XP eller 2000

  • Hej.
    Jeg har gået og tænkt over noget, så vil jeg gerne have svar på det.
    I CS, ved i så om det er bedst at spille med WinXP eller Win2000 ?
    Og har i nogle erfaringer med det ? Og hvad er grunden. Mange siger at der ikke er nogen acc. i Win2000.
    På forhånd tak.


    Lasse

  • altså 2000 er jo blevet for ældet ... vil sige XP er nemmest..


    det er til at opdatere ..


    min er nu ligeglad i spil om det er 2000 eller xp .. det er træls ved 2000 alt det man skal have opdateret før man stort set kan bruge computeren

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • okay, jeg tænker også på 2000 pro. men ligemeget. synes den er meget nem, men mener at da jeg var bedre. en del. spillede jeg på 2000 pro. ved det ikke helt. men det kan godt være det er bedre. er lidt i tvivl. skal have prøvet begge dele :D

  • Quote

    Originally posted by Kisker^
    altså 2000 er jo blevet for ældet ... vil sige XP er nemmest..


    det er til at opdatere ..


    min er nu ligeglad i spil om det er 2000 eller xp .. det er træls ved 2000 alt det man skal have opdateret før man stort set kan bruge computeren


    Hvor er det sjovt at læse dit indlæg. Du sidder simpelthen og slynger ting ud, som du åbenbart ikke aner noget om. Forældet ? For det første. XP er bare en opgradering af kernel ifh til win 2000. For det andet. Man skal da også opgradere XP som en sindssyg før det er noget værd ? SP1-2, du kan jo ikke engang gå på nettet med en "vanilla" install uden at opfange det værste snusk i form af virus osv, med en en helt ny XP. Der er nok en grund til mange virksomheder stadig bruger windows 2000 på deres maskiner..
    Om det er til at mærke forskel i spil på 2000 vs XP, tror jeg ikke, hvertfald ikke noget særlig stort.

  • okay tak. men i 2000 der synes jeg ikke der er så mange hjælpemidler og guides og lign., hvilket jeg synes er godt. 2000 er sådan ligetil :D. jeg tænker på når jeg skal formatere, så vil jeg have en xp og en 2000 pro. og en part. med dokumenter og downloads og musik osv.

  • Havde du spurgt for et kvartal siden, havde svaret været 2000, men ved det ikke nu, tror dog XP er at foretrække, det andet var pga. super-cool ATI drivere til win2k...
    Til SPI, PiFast, Sis - er XP en kende hurtigere..


    derudover er win2k ikke just super overskueligt..


    - Hva updates angår, så er det godt nok den længste ude forklaring længe :)

  • win 2k er efter mine erfaringer, den der er sværest at få til at gå istykker...win 2k er bare ikke så effektiv med rammene, dog virker det somom den kører hurtigere i applikationer når bare den har ram nok...Piller man ved XP kan den dog hurtigt komme til at blive lige så effektiv som 2k , men standard bruger den en masse ressourcer på "gejl" ...der bliver dog ikke lavet så mange bug fixes osv til 2k i fremtiden, selvom de fleste ting der virker til xp også virker til 2k...da det er samme kernel.


    jeg ville tage xp og tweake det...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by junkie


    Mange siger at der ikke er nogen acc. i Win2000.


    Det er en skrøne, :D det er det samme i alle windows versioner. Det er bare en eller anden spade der har "no recoil" script og påstår det er hans Windows 2000 der gør det. :) :crazyeyes:


    Men lur' mig om jeg ikke løb lidt hurtigere i Windows Vista eller var det bare mit speedhack :T


    Nåh jah, holder også på XP og tag alt gejlet af. Ændrer instillingerne en del faktisk en hel del. Finder lige en guide 3 sek.


    Kiggede lige efter den på tomshardware.com men der er åbenbart blevet lavet så meget om at det er umuligt at finde rundt derinde.


    Nå men de havde den på neoseeker.com http://www.neoseeker.com/Artic…rdware/Guides/winxptweak/

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet 2 gange, sidst af RAC ().

  • Windows 2000 benefits


    Windows 2000 has lower system requirements, and has a simpler interface (no "Styles" to mess with).
    Windows 2000 is slightly less expensive, and has no product activation.
    Windows 2000 has been out for a while, and most of the common problems and security holes have been uncovered and fixed.
    Third-party software and hardware products that aren't yet XP-compatible may be compatible with Windows 2000; check the manufacturers of your devices and applications for XP support before you upgrade.


    Windows XP benefits


    Windows XP is somewhat faster than Windows 2000, assuming you have a fast processor and tons of memory (although it will run fine with a 300Mhz Pentium II and 128MB of RAM).
    The new Windows XP interface is more cheerful and colorful than earlier versions, although the less-cartoony "Classic" interface can still be used if desired.
    Windows XP has more bells and whistles, such as the Windows Movie Maker, built-in CD writer support, the Internet Connection Firewall, and Remote Desktop Connection.
    Windows XP has better support for games and comes with more games than Windows 2000.
    Windows XP is the latest OS - if you don't upgrade now, you'll probably end up migrating to XP eventually anyway, and we mere mortals can only take so many OS upgrades.
    Manufacturers of existing hardware and software products are more likely to add Windows XP compatibility now than Windows 2000 compatibility.


    (kilde: Annoyances.org)

  • RAC: det med no recoil det har ikke noget med det at gøre. det er jo når der ikke er nogen acceleration på musen. der er mange fix til xp fordi den nemlig har acceleration slået til. så kan du få programmer der går ind og disabler det. og jeg mener at i 2000 er der ikke acceleration, og jeg er rimelig sikker på det også passer, der ikke er.

  • ville da bare snuppe en xp... De er ret ens men xp er jo nyere og køre mange ting bedre... feks wireless kører IMO bedre på xp, hyperthreading osv... Desuden synes jeg bare der er mindre bøvl med 2000...

  • XP pro sp2 her all da way, no probs

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Windows XP benefits


    Windows XP is somewhat faster than Windows 2000, assuming you have a fast processor and tons of memory (although it will run fine with a 300Mhz Pentium II and 128MB of RAM). only take so many OS upgrades.
    Manufacturers of existing hardware and software products are more likely to add Windows XP compatibility now than Windows 2000 compatibility.



    "run fine"...? hehe... helt sikkert - og så er der bare ikke overskud til at køre andet end XP :roller:

  • Quote

    Originally posted by junkie
    RAC: det med no recoil det har ikke noget med det at gøre. det er jo når der ikke er nogen acceleration på musen. der er mange fix til xp fordi den nemlig har acceleration slået til. så kan du få programmer der går ind og disabler det. og jeg mener at i 2000 er der ikke acceleration, og jeg er rimelig sikker på det også passer, der ikke er.


    som du selv skriver er det enkelt at fjerne i xp......det er ikke et program men blot en indstilling i regedit der kan ændres med "mousefix" ......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by junkie
    RAC: det med no recoil det har ikke noget med det at gøre. det er jo når der ikke er nogen acceleration på musen. der er mange fix til xp fordi den nemlig har acceleration slået til. så kan du få programmer der går ind og disabler det. og jeg mener at i 2000 er der ikke acceleration, og jeg er rimelig sikker på det også passer, der ikke er.


    Nå for dævlen, troede du mente accuracy Acc. da du snakkede om CS.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Jeg kører selv win 2003 server, ja på min server.. Og den som win 2000 har det meget svært med at gå ned, den gør det faktisk aldrig og er meget stabil og skal nesten aldrig starte om når man installerer noget og der er godt med sikkerhed..


    Men ja jeg vilde også snuppe xp, den kan spille som 2000 sikkert ikke er så god til..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Quote

    Originally posted by junkie
    okay tak. men i 2000 der synes jeg ikke der er så mange hjælpemidler og guides og lign., hvilket jeg synes er godt. 2000 er sådan ligetil :D. jeg tænker på når jeg skal formatere, så vil jeg have en xp og en 2000 pro. og en part. med dokumenter og downloads og musik osv.


    Hvis du skal have en fælles partition for både 2K og XP, SKAL den være med FAT32 filsystemet.
    Det er fordi at 2K kører med NTFS ver. 3.0 hvorimod XP kører med NTFS ver. 3.1
    Og de er desværre ikke kompatible.

    MB: MSI Z97A Gaming 7
    CPU: Intel 4790K
    RAM: 32 GB 2400 MHz
    GFX: MSI GFX 970

    SSD: M.2 NVME Samsung 960 250 GB til system
    M.2 NVME Samsung 960 500 GB til spil
    PSU: Corsair 750 W
    OS: Windows 10 Home