Penge indbringende erhverv?

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    Nu er 26k ogs? startl?n. Det bliver nok hurtigt mere seri?st. Desuden er det nok ogs? lidt federe og mere udfordrende end at v?re ostepakker...


    Det er netop hvad jeg skriver. Men nu bliver der skrevet hvilke erhverv der giver meget - og min pointe er s? at man ogs? kan tjene p?ne penge uden en uddannelse. Penge man NEMT kan leve for.. Om man s? finder det interessant er vel op til en selv. Jeg vil hellere st? derude end jeg vil sidde og tage telefoner dagen lang feks.

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    Nu er 26k ogs? startl?n. Det bliver nok hurtigt mere seri?st. Desuden er det nok ogs? lidt federe og mere udfordrende end at v?re ostepakker...


    Og desuden er det ikke sikkert der pakkes oste af personer et sted i n?r fremtid. I hvertfald ikke et job (i mine ?jne), som der er nogen fremtid i.


    Men det er vel heller ikke det der er planen, men for at f? nogle penge i spareb?ssen?

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Og desuden er det ikke sikkert der pakkes oste af personer et sted i n?r fremtid. I hvertfald ikke et job (i mine ?jne), som der er nogen fremtid i.


    Men det er vel heller ikke det der er planen, men for at f? nogle penge i spareb?ssen?


    Pr?cis. Jeg skal jo stadig finde ud af hvad jeg vil ogs? :))
    Det var som sagt heller ikke for at tr?kke ostepakker frem, men for at pointere at der ER penge at finde uden uddannelse. Hvis man ikke er til den slags.

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    Pr?cis. Jeg skal jo stadig finde ud af hvad jeg vil ogs? :))
    Det var som sagt heller ikke for at tr?kke ostepakker frem, men for at pointere at der ER penge at finde uden uddannelse. Hvis man ikke er til den slags.


    Ye, man kan stadig godt finde arbejde uden egentlig at have nogen form for uddannelse, men ikke sikkert det er s?dan om 20 ?r.


  • LUDER :)) ... De kan tjener langt mere end fks. en l?ge og uddannelsen er ultra-kort :$


    Men g?r man efter penge n?r man t?nker p? sit kommende erhverv, s? er man VIRKELIG en luder ... :)) ... penge er langt fra alt ...


    Quote

    Originally posted by Macimuz
    Ye, man kan stadig godt finde arbejde uden egentlig at have nogen form for uddannelse, men ikke sikkert det er s?dan om 20 ?r.


    Ah pjat. Der var ludere for 300 ?r siden og der vil v?re ludere om 300 ?r ... Det er sgu fast arbejde :))

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Du kunne jo ogs? bare blive lotto-million?r. Det er ihvertfald mit karriere m?l. Masser af penge og masser af fritid. Weeeeee.


    Arbejdstiderne er hvertfald geniale :9xo


    Men ikke lige noget man skal satse p?. Har h?rt at det er mega-sv?rt at blive det :))


    Man skal n?sten v?re ultra-grim, hjerne-lam eller bare ?ldre end Harald Bl?tand ville v?re den dag i dag for at vinde den st?rste gevindst i lotto ...


    "Wee, har vundet 19 millioner i lotto... S? skal vi have ny vaskemaskine ... resten skal i banken" ..... SLAM! ... S? kom boldtr?et frem ... :))


  • Tjah. Er da mere fornuftigt en "Ihhh! 19 millioner i Lotto! S? skal Jehovas vidner da have dem!"

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    Det er netop hvad jeg skriver. Men nu bliver der skrevet hvilke erhverv der giver meget - og min pointe er s? at man ogs? kan tjene p?ne penge uden en uddannelse. Penge man NEMT kan leve for.. Om man s? finder det interessant er vel op til en selv. Jeg vil hellere st? derude end jeg vil sidde og tage telefoner dagen lang feks.


    Sagtens. Det job jeg har haft der har givet mest har v?ret uden uddannelse. Gav lidt over 450K om ?ret. N?r jeg er f?rdig med den uddannelse jeg er igang med nu kommer jeg nok ikke til at tjene mere end ca. 300K. Who cares ?


    Quote

    Originally posted by Slacker
    Katte er da i det mindste nogenlunde nuttede. Har ikke til dato m?dt en Jehovas vidne der var det.


    Har jeg ... Den sidste tude-dukke (aka. Jehovas Vidner-kuli) der dukkede op her s? STJERNEGODT ud ... N???j ... Kunne heller ikke lade v?re med at sp?rge om de kom ang?ende noget gruppesex fordi jeg var frisk nok ... :)) ... Sjovt nok, s? har de ikke v?ret her siden den dag ... :$

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Sagtens. Det job jeg har haft der har givet mest har v?ret uden uddannelse. Gav lidt over 450K om ?ret. N?r jeg er f?rdig med den uddannelse jeg er igang med nu kommer jeg nok ikke til at tjene mere end ca. 300K. Who cares ?


    Jeg regner skam ogs? med at uddanne mig. Det er ligesom det jeg f?ler passer mig bedst. Men der er da nogen der ikke gider den slags.

  • En Civilingeni?r tjener p?nt godt og har en startl?n p? lidt over 29.000 kr i m?neden. Desuden stiger l?nnen ret hurtigt, gennemsnitsl?nnen ligger vist lidt over 50.000 kr for en der har v?ret i faget i en 10-20 ?r
    Det der giver mest er vel n?sten at v?re selvst?ndig Civilingeni?r, hvor det burde v?re muligt at tjene over 100k i m?neden - alt efter hvor meget man vil arbejde for det.


    Det er ihvertfald noget jeg selv overvejer at blive n?r jeg om 9 ?r (hvis alt g?r vel?!?:D) er f?rdiguddannet Phd. Civilingeni?r:)


    Men det er sq dejligt at se at jeg ikke er den eneste der vil v?re ingeni?r :boxing:

  • Quote

    Originally posted by DeH
    En Civilingeni?r tjener p?nt godt og har en startl?n p? lidt over 29.000 kr i m?neden. Desuden stiger l?nnen ret hurtigt, gennemsnitsl?nnen ligger vist lidt over 50.000 kr for en der har v?ret i faget i en 10-20 ?r
    Det der giver mest er vel n?sten at v?re selvst?ndig Civilingeni?r, hvor det burde v?re muligt at tjene over 100k i m?neden - alt efter hvor meget man vil arbejde for det.


    Det er ihvertfald noget jeg selv overvejer at blive n?r jeg om 9 ?r (hvis alt g?r vel?!?:D) er f?rdiguddannet Phd. Civilingeni?r:)


    Men det er sq dejligt at se at jeg ikke er den eneste der vil v?re ingeni?r :boxing:


    For lige at f? styr p? de tal du opgiver, s? vil jeg lige tillade mig at rette lidt.
    En nyuddannet ingeni?r tjener i gennemsnit 26.000, ikke over 29.000. Gennemsnitsl?nnen generelt er 44.000...


    http://www.blivingenior.nu/frontpage.asp

  • Jeg kan godt leve med min fars job..


    ca. 150k om m?neden og hvad laver han for de penge INGEN TING - eller n?sten.


    Han har 45 (ca.) lejligheder som han udlejer.


    Okay han skal i ny og n? resturere en lejlighed og skal laves deres vandhane, hvis den g?r i stykker, men i l?bet af sidste ?r havde han nok samlet 1 m?nedes arbejde da det var gjort.


  • Jamen det lyder da dejligt for ham :D
    Han har bare k?bt nogle huse og s? lejer dem ud? er han s? selv vicev?rt?


  • Nu er der jo nok ogs? nogle udgifter ved det, som l?n mv. med mindre han har pengene med et andet sted fra.

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    Jamen det lyder da dejligt for ham :D
    Han har bare k?bt nogle huse og s? lejer dem ud? er han s? selv vicev?rt?


    Det skal s? siges, at det f?rst er nu her, at det er "lutter lagkage".


    Han k?bte husene da jeg var helt lille og boligpriserne var HELT i bund. Han har s? i restureret dem og nu er alle sammen ved at v?re i stand og der er et minimum af arbejde ved det.


    Da jeg var mindre 6-8 ?r var det tit han arbejdede han rigtigt meget.


    men ja. Han har i pricippet bare k?bt nogen huse og lejer dem ud.

  • Quote

    Originally posted by Martin


    Nu er der jo nok ogs? nogle udgifter ved det, som l?n mv. med mindre han har pengene med et andet sted fra.


    L?net er vist tilbage betalt inden for et eller to ?r. Men ja der er forsikring osv som skal betales, men han han en god sjat til sig selv:)


  • S? det er s? en 10 ?r siden, s? betaler han jo ogs? af p? dem en 20 ?r endnu, og mon s? der alligevel er 150.000 i overskud om m?neden?