne have resulteret i et barn er i toeren hvor han mister sine kræfter og derefter er sammen med lois:)
Velkommen til siden, du har trukket en 2 år gammel tråd frem fra gemmerne