Penge indbringende erhverv?

  • Jura, men ikke bare jurist, jeg er selv ikke det mindste interesseret i den linie, men ved dog at advokat/dommer/anklager giver kassen.. - Men kandidat er ikek tilstr?kkeligt, s?vidt mig bekendt, alts? ikke nok med en kandidat uddannelsem, og der skal lige en bachelor til f?r kandidat...


    ?konom, afh?nger af hvor, og hvilken stilling du ender med, regner ikke med jeg efter min bachelor (HA.alm) kan g? ud og f? et job som giver kassen, ihvertilf?lde hvis det g?res reglm?ssigt og ikke gennem farens mange kontakter :/
    L?nnen er vel en 26-28K som start tror jeg... - Og kandidat (cand.merc / cand.polit / cand.negot?) b?r ikke give s? meget mere, dog lidt bedre muligheder for de h?jere poster..

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Jura, men ikke bare jurist, jeg er selv ikke det mindste interesseret i den linie, men ved dog at advokat/dommer/anklager giver kassen.. - Men kandidat er ikek tilstr?kkeligt, s?vidt mig bekendt, alts? ikke nok med en kandidat uddannelsem, og der skal lige en bachelor til f?r kandidat...


    ?konom, afh?nger af hvor, og hvilken stilling du ender med, regner ikke med jeg efter min bachelor (HA.alm) kan g? ud og f? et job som giver kassen, ihvertilf?lde hvis det g?res reglm?ssigt og ikke gennem farens mange kontakter :/
    L?nnen er vel en 26-28K som start tror jeg... - Og kandidat (cand.merc / cand.polit / cand.negot?) b?r ikke give s? meget mere, dog lidt bedre muligheder for de h?jere poster..


    Nej man skal "bare" have eget advokattontor med m?deret for H?jesteret, s? er muligheden for at tjene de store penge langt st?rre.

  • En fra mit arbejdes brors nev? har et job, hvor han skal sidde og vurdere forskellige virksomheder, og se hvorn?r de er v?rd at s?lge og hvorn?r de er v?rd at k?be. Han f?r en p?n l?n. Han blev s? tilbudt et nyt job, men hans gamle arbejdsplads var ikke meget for at slippe ham, s? de tilb?d ham en bonus p? 5 millioner udover hans alm. l?n hvis han ville blive et halvt ?r mere. Han valgte at skifte :))


    Quote

    Originally posted by Martin


    Nej man skal "bare" have eget advokattontor med m?deret for H?jesteret, s? er muligheden for at tjene de store penge langt st?rre.


    En af mine venner er ?beradvokat eller hvad det hedder ved det der tidligere hed Dall Koch & Boll inde i herning...et advokatfirma alts?....han tjente kassen. Eller tjener...men han arbejder s? ogs? for det..

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    Ejeren af hjem og fix i skive har kun en hg uddandelse, ejer en god del af midt byen, har to sommerhuse, 2 store audier og en l?kker cruiser/speedb?d... :D ... p? en hg... igen viser det at der ikke altid skal s? meget til, udover initiativ. Men igen. hvorfor ikke tage det som du vil blive glad for at lave?


    og aerial herinde ligger jo ogs? i den ?je ende (50k) med en 10. klasse :))


  • *host* pilot *host*


    Kender en som planl?gger ruter for SAS, og de piloter starter p? 50k om m?neden, og f?r max 100k om m?neden.


    Eneste de g?r, er at lette med flyet, sl? autopilot til, og xx antal timer senere lander de flyet. De laver praktisk talt intet.


  • de har s? ogs? rimelig mange liv i deres h?nder om dagen, hvis de laver en fejl kan det jo g? grueligt galt, s? synes l?nnen er helt fair

  • Ingeni?r kan v?re ganske givende! Min far har sit eget firma. Eller det er en lang historie, men han har et lille firma pt. Han blev ansat af FN til at checke nogle andre firmaers arbejde. Halvanden m?des arbejde indtjente 210.000 kr. :ph34r:

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Jura, men ikke bare jurist, jeg er selv ikke det mindste interesseret i den linie, men ved dog at advokat/dommer/anklager giver kassen.. - Men kandidat er ikek tilstr?kkeligt, s?vidt mig bekendt, alts? ikke nok med en kandidat uddannelsem, og der skal lige en bachelor til f?r kandidat...


    ?konom, afh?nger af hvor, og hvilken stilling du ender med, regner ikke med jeg efter min bachelor (HA.alm) kan g? ud og f? et job som giver kassen, ihvertilf?lde hvis det g?res reglm?ssigt og ikke gennem farens mange kontakter :/
    L?nnen er vel en 26-28K som start tror jeg... - Og kandidat (cand.merc / cand.polit / cand.negot?) b?r ikke give s? meget mere, dog lidt bedre muligheder for de h?jere poster..


    Det giver ikke specielt godt at v?re anklager for det offentlige. Og som Martin skriver, er det heller ikke nok at v?re advokat med m?deret for h?jesteret.


    Hvad disse grene af jura-verdenen har til f?lles er, at de begge besk?ftiger sig med straffesager, som ikke giver tiln?rmelsesvis s? meget som at v?re advokat i det civile system.


    Min far er selvst?ndig med m?deret for h?jesteret og han har en god l?n. Dog langt fra liges? h?j, som da han arbejdede med civilsager.


    //EB

  • Der er ikk noget erhverv der bare tjener mere end andre...
    Det hele drejer sig om hvor mange stillinger der er og hvor mange der kan udfylde stillingerne


    F.eks er der mangel p? ingeni?rer og specielt civilingeni?rer (som jeg heldigvis er p? vej til), s? der er gode penge i det erhverv


  • Man l?rer hele tiden ;D


    Anyhow, jurister bruges jo ogs? til vejledning, og de f?r bestemt ikke s? meget kassen som lets say... En dommer :)


    Men apropos det med ?konom som mange omtaler, det kan v?re meget meget givende hvis man kombinere det med "manderin" mener jeg det hedder, alts? kinesisk, s? bliver man pludselig attraktiv arbejdskraft..

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Der er ikk noget erhverv der bare tjener mere end andre...
    Det hele drejer sig om hvor mange stillinger der er og hvor mange der kan udfylde stillingerne


    F.eks er der mangel p? ingeni?rer og specielt civilingeni?rer (som jeg heldigvis er p? vej til), s? der er gode penge i det erhverv


    Det er selvf?lgelig rigtigt, men rent statistisk er det faktisk civil?konomerne, som sidder i st?rstedelen af direkt?r-stolene rundt omkring i Danmark, s? p? den m?de kan man vel godt sige, at der er en forskel.


    Kan huske en sag med mangel p? sygeplejersker et sted p? Sj?lland, hvor hospitalet var n?dt til at betale dem 700kr/timen for overarbejde. Gad nok godt lige have v?ret sygeplejer der!


    :dance:

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Der er ikk noget erhverv der bare tjener mere end andre...
    Det hele drejer sig om hvor mange stillinger der er og hvor mange der kan udfylde stillingerne


    F.eks er der mangel p? ingeni?rer og specielt civilingeni?rer (som jeg heldigvis er p? vej til), s? der er gode penge i det erhverv


    Hmm, joh er der, men er jo et sp?rgsm?l om morale, det er jo s?dan at i Danmark tjener en t?mrer mere end en overl?ge igennem det samlede arbejdsforl?b... - Og t?mren har s? tilmed mulighed for sort arbejde..


  • Det er forkert, det du siger. H?jesteretsdommere tjener gennemsnitligt ca. 90.000kr om m?neden, hvor en dygtig advokatkonsulent sagtens kan tjene mere. S? kan du selvf?lgelig sige, at gennemsnitsl?nnen for mindre dygtige advokatkonsulenter er lavere end det, men det kr?ver stor erfaring at blive udn?vnt til h?jesteretsdommer!


    Landsdommere tjener ca. 70.000kr i gennemsnit, men ogs? her kr?ver det stor erfaring. Byretsdommere ca. 60.000. For god ordens skyld kan det n?vnes at der i Danmark er ca. 350 dommere.


    EB

  • Quote

    Originally posted by origin


    de har s? ogs? rimelig mange liv i deres h?nder om dagen, hvis de laver en fejl kan det jo g? grueligt galt, s? synes l?nnen er helt fair


    En kirug har ogs? ret mange mellem h?nderne. Vil jeg ogs? mene at en buschauff?r har! Kirugen tjener gode penge, men hvad med buschauff?ren? Han tjener vidst ikke det vilde.


  • hehe, well, 90K om m?neden, det er nu ogs? meget p?nt, er det ikke? ;)
    Eller 60K for den sagsskyld, nu t?nkte jeg mere mht. erhverv direkte efter uddannelse hvor der er mulighed for gode penge, det kr?ver jo ?velse f?r man bliver "dygtig"..
    - Hell, hvis man har tallent, s? er eneste l?sning at starte noget selv, s? kan de direkt?rposter i snakker om v?re nok s? ligegyldige, medmindre det er for Danskebank eller maersk :))


    EDIT:
    Ahh overs? lige det med det kr?vede stor erfaring, ja s? er den mulighed jo v?k :/

  • Quote

    Originally posted by Happy^


    En kirug har ogs? ret mange mellem h?nderne. Vil jeg ogs? mene at en buschauff?r har! Kirugen tjener gode penge, men hvad med buschauff?ren? Han tjener vidst ikke det vilde.


    Buschauff?ren k?rer en gang b?rn og venstreorienterede rundt, hvorimod piloten flyver med passagere som ligger en del flere skattekroner, s? nej han har ikke noget vigtigt mellem h?nderne :finger: :razz: :evil:

  • Happy^ :: Det er nok ikke helt det samme, og desuden gad jeg godt se dig lette og lande et fly, selv efter flere ?rs erfaring. Det er sv?rt! Har 3 br?dre, som flyver sv?vefly - det er ikke helt lige til. Den ene er s? lige blevet uddannet jagerpilot, hvilket heller ikke er helt lige til. Desuden er antallet af tabte menneskeliv pr. fejl nok lidt st?rre for piloter, end hvad en buschauff?r oplever.


    Jeg kan sikkert godt k?re bus - har aldrig pr?vet, men jeg tror det godt - men jeg ville nok v?re rimelig sikker p?, at jeg var god til mit job f?r jeg ville lette et fly med 200 passagerer.


    De store flyselskaber foretr?kker piloter, der er opl?rt i milit?rt regi - ved ikke hvorfor.


    M.Beier :: Med hensyn til dommererhvervet skal man jo ogs? lige huske, at man skal udn?vnes til dommer, hvilket n?sten ekslusivt er advokater med m?deret for h?jesteret eller dommere fra de lavere retskredse, der bliver det.


    EB

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Buschauff?ren k?rer en gang b?rn og venstreorienterede rundt, hvorimod piloten flyver med passagere som ligger en del flere skattekroner, s? nej han har ikke noget vigtigt mellem h?nderne :finger: :razz: :evil:


    Hold da op hvor der generaliseres - ???? Men hvorfor undres jeg ikke ?