skal have scooter

• Jo, men nogen Scootere holder bedre til tuning end andre ;)

Og ja det er en 45. Men hvad forskel gør det om han tuner en 30 eller 45? Han kører ekstremt ulovligt uanset hvad.

• Jeg havde både scooter og Puch dengang..
    Scooteren kørte helt klart bedst, larmede mindre, og var behagelig at sidde på..
    -Maxi'en.. Var 100% sjovere.. Den er super let at tune, selv for en der ikke har prøvet det før, den er let at finde fejl på, let at reparere, og meget billigere.

-Og jeg fik nu råd til bil da jeg blev 18, selvom jeg havde haft scooter og knallert.. ;)

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Jeg har en Gilera stalker 03 .. :) ...

Den kører bare, uden nogen former for problemer, jeg er væltet 6 gange på den (kun de 2 gange var det min egen skyld - resten er jeg blevet kørt ned) og skjoldene er ikke andet end blevet lidt småridset.

Den kører omkring 23 km/L og fjerner man begrænsningerne i den ligger den omkring 80 km/t på toppen hvilket jo er udemærket.

Nogen har prøvet at stjæle den flere gange, men det er ikke lykkedes dem at brække låsen op på den - da den simpelthen er for grum.

De drejede bare styret en hel omgang, så det var bare lige at tøffe forsigtigt op til cykelpusheren og få den rettet op og spændt igen - no harm done.

250 km efter jeg fik den fik jeg et brev fra gilera om at hvis jeg skulle opleve problemer med motoren så skulle jeg straks tage til cykelpusheren for at få den lavet - det viste sig at det lille hus hvor krumtaplejet sidder i var boret 1/1000 del skævt, så den ville trække hele motorblokken skæv.

Jeg var self så uheldig at jeg havde fået en ud af de 500 i den serie, men jeg kørte bare ned til cykelpusheren og 2 dage efter havde jeg en ny motor :)
    Endvidere fik jeg af vide at der havde været en italiensk fragtbil med en motor, dvs. de havde sendt den til danmark - den ene, det er fandme service :)

kan kun anbefaæe gilera - og tror kvaliteten går igennem ved alle deres modeller :)

• Ja den er cool sån en. Min goe buddy har sån en. Mener det eneste han har gjort var at skifte den der CDI eller hva det hedder, og så pille et kæmpe stykke foldet tyndt metal ud af forrøret. Det lignede nærmeste bølgepap og var rigtig tæt foldet, den kører nice, og er virkelig lækker at køre på.
    Niller - Med mindre det er højst nødvendigt at tune den, fx hvis du bor langt ude på landet og gerne vil klare turen til byen på 10 min istedet for 20min, så lad være med at tune scooteren! 1. Motoren har ikke godt af. 2. Bøder. 3. Du risikerer at et eller andet går galt, stemplet sætter sig eller så noget. Jeg er ikke nogen knallertekspert, men altså, du kan jo også sagtens bare fjerne begrænsningerne, ringene, den der plombering på forrøreret osv.

Originally posted by Han$en

Jo, men nogen Scootere holder bedre til tuning end andre ;)

Og ja det er en 45. Men hvad forskel gør det om han tuner en 30 eller 45? Han kører ekstremt ulovligt uanset hvad.

Hvad tror du selv?

Hvis han tuner en 45 knallert så får han en bøde på 5000 for at køre på den, og en chance for at han kan få pappet senere ( bil pappet ).

Hvis han tuner sin 30 så slipper han for de to ting.

Tror hellere ikke at topic starteren skal voldtune sin første scooter, nu hvor han kun er 15 .

Originally posted by Happy^
    Prøv du at lave en undersøgelse blandt unge, og spørge dem om de har kørt deres scooter/knallert standard, eller om de har gjort noget ved den.. Jeg ved godt hvad 99% af alle svarer, og det tror jeg også godt du ved.

Ja da, men hvad så? Der er da også forskel på at pille skiverne på fx en PGO Comet (til under 10.000,-) så den kører 60km/t - og så på at købe en Yamaha Jog og montere alverdens djævelskab, så den til sidst slår en koldbøtte så snart man tænder for den.

Originally posted by Happy^
    Men nu siger du "dit og dat" - jeg vil mene at 20k er en relativ stor sum - en del mere end bare "dit og dat".

Hvorfor bliver du ved med at skrive 20k ? Nu findes der altså billigere alternativer end dem i den slags prislejer. Fx den jeg lige har nævnt. :)

Jeg synes det er fair nok at man i hans alder vil have en knallert at fræse lidt rundt på. Det betyder jo ikke nødvendigvis at man ikke har råd til en bil 2-3 år senere.

Selv havde jeg en Honda SFX, som jeg købte brugt for 9.000, og solgte 1½ år senere for 6.800,- Men derfor ligger jeg jo ikke til dagligt nede i rendestenen og tigger om penge, fordi det fuldstændigt har slået min økonomi ud af kurs.

Kort sagt: En knallert behøver ikke at være en kæmpe udgift - Det afhænger af hvor mange penge man selv lægger i det. ;)

Originally posted by Fragman

well så skulle du have været der da jeg havde en........

Den har aldrig nogensinde kørt 95 med fjernetk katalysator, du skal minimum have fjernet skiverne i vario også. Og desuden viser dit speedometer tit meget forkert.

Vil råde dig til at købe en scooter med Hiper2 motoren, der ligger en plade i luftfilter og 2 skiver i vario så render den 85 på speedo.

Scootere med hiper2:

NRG MC3
    Stalker
    Runner
    Typhoon
    Ice.
    og flere.

Mvh Mads.

• Jeg bliver ved med at skrive 20k, fordi at han vil købe en ny scooter, og han sidder allerede og snakker om at tune den - og vil han først igang med det, så ryger der hurtigt en del penge.

Man kan sagtens gå ud og finde noget gammelt lort til 500kr. og så køre på det, men det er de færreste der gør det.

• Jeg bor 3km fra faaborg og jeg gidder ikk ligge og tøffe med 3-40km/t så blir jeg da gråhåret inden jeg når ind til byen.. :$
    Ja Maxi det er bare lir og kører på.. har selv lige solgt min men tror sku jeg køber en ny, også som i siger at den er meget billigere og tune.. for 4k kan man godt få sådan en maxi + tun så den kan rende 70-80km/t .. :boxing: tror sku at det er det jeg gør..

• jaja det må du da godt mene...speedometret røg hver 2. md. pga farten så ved godt det ikke er præcist.....men vi havde lidt "legetøj" vi fik lov at låne af en m8 (på privat område self, ellers ville det jo være ulovligt) for at demonstrere for de lokale rødder hvordan fart og bremselængder hænger sammen..også på scootere....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• syntes det er lidt dumt at give 16000 for en ny scooter, hvis du smækker tun på med det samme, så heller gør sådan her.

***Resten af indlæg slettet af Mikkel - Forklaring gives i efterfølgende indlæg***

Originally posted by NiEn
    syntes det er lidt dumt at give 16000 for en ny scooter, hvis du smækker tun på med det samme, så heller gør sådan her.

***Resten af indlæg slettet af Mikkel - Forklaring gives i efterfølgende indlæg***

Jeg nåeder godt af læse det..
    Det ville være for kompliceret, det gidder jeg godt nok ikk..

• Jeg vil lige minde jer alle om at Tweak ikke er et sted hvor man diskutere hvordan man bedst muligt udfører diverse ulovligheder.

Tunede knallerter er ulovlige - så de mere detaljerede forklaringer, bedes I undlade at poste her på forummet.

At snakke om hvorvidt man synes det er OK eller ej, og den slags, er helt iorden. Men så heller ikke mere.

Originally posted by Mikkel
    Jeg vil lige minde jer alle om at Tweak ikke er et sted hvor man diskutere hvordan man bedst muligt udfører diverse ulovligheder.

Tunede knallerter er ulovlige - så de mere detaljerede forklaringer, bedes I undlade at poste her på forummet.

At snakke om hvorvidt man synes det er OK eller ej, og den slags, er helt iorden. Men så heller ikke mere.

Gu er det ej ulovligt?

Hvorfra ved du om vi skal køre på vejen eller på en privat bane?

DET ER LOVLIGT AT HAVE EN TUNET KNALLERT PÅ EN BANE

Originally posted by niller
    Jeg bor 3km fra faaborg og jeg gidder ikk ligge og tøffe med 3-40km/t så blir jeg da gråhåret inden jeg når ind til byen.. :$
    Ja Maxi det er bare lir og kører på.. har selv lige solgt min men tror sku jeg køber en ny, også som i siger at den er meget billigere og tune.. for 4k kan man godt få sådan en maxi + tun så den kan rende 70-80km/t .. :boxing: tror sku at det er det jeg gør..

Ja, og så går det i stykker hver anden dag.

Køb en Gilera Stalker eller det jeg skrev i et forrige indlæg og så bare pil begrænsningerne

Hvis du har msn så skal jeg nok forklare hvordan du gør.

• Der aflsørede du lige dig selv fra indlægget før dette ved at quote.

Jeg bor 3km fra faaborg og jeg gidder ikk ligge og tøffe med 3-40km/t så blir jeg da gråhåret inden jeg når ind til byen..

:$

Originally posted by Pow

A hva?

Tja du skriver helt vildt helligt, at Mikkel ikke ved om niller vil køre på bane eller ej med den.. Men eftersom at du fint quoter niller hvor han skriver at han vil køre ind til byen med den, ja så er det jo nok ikke bane han kører på...

Og jeg tror ikke han har en bane der er 3 km lang, og som går ind til byen..

• Honda SFX kan 70-80 med ubegrænset CDi-box.. De kører satme også godt...

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by Pow
    Gu er det ej ulovligt?

Hvorfra ved du om vi skal køre på vejen eller på en privat bane?

DET ER LOVLIGT AT HAVE EN TUNET KNALLERT PÅ EN BANE

Det fremgår jo tydeligt af hans posts. :roller: