Penge indbringende erhverv?

  • Quote

    Originally posted by Martin


    S? det er s? en 10 ?r siden, s? betaler han jo ogs? af p? dem en 20 ?r endnu, og mon s? der alligevel er 150.000 i overskud om m?neden?


    Og s? er der noget der hedder skat. S? hvis vi ser bort fra udgifterne skal der v?re indt?gter p? en 300.000 om m?neden f?r skat, hvilket er 6667,- i indtjening pr. lejem?l. Og hvis han fortsat betaler til kreditforeningen, hvilket han jo nok g?r da der kun er g?et en 10-12 ?r, s? skal det jo v?re en 450.000 om m?neden i indt?gter p? de 45 lejem?l, og s? skal de koste sm? 10.000 hver for lejerne om m?neden.


    Og det er d?leme dyrt i N?rre Aaby. :))


    Men self. hvis de 150.000 er f?r skat, skal der jo kun en 300.000 til om m?neden i bedste fald for ogs? at d?kke kreditforeningen og s? er det "kun" en 6667,- pr lejem?l + forbrug.

  • Quote

    Originally posted by Martin
    Og s? er der noget der hedder skat. S? hvis vi ser bort fra udgifterne skal der v?re indt?gter p? en 300.000 om m?neden f?r skat, hvilket er 6667,- i indtjening pr. lejem?l. Og hvis han fortsat betaler til kreditforeningen, hvilket han jo nok g?r da der kun er g?et en 10-12 ?r, s? skal det jo v?re en 450.000 om m?neden i indt?gter p? de 45 lejem?l, og s? skal de koste sm? 10.000 hver for lejerne om m?neden.


    Og det er d?leme dyrt i N?rre Aaby. :))


    Men self. hvis de 150.000 er f?r skat, skal der jo kun en 300.000 til om m?neden i bedste fald for ogs? at d?kke kreditforeningen og s? er det "kun" en 6667,- pr lejem?l + forbrug.


    Er det ikke derfor der kun bor ~5000 der ? ... Eller hvad ? ... :))


    Godt jeg bor ovre p? sj?lland for har sgu ikke r?d til de jyde-priser. S? forst?r jeg bedre hvorfor "man" siger at jyder er gode forretningsfolk :crazyeyes:

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    For lige at f? styr p? de tal du opgiver, s? vil jeg lige tillade mig at rette lidt.
    En nyuddannet ingeni?r tjener i gennemsnit 26.000, ikke over 29.000. Gennemsnitsl?nnen generelt er 44.000...


    http://www.blivingenior.nu/frontpage.asp


    Jeg har styr p? tallene, og tallene siger 26.000 for en "normal" ingeni?r og lidt over 29.000 for en civilingeni?r.
    Det stod der hvor jeg har kigget:)

  • Quote

    Originally posted by DeH


    Jeg har styr p? tallene, og tallene siger 26.000 for en "normal" ingeni?r og lidt over 29.000 for en civilingeni?r.
    Det stod der hvor jeg har kigget:)


    Og det er jo bestemt ikke d?rligt da en Dansk gennemsnitsl?n er 224.000,- ?rligt f?r skat.

  • Min k?re fader var igennem 3 jobs f?r han fandt det han holdt mest af at lave. Dog har alle 3 jobs givet ham en masse erfaring med livet og mennesker.


    Startede som t?mrer omtrent 25-28K mdr., derefter politimand 24-31K - Politikommis?r p? station city og nu er han Erhvervs?konom i den private sektor. Hvor han ligger et godt stykke over 60+ .. Arbejder stadig kun 37 timer om ugen. Dog tager det l?ngere tid at uddanne sig som Erh.?konom - Og l?nnen er ogs? dobbelt s? stor. Men kan man virkelig bruge de f? ekstra kroner til noget? ... Der er ikke alle der har en tr?kprocent p? 37%.. S? kan det virkelig godt betale sig at k?be flere ejendomme og biler da man kan tr?kke fradraget fra l?nsedlen ..


    Men er det virkelig d?t v?r - bliver man mere lykkelig af flere penge?.. Hvis man ikke gider st? op om morgenen, og sl?ber sig ud p? motorcyklen for at k?re p? arbejde. Hvad fanden hj?lper 60.000 s? sidst p? m?neden, n?r man har m?tte sl?be sig igennem 74 timer ?!?


    S? ville jeg da hellere v?re t?mrer og nyde hver en dag p? arbejdet! ( I mit eget tilf?lde ihvetfald. )


    H?ber s?reme det giver mening.. Det gjorde det, da jeg t?nkte p? det.. :ohmy:

  • Er det bare mig der har det s?dan at man skal f?rst og fremmest finde noget man kan lide at lave og s? kommer pengene i anden r?kke?


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by Don_Jabbe
    Er det bare mig der har det s?dan at man skal f?rst og fremmest finde noget man kan lide at lave og s? kommer pengene i anden r?kke?


    Bestemt ikke, men var jo ikke det han var ude efter at f? oplyst :)


    Jacob, du har en pointe :)
    Men hvad er det i mener med erhvervs?konom...?? Denne stemples som v?rende en vildt lang uddannelse, man kan da kalde sig erhvervs?konom allerede efter et HA studie som er 3 ?rigt - adgangskrav er gymnasiel uddannelse..
    Bachelor er i sig selv nok, men kandidat er ogs? en mulighed...
    Denne vej er s? ikke ensbetydende med guld og gr?nne skove, l?nnen er bestemt ikke garanteret til 60K, man kan godt f? stillinger som giver s?danne bel?b, men ikke nogle fra day 1 som f?rdig uddannet..


    Btw, sygt at han kan holde 37 timers arbejdsuge, er der ikke ret mange der f?r lov til i den private sektor..


    --- L?nnen for bachelor / kandidat indenfor ?konomi kan str?kke sig fra 26K til.. Well rigtig meget (Henning Dyremose tjente iflg. B?rsen fra starten af 2006 til d.3 juli intet ringere end 73,3 mio)

  • heh HA kan ikke engang bruges til ret meget, f?r man f?r en ordentlig overbygning p? (dvs 2 ?r mere)...og det studie er imo R?VSYGT.....der skal virkelig v?re selvdisciplin og gerne en rimelig pengesum bagved for at komme igennem det...jeg gad fx ikke, men droppede ud efter 2 ?r med en p?n depression p?....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    heh HA kan ikke engang bruges til ret meget, f?r man f?r en ordentlig overbygning p? (dvs 2 ?r mere)...og det studie er imo R?VSYGT.....der skal virkelig v?re selvdisciplin og gerne en rimelig pengesum bagved for at komme igennem det...jeg gad fx ikke, men droppede ud efter 2 ?r med en p?n depression p?....


    min k?reste k?rer p? HA hvis hun ikke kommer ind p? IB (hvilket er fuldst?ndig umuligt)


    S? skal man jo til at betale hendes SU de n?ste mange ?r :))

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Nej, og hvis du l?ser tr?den vil du se, at vi er flere af den opfattelse ;)


    Yeah, men nu n?r vi er begyndt at hive vores f?dre ind i topic ... min far er bare st?rkest .... :boxing:


    Syntes jeg h?rer en del fra unge kn?gte om at de vil l?se i 10 ?r og s? tjene en million i startl?n ... ja go?dav ... kom igen n?r du bliver lidt ?ldre :))


    Da jeg var en kn?gt ville jeg ogs? s? meget, men er heldigvis blevet lidt realist og livsnyder undervejs ... men er jo ogs? blevet ?ldre ... en trods alt en del klogere ... Ja, t?nk ... heh ... :ohmy:


    For manges vedkommende s? ?ndrer tingene sig med tiden. Det er nok MEGET f? her inde som laver det i dag som de troede dengang de gik i folkeskole. Hvis vi alts? lige snakker om der har haft chancen for at leve et ?rti eller noget i den dur siden de gik i folkeskole :))

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Den gang man var lille ville man da v?re det samme som ens far :razz:


    det kan man vel godt sige jeg bliver - dengang jeg var lille var min far studerende ;)
    Men ud over det har jeg nu aldrig g?et med tanker om at blive landbrugskonsulent :))

  • Tjo. min mening er at man skal have det godt og s? kommer pengene i anden r?kke.


    Men jeg har nogle venner de har arbejdet en del p? Tule airbase hvor de arbejede hele tiden og fik 80k+ hver (de er 2 med f?lles ?konomi) En stor del af de penge de tjenete/tjener s?tter de nu p? aktier og chiller hjemme de har nu stor bil og hus og alt hvad man nu kan ?nske sig +5mil + p? deres bank konto. og som de st?r lige nu vil de ikke arbejde i lang tid.
    Det skal dog siges at for at man kan tjene penge p? aktier kr?ver det meget atbejde med at tjecke kurser p? firmaer men ogs? valuta s? det er ikke bare "chill"

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Er det ikke derfor der kun bor ~5000 der ? ... Eller hvad ? ... :))


    Godt jeg bor ovre p? sj?lland for har sgu ikke r?d til de jyde-priser. S? forst?r jeg bedre hvorfor "man" siger at jyder er gode forretningsfolk :crazyeyes:

    N?rre Aaby ligger nu godt nok p? FYN:) Synes ikke rigtigt at Zalam har skrevet mere i denne debat:) M?ske passede det ikke helt :D

  • Nu s? jeg en af disse sjove statistikker ude p? en avis og der stod, at gennem hele ens arbejdsliv, s? ville civil ing. og gymnasiel?rer v?re de to der tjener mest... Men alt er jo relativt.


    Jeg l?ser selv til bygningskonstrukt?r og der skulle startl?nnen v?re 26,6K + pension, men det tror jeg ikke helt er aktuelt. Men h?rer ogs? om folk der starter p? lidt mere og lidt mindre og MEGET mere...